//
کدخبر: ۸۸۵۵۵ //
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شناسنامه تابلو فرش ایرانی فرصتی برای صیانت از آن فراهم کرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرش را نماد هویت ایرانی دانست و گفت: شناسنامه تابلو فرش ایرانی فرصت لازم برای صیانت از این کالای ارزشمند را فراهم کرده است.

شناسنامه تابلو فرش ایرانی فرصتی برای صیانت از آن فراهم کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی روز دوشنبه در سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری شهر سردرود اظهار کرد: در بین کالاهای فرهنگی و هنری، کالایی مثل فرش نیست که با هویت مردم گره خورده و هنر ایرانی در آن تجلی یافته باشد.

وی ادامه داد: فرش ایرانی از ریشه عمیق و هویتی ایرانی و اسلامی بهره مند و دارای اجزای معرفتی، هنر قدسی و زیباشناسی است.

صالحی افزود: فرش ایرانی به عنوان یکی از مهم ترین کالاها در حوزه اشتغال آفرینی و صادرات کالاهای فرهنگی، هنری و اقتصاد کشور است و جایگاه والایی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سردرود با داشتن ٨٠٠ کارگاه فعال تولید تابلو فرش برای هزاران نفر از جمعیت این شهر و سایر شهرهای استان اشتغال آفرینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تولید صدها میلیارد ریال تابلو فرش طی سال های اخیر در سردرود، سرمایه عمیق در رونق اقتصادی این شهر به شمار می رود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم حفاظت و صیانت از شناسنامه ایرانی در قالب تابلو فرش گفت: شناسنامه تابلو فرش ایرانی فرصتی برای صیانت از این کالای ارزشمند را فراهم کرده است.

صالحی اضافه کرد: وضعیت اقتصادی و هنری مردم این شهر می تواند الگویی برای سایر شهرستان ها باشد، زیرا ارزش افزوده فرهنگی،هنری و اقتصادی برای آن ها به ارمغان می آورد.

امام جمعه و رییس شورای اسلامی شهر سردرود نیز در این نشست خواستار احداث مجتمع فرهنگی بانوان و ایجاد آمفی تئاتر در این شهر شد.

در این آیین طرح شناسنامه تابلو فرش ایرانی به صورت نمادین رونمایی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از مرکز عرضه و فروش تابلو فرش و کارگاه بافت تابلو فرش سردرود بازدید کرد.

شهر سردرود با حدود ٤٠ هزار نفر جمعیت در بخش مرکزی تبریز واقع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۵۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان