//
کدخبر: ۸۶۳۷۳ //
دبیر جشنواره سورناوا خبرداد؛

جشنواره موسیقی سورناوا در دو بخش مقاله و سورنا نوازی برگزار می شود

جشنواره موسیقی سورناوا در دو بخش مقاله و سورنا نوازی برگزار می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

«منوچهر تتری» دبیر اجرایی جشنواره موسیقایی "سورناوا " در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری این جشنواره ضمن تشریح برنامه‌های موردنظر برای این جشنواره گفت : جشنواره ملی "سورناوا " در دو بخش مقاله و سورنا نوازی باهدف ساختن روحیه و فرهنگ شادی و شور و امید و با رویکرد برپاداشتن همدلی و همبستگی در میان اقوام ایرانی 26 تا 28 فروردین 97 در شهر تاریخی سیمره " دره شهر " از بخش‌های استان ایلام برگزار می‌شود.

وی درباره گزینش فرنامه سورناوا هم تاکید کرد در میان مردم آن سامان  " سور " به معنای شادی و رامش و نشاط است و سورنا و آوای سورنا در سرشت مردمان این سامان نهادینه‌شده. به همین سبب پژواک آواهای اقوام ایرانی در نای سورنا برای گزینش این نام، مد نظر قرار گرفت.

آقای «منوچهر تتری» که خود از پژوهشگران برگزیده جشنواره موسیقی سال پیش (دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران) در کرمان است درباره فعالیت‌های انجام‌شده این جشنواره در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود افزود :

بیش از 250 اثر از هنرمندان 20 استان کشور به دبیرخانه رسیده است که از این میان 40 اثر موسیقایی و مقاله پذیرفته‌شده‌اند. برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌شده تا مقاله‌ها و گزارش تحلیلی مجموعه فعالیت‌های انجام‌شده در این جشنواره، گردآوری و مدون شود و به‌صورت کتاب جشنواره در دسترس دانشجویان و دوستداران این‌گونه جستارهای فرهنگی قرار گیرد.

photo_۲۰۱۸-۰۴-۱۱_۰۱-۴۵-۰۲ (2)

منوچهرتتری افزود؛ استاد محمدرضا درویشی پژوهشگر نام‌آشنای کشورمان، میهمان افتخاری این جشنواره خواهند بود.

به گفته دبیر اجرایی جشنواره "سورناوا " اجرای برترین‌های سورنا نوازی و گرامی داشت و تقدیر از پیشکسوتان پهنه موسیقی نواحی ایران از دیگر برنامه‌های اجرایی این جشنواره است. از استادانی چون همت علی رضایی، علی دوست فلاحتی، مرادعلی نجات پور و همچنین استاد حسین فرجی که از خوانندگان مطرح اقوام زاگرس نشین هستند و همگی نقش به سزایی در پاسداری و گسترش موسیقی این دیار داشته‌اند تقدیر به عمل می‌آید.

جشنواره «سرناوا» از 26 تا 28 فروردین‌ماه در شهر تاریخی دره شهر (سیمره کهن) استان ایلام با حضور استادان موسیقی نواحی و پژوهشگران مطرح این حوزه برگزار خواهد شد. این رویداد بزرگ‌ترین رخداد سالیانه با زمینۀ ساز سُرنا در کشور به شمار می‌رود.

این جشنواره با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دره شهر و انجمن موسیقی ایلام برگزار می‌شود و از بامداد امروز نیز رادیو فرهنگ در برنامه موسیقی نواحی ایلبانگ به چنوچون برگزاری این جشنواره با ارزش پرداخته است. در این همایش هنری آقای «احمد صدری» عضو شورای سیاست‌گذاری است. «صادق چراغی» که مدیر روابط عمومی یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران است در جشنواره «سرناوا» دبیر علمی است. هنرمند توانا جناب آقای «احسان عبدی پور» نیز از اعضای هئیت داوران است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۳۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان