//
کدخبر: ۸۱۲۰۸ //
رئیس شبکه راشا تودی روسیه:

مشکلات ما را از پا ننشاند/ امروز راشا تودی و پرس تی وی به رقبای جدی رسانه های غربی تبدیل شده اند

الکسی نیکولوف، رئیس شبکه راشا تودی روسیه در بازدید از شبکه پرس تی وی، امکانات فنی این شبکه را در برخی بخش ها قوی تر از راشاتودی دانست و از اینکه پرس تی وی و راشا تودی علیرغم همه مشکلات و موانع به رقبای جدی برای رسانه های غربی تبدیل شده اند، ابراز خرسندی کرد.

مشکلات ما را از پا ننشاند/ امروز راشا تودی و پرس تی وی به رقبای جدی رسانه های غربی تبدیل شده اند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، نیکولوف در جریان این بازدید که در حاشیه نشست دوجانبه با پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما به منظور بررسی زمینه های توسعه همکاری متقابل و امضای سند راهکارهای اجرایی تفاهم نامه صداوسیمای ج.ا.ا. و شبکه راشاتودی روسیه برگزار شد، در گفت و گو با پرس تی وی، راشا تودی و پرس تی وی را دو بال کنار هم در مبارزه با رسانه های غربی و آمریکا توصیف  و بر توسعه همکاری های مشترک بین دو شبکه تاکید کرد.

رئیس شبکه راشا تودی پس از بازدید از بخش های مختلف شبکه پرس تی وی در خصوص تجهیزات و امکانات موجود عنوان کرد: اگرچه تجهیزات شبکه پرس تی‌وی در مقایسه با میلیون ها دلاری که رسانه هایی همچون بی‌بی‌سی در این زمینه خرج کرده اند، قابل مقایسه نیست، اما پرس تی وی و راشا تودی از امکانات تقریبا یکسان و مشابهی برخوردارند و توانسته اند علی رغم تمامی محدودیت های مالی، به رقیبی جدی و نگران‌کننده برای رسانه های غربی تبدیل شوند.

وی افزود: هر شبکه ای نقاط ضعف و قوت خود را دارد و این مسئله در مورد شبکه های پرس تی وی و راشا تودی نیز صدق می کند. امکانات پرس تی وی در برخی بخش ها نسبت به راشا تودی قوی‌تر است اما امروزه و با توجه به پیشرفت های تکنولوژیکی، می توان گفت که هر شبکه ای با امکانات و تجهیزات اولیه خود هم می تواند وارد رقابت در عرصه رسانه ای شود.

photo_۲۰۱۸-۰۳-۱۳_۱۱-۴۷-۴۱

نیکولوف در پاسخ به سوالی در خصوص نگاه شبکه راشا تودی به رسانه های جدید، عنوان کرد: ما تیم جوانی را در بخش رسانه ها و شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر، یوتیوب و ... داریم که از توانایی های بالایی برخوردارند و راشا تودی همواره از ورود به رسانه های جدید استقبال می کند. به عنوان مثال زمانی که یوتیوب، خود را به عنوان یک رسانه جدید معرفی کرد، بسیاری از شبکه های تلویزیونی و به طور کل، رسانه های فعال در عرصه خبررسانی، آن را جدی نگرفتند و افراد همواره عنوان می کردند که ما روزنامه نگار هستیم و در نیوزروم کار خود را انجام می دهیم و یوتیوب و امثال آن، بیشتر برای استفاده جوانان و نوجوانان ایجاد شده‌اند. اما ما در راشا تودی چنین نظری نداشتیم و اعتقاد ما بر این بود که یوتیوب نیز می تواند یکی از منابع خبری ما باشد که خوشبختانه در این زمینه نیز موفق عمل کردیم. جالب است بدانید وقتی ویدیوهای ما در حساب کاربری این شبکه در یوتیوب، از مرز یک میلیارد بازدید عبور کرد، بسیاری از رسانه ها آن را جدی گرفتند. می توانم بگویم که اکنون بیش از 5.5 میلیارد بازدید برای ویدیوهای ما در یوتیوب ثبت شده است که نشان از موفقیت تیم رسانه های جدید این شبکه دارد.

رئیس شبکه راشا تودی در پایان عنوان کرد: در اواخر سال 2005 یعنی زمانی که تصمیم به راه اندازی راشا تودی گرفته شد، یک کارخانه تولید چای در روسیه را اجاره و فعالیت رسانه ای خود را به صورت رسمی آغاز کردیم. ما نیز همانند شبکه پرس تی وی که برخلاف جریان رسانه ای غالب حرکت می کند، با مشکلات و موانع زیادی دست و پنجه نرم کرده ایم و امیدواریم که بتوانیم در آینده و با همکاری های دوجانبه بیشتر در بخش های مختلف، نقش مثبتی را در نشان دادن جنبه های دیگری از رویدادها به جهانیان ایفا کنیم.

الکسی نیکولوف  مدیر شبکه راشاتودی روسیه که به دعوت معاونت برون مرزی رسانه ملی به تهران سفر کرده، عصر روز گذشته، به همراه هیات همراه جهت بازدید از شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی و بررسی مفاد سند راهکارهای اجرایی تفاهم نامه دوجانبه با صداوسیما که پیش تر به امضای مشترک وی و دکتر علی عسگری رئیس رسانه ملی رسیده است، در مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی حاضر شد. در نشست مشترک هیات روسی با پیمان جبلی، معاون برون مرزی صدا و سیما دو طرف بر لزوم گسترش زمینه های همکاری رسانه ای تاکید کردند و سند راهکارهای اجرایی این همکاری به امضای طرفین رسید.

در دیدار رئیس شبکه RT با معاون برون مرزی صداوسیما و رئیس شبکه پرس تی وی، از شبکه راشا تودی؛ آناستاسیا گرنکو مدیر ارتباط با رسانه های خارجی ، مایا مانا مدیر بخش عربی، کارین ملیکیان مدیر بخش همکاری های بین المللی، بنیامین دیاب مدیر بخش توسعه روابط خاورمیانه و الکسی سولوتین تهیه کننده ارشد  و از مقامات معاونت برون مرزی رسانه ملی؛ مهدی مجتهد قائم مقام معاونت برون مرزی و مدیر شبکه آی فیلم، علی اجاره دار مدیر شبکه هیسپان تی وی، علی صالحی  مدیر شبکه العالم و جمعی از مدیران مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی صدا و سیما به همراه اصحاب رسانه حضور داشتند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۲۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان