//
کدخبر: ۸۰۴۲ //

"ماجرای نیمروز" رکورددار جشنواره سی و پنجم شد

با اعلام برگزیده‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان توانست بیشترین تعداد سیمرغ‌ جشنواره را از آنِ خود کند.

"ماجرای نیمروز" رکورددار جشنواره سی و پنجم شد

به گزارش فرتاک نیوز به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی با ۵ سیمرغ بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین فیلم از نگاه ملی، طراحی صحنه و لباس رکورددار سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد.  

 

«فِراری» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد و تهیه‌کنندگی جهانگیر کوثری با ۴ سیمرغ صدابرداری، نقش اول مرد، بهترین فیلمنامه و جایزه ویژه هیئت داوران برای داوودنژاد در مقام دوم قرار گرفت.  

 

«رگ خواب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمید نعمت‌الله و «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان هر کدام با سه سیمرغ در رده بعدی قرار گرفتند. سیمرغ بخش‌های عکس، جلوه‌های ویژه میدانی و بازیگر نقش اول زن به «رگ خواب» و سیمرغ بخش‌های جلوه‌های بصری، بازیگر مکمل زن و استعداد درخشان به «ویلایی‌ها» تعلق گرفت.

 

 

فیلم‌های «زیر سقف دودی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی پوران درخشنده، «بدون تاریخ، بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند و تهیه‌کنندگی علی جلیلوند و «تابستان داغ» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی هرکدام موفق به دریافت دو سیمرغ شدند.  

«زیر سقف دودی» سیمرغ‌ بخش‌های چهره‌پردازی و بازیگر نقش اول زن، «بدون تاریخ، بدون امضا» سیمرغ بخش‌های صداگذاری و بازیگر نقش مکمل مرد و «تابستان داغ» سیمرغ بخش‌های تدوین و فیلمبرداری را از آن خود کردند.  

 

در نهایت فیلم «نگار» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رامبد جوان نیز سیمرغ بهترین موسیقی فیلم را از آن خود کرد و «خفگی» و «یک روز بخصوص» هم با احتساب جایزه آرش آقابیک برای جلوه‌های ویژه میدانی؛ یک سیمرغه شدند.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان