//
کدخبر: ۷۵۷۱۶ //
با این تدابیر باید فاتحه سینمای مستقل را خواند

نقدی بر سخنان معاونت سینمایی ایران؛ سینمای سرمایه‌های بی انتها عفونت ایجاد کرده است

فخر فروشی معاونت سینمایی ایران برای گشایش جشنواره اختصاصی برای فیلم های اول گارگردان ها .

نقدی بر سخنان معاونت سینمایی ایران؛ سینمای سرمایه‌های بی انتها عفونت ایجاد کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

با اراده و تصمیم تازه‌ای دیگربار روبرو شده‌ایم. «گشایش جشنواره‌ای اختصاصی برای فیلم‌های اول کارگردان‌ها»... این را جناب آقای حیدریان در سمت معاونت سینمایی ایران گفته است.

خوب است، چرا که نه!... اگر محرومیت برای حضور فیلم‌های اول در جشنواره فجر ایجاد نکند و جشنواره‌ی فیلم‌های اول کاملا مستقل راه خود را بسازد و جهان خود را اتفاق خوبی‌ست.

ولی جناب حیدریان بهترست به فکر چاره‌ای برای مدیریت درست فجر باشید. به فکر رقابت عادلانه... به فکر برگزاری درست این فستیوال سی و شش ساله.

به فکر بلایی که فیلم‌های سازمانی و ارگانی به جان سینمای ما انداخته باشید.

رقابت عادلانه، می‌شود «بلال شیردانه‌ای که در قفس به نصیب می‌رسد»... مگر می‌شود با اعمال نفوذ صاحبان قدرت در همه چیز مواجه نبود؟!... مگر می‌شود بودجه‌ی بی انتهای فیلمساز ارگانی، وابسته!، دلبسته، همراه، همراه شده، همراه مانده، حمایت گرفته، حمایت شده را با زخم‌های بی‌انتهای فیلمساز مستقل که به چنگ و دندان با کابوس تامین سرمایه‌ی حداقلی برای ساخت فیلمش همسنگ دانست؟!؟!...

آقای حیدریان به فکر برگزاری فستیوال مستقل برای فیلم‌های ارگانی باشید. به فکر بازسازی و مرمت ذائقه مخاطب سینمای ایران باشید.

کمک کنید تولیدات سینماگران مستقل در معرفی زیر سنگینی موج خبرسازی و حاشیه سازی و پروپاگاندای حمایت شده‌ی قدرتمندانِ حاکمِ صاحب جاه خاموش و بی‌جان و بی‌صدا نماند.

از جشنواره‌ی سینمایی فجر، یک بار هم که شده برای معرفی سینمای مستقل و دردمند و زخم خورده استفاده کنید، سینمای سرمایه‌های بی انتها عفونت ایجاد کرده‌است.

حمیدکاویانی- بن بست وثوق

 

چگونه می‌شود کار عواملی که هر روز به‌فکر تامین نیاز مالی پشت‌صحنه‌ی فیلمشان هستند را با محصول بسته‌بندی شده‌ی در زرورق پیچیده‌ی سینماگر حمایت شده (که قرار نیست هیچ نگرانی‌ای داشته باشد) در رقابت دید!؟.

هرچند شاید درست‌تر این باشد که فجر به شکل انحصاری برای نمایش محصولات ارگانی حمایت شده توسط صاحبان قدرت و صاحبان جاه به‌کار گرفته شود و سینمای مستقل برود پی کارش!...

 

حمید کاویانی

۲۳/بهمن نود و شش

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۵۷۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان