//
کدخبر: ۶۷۰۵۰ //
در هیسپان:

نبرد لاتینوها با غول های رسانه ای

رسانه های بی شمار آمریکایی امروزه تصویری متفاوت از لاتینوها پخش می کنند؛ افرادی که اصلیت آنها به آمریکای لاتین بر می گردد. آنها برخلاف واقع؛ اغلب اوقات در رسانه ها به عنوان قاچاقچی مواد مخدر معرفی می شوند. مستند «لاتینوها: نبرد با کلیشه رسانه ها» سعی دارد این کلیشه غلط را تغییر دهد.

نبرد لاتینوها با غول های رسانه ای
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان، مستند «لاتینوها: نبرد با کلیشه رسانه ها» (Latinos beyond Reel: Challenging a Media Stereotype) در پی آن است تصویری متفاوت از آنچه تا به حال توسط رسانه ها از سبک زندگی کسانی که در کشورهای آمریکای لاتین زندگی می کنند و یا به عنوان مهاجر به ایالات متحده آمریکا عزیمت کرده اند، نشان دهد.

 

این مستند، روایت تقریبا یک ششم جمعیت آمریکا را  بیان می کند که اصلیت آنها به آمریکای لاتین بر می گردد و «لاتینو» نامیده می شوند. در میان لاتینوهای مقیم آمریکا محققان، نویسندگان، برنامه سازان و هنرمندان بسیاری هستند که از شان و منزلت بالایی برخوردارند اما آنچه برای این مستند اهمیت دارد، این است که رسانه های آمریکایی هیچ علاقه ای به معرفی و یا همکاری با آنها ندارند. در عوض این رسانه ها علاقه زیادی در ارائه تصویری خشن و غیر انسانی از لاتینوها دارند؛ تصویری کلیشه ای و منفی که هیچ نشانی از غنای فرهنگی آنها ندارد.

 

در این مستند به خوبی نشان داده می شود که در رسانه ها، فیلم های سینمایی و حتی در انیمیشن هایی که برای کودکان ساخته می شود، لاتینوها همیشه نقش منفی داستان را بازی می کنند: آنها یا شرور و بدجنس اند یا جانی بالفطره و یا قاچاقچی مواد مخدر و برای زنان لاتینی نیز یک نقش بیشتر وجود ندارد؛ روسپیگری.

 

کارگردان این مستند تلاش می کند تا با زیر سوال بردن این رفتار غیر حرفه ای و غیر اخلاقی رسانه های آمریکایی در وارونه جلوه دادن حقایق و نشان دادن انگیزه این رسانه ها از این کار، تصویری واقعی از لاتینوها ارائه دهد.

 

مستند «لاتینوها: نبرد با کلیشه رسانه ها» به کارگردانی میگوئل پیکر و چینگ سان (Miguel Picker & (Chyng Sun محصول سال 2012  است و در سه قسمت 25 دقیقه ای، از دوشنبه 11 دی  در سه روز متوالی ساعت 7:30 صبح به وقت تهران به روی آنتن هیسپان تی وی می رود و بازپخش آن نیز همان روز در ساعات 14:30 و 20:30 به وقت تهران انجام می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۰۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان