//
کدخبر: ۴۱۷۸ //

«روگ‌وان» یک میلیارد دلاری شد

فیلم‌ «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» مجموع فروش جهانی خود را از مرز یک میلیارد دلار در گیشه جهانی عبور دارد.

«روگ‌وان» یک میلیارد دلاری شد

به گزارش فرتاک نیوز به نقل از اسکری، این فیلم که اولین اثر برگرفته از مجموعه اصلی «جنگ‌ستارگان» است، سیزدهمین فیلم از محصولات تاریخ دیزنی است که به فروش بالغ بر یک میلیار دلار می‌رسد.

 «روگ‌وان: داستانی از جنگ ستارگان» که در سی‌ونهمین روز از اکران جهانی خود قرار  داد در آخر هفته میلادی که گذشت 9 میلیون دلار از محل سینماهای 45 کشور جهان به دست آورد تا فروش  گیشه بین‌الملل خود را به 499 میلیون و فروش جهانی‌اش را به بیش از یک میلیارد دلار رساند.

«روگ وان» تاکنون 79.4 میلیون دلار در انگلیس و 61.3 میلیون دلار در چین فروخته است تا این دو کشور بهترین بازارهای خارجی این فیلم علمی تخیلی باشند.

انیمشین «‌مائونا» دیگر محصول دیزنی نیز با فروش 12.9 میلیون دلاری در 40 کشور جهان، فروش خارجی و جهانی خود را به ترتیب به رقمی بالغ بر 272 و 500 میلیون دلار ارتقاء‌ داد.

این انیمیشن با فروش آغازین 500 هزار دلاری در ترکیه رکورد فروش اولیه انیمیشن را در سینماهای این کشور را جابه جا کرد.

اما فیلم موزیکال «لالالند» ساخته  «‌دیمین شزل» برنده بزرگ جوایز گلدن گلوب و شانس اصلی جایزه اسکار نیز 16.7 میلیون دلار در 57 بازار خارجی  خود فروخت و تا به امروز به فروش بیش از 83 میلیون دلار در گیشه‌بین‌المللی رسیده است و قرار است به زودی در سینماهای فرانسه، بلژیک، ایتالیا و سوئد اکران خود را آغاز کند.

 فیلم علمی تخیلی «مسافران» نیز در آخر هفته میلادی که گذشت 13.4 میلیون دلار در 67 کشور جهان فروخت تا فروش خارجی‌اش به بیش از 175 میلیون برسد و در این میان چین، روسیه و انگلستان به ترتیب با 33.5،  16.5و 15.4 میلیون دلار بهترین بازارهای خارجی این فیلم بوده‌اند.

 انیمیشن «آوازخواندن» نیز در ادامه اکران خود 8.3 میلیون دلار در 61 کشور جهان فروخت تا به فروش خارجی 178 و فروش جهانی 428 میلیون دلار دست یابد و سینماهای استرالیا با 18.6 میلیون دلار بهترین بازار خارجی‌ این انیمیشن بوده است.

فیلم «هیولاهای شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» که پیش‌درآمدی بر مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» است نیز فروش خارجی خود را به بیش از 574 میلیون دلار ارتقاء داد.

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان