//
کدخبر: ۳۷۶۱۹۹ //
به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج در کرمانشاه؛

محفل شعر "صدای پای قلم" برگزار شد

محفل ادبی شعر "صدای پای قلم" با حضور جمعی از مسئولان و پیشکسوتان و هنرمندان آفرینش‌های ادبی، صبح امروز (ششم آذرماه) در محل سالن همایش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه، برگزار شد.

محفل شعر "صدای پای قلم" برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

افشین آزادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در محفل ادبی "صدای پای قلم" که به همت و مشارکت حوزه هنری، سازمان بسیج هنرمندان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، ضمن تبریک و گرامی داشت هفته بسیج، اظهار داشت: هنر متعهد در قرن اخیر نقش بسزایی داشته و پس از کودتای تاریخی 28 مرداد که فضای استبدادی دوره پهلوی تجربه می‌شد، هنرمندان متعهد نقش مؤثری ایفا کردند و حتی شکنجه‌های روحی و جسمی متعددی را متحمل شدند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه ضمن اعلام این مطلب که شعر ما امروز از فضای اجتماعی و حماسی اندکی دور شده و انسجام ملی در وزین بودن کلام کمرنگ شده است یادآور شد: به‌طور مثال شعار حماسی "ای شاه خائن آواره گردی" و... که در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس، ادبیات سازنده‌ای در بسیج عمومی به شمار می‌رفت و به سبب آن روحیه ولایتمداری را در مردم تقویت می‌کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در این جنگ شناختی اخیر، حتی ورزشکاران را مورد هجمه قرار می‌دهند و به آنان حمله می‌کنند، افزود: هنرمندان، شاعران و سربازان فرهنگی به‌عنوان خط مقدم باید پای‌کار باشند و در وقایع مختلف با تولید محتوا اثرگذاری خود را به اثبات برسانند.

وی ادامه داد: از همه هنرمندان تقاضا دارم در عرصه شعر فعال‌تر ظاهر بشوند و با تبیین درست و به‌موقع وقایع، روایتگر واقعیت‌ها باشند و موجبات ناکامی دشمن را در اشاعه نیت شوم خود، فراهم آورند. 

هفته بسیج کرمانشاه ۱

آزادی عنوان کرد: امیدوارم با بصیرت بیشتری بتوانیم به این نهضت ملی و اصیل انقلاب اسلامی خدمت کنیم و آرامش بیشتری به کشور برگردد ان‌شاءالله.

هفته بسیج کرمانشاه ۲

گفتنی است، محفل شعر صدای پای قلم به مناسبت هفته مبارک بسیج  در سالن شهدای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور سردار باباخانی مدیرکل حفظ آثار استان، دکتر آزادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، سرهنگ آزادی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان، شاعران فرهیخته و انقلابی استان برگزار شد و از شاعران این محفل ادبی و هنری تجلیل به عمل آمد.

هفته بسیج کرمانشاه ۳

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۶۱۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان