//
کدخبر: ۳۵۹۴۷۷ //
رئیس جمهور در نشست خبری :

بیشتر مصوبات بر روی ایجاد اشتغال بود، محوری‌ترین مشکل کرمانشاه بیکاری است/ توسعه راه‌آهن کرمانشاه به مرز خسروی از اهمیت خاصی برخوردار است

آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در سفر یک روزه خود به کمرانشاه در نشست خبری حاضر و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

بیشتر مصوبات بر روی ایجاد اشتغال بود، محوری‌ترین مشکل کرمانشاه بیکاری است/ توسعه راه‌آهن کرمانشاه به مرز خسروی از اهمیت خاصی برخوردار است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری آیت‌الله‌ رئیسی،با اصحاب رسانه استان کرمانشاه شامگاه پنجشنبه (۲۳ تیرماه) در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی در ابتدای این نشست باتبریک هفته ولایت و تقدیر و تشکر از مردم استان کرمانشاه این سفر را سفری دلنشین عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل کوتاهی سفر نتوانستم به شهرستان‌های استان بروم و پای درد‌دل مردم بنشینم که امیدوارم در آینده نزدیک این موضوع رقم بخورد.

رئیس جمهور کشورمان افزود: در سفر یک روزه‌ام به کرمانشاه مشکلات و ضرورت‌های استان در جلسات شورای اداری، دیدار با نخبگان، دیدار با فعالین اقتصادی و حضور در بین مردم بررسی شد و علیرغم وجود ظرفیت‌های بالای کرمانشاه محوری‌ترین مشکل در استان بیکاری و اشتغال عنوان شد که بیشترین اعتبار را به این موضوع اختصاص دادیم.

وی اشتغال را دغدغه اصلی دولت دانست و گفت: در این سفر  یازده طرح در راستای ایجاد اشتغال در استان تصویب شد که امیدواریم مدیران برای‌جذب و تخصیص این اعتبارات تلاش نمایند تا باعث ایجاد اشتغال پایدار شود.

آیت الله رئیسی دومین موضوعی که در این سفر مورد بحث قرار گرفت را انجام کارهای زیر‌بنایی  در مسیر ریلی و جاده‌های مواصلاتی استان عنوان کرد و گفت: به دلیل مجاورت استان کرمانشاه با کشورهای همسایه و مرکزیت  صادرات در این استان لازم است ایمنی لازم در نظر گرفته شود و کارهای زیر‌بنایی در این زمینه انجام گیرد.

 این مقام مسئول در ادامه استان کرمانشاه را قطب کشاورزی کشور دانست و بر لزوم  توجه به این بخش تاکید کرد و افزود: توجه به کشاورزی قراردادی، تضمین خرید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، در جهت جلوگیری از خام فروشی را لازم و ضروری دانست.

 آیت‌الله رئیسی در ادامه گفت: برای حوزه بهداشت و درمان هم اعتباراتی برای تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های استان در نطر گرفته شد و در مجموع ۲۰۰ طرح در سفر استانی به تصویب رسید.

وی مصوبه دیگر را توجه به سرمایه‌گذاری داخلی عنوان کرد و گفت: در سال جاری رشد اقتصادی ۸ درصدی را هدف‌گذاری کرده‌ایم که با توجه به افزایش رشد اقتصادی از ۴/۱ دهم درصدی در دولت قبل و رسیدن به رشد اقتصادی حدود ۵ درصدی در پایان سال ۱۴۰۰ این موضوع امکان‌پذیر خواهد بود.

 وی مهار تورم را یکی از برنامه‌های مهم دولت دانست و افزود: اگر افزایش رشد اقتصادی مدیریت شود رشد نقدینگی و پایه پولی نیز قابل‌کنترل خواهد بود و راهکار آن ایجاد دولت و نظام بانکی منضبط و کنترل هزینه‌ها و درآمد‌ها است.

نشست خبری رئیس جمهور

رئیس جمهور محور مورد توجه دیگر که در این سفر  تصویب شد را تامین آب شرب  شهرستان‌های کرمانشاه،جوانرود،کرند‌غرب،صحنه و پاوه و تکمیل تصفیه خانه شهرهای کرند، روانسر جوانرود عنوان کردو گفت: تکمیل ۵ سد ناتمام در استان نیز تصویب گردید.

رییسی در حوزه راه و شهرسازی نیز تکمیل و رفع نقص راه‌آهن همدان_کرمانشاه، تکمیل بزرگراه اسلام‌آباد- قصرشیرین- گیلانغرب، بزرگراه کامیاران- کرمانشاه، آزاد راه کرمانشاه و چهار خطه کردن مسیر بیستون به سنقر همچنین رفع نقص نقاط حادثه خیز در جاده‌ها را از جمله مصوبات  سفر به استان کرمانشاه عنوان کرد.

وی محور مورد بحث دیگر در این سفر را حوزه آموزشی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: تامین اعتبار برای ایمن‌سازی مدارس و احداث مدارس جدید،جمع‌آوری مدارس کانکسی و احداث بنای جدید و تکمیل خوابگاه‌های دانشجویی نیز مصوب گردید.

 رییس جمهور در ادامه  تشکیل قرارگاه فعال عملیاتی با موضوع رفع بیکاری در استان را پیشنهاد خوبی از سوی استاندار کرمانشاه عنوان کرد و افزود: در این قرارگاه فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و رفع موانع واحدهای تولیدی از طریق استانداری کرمانشاه و معاون اجرایی رییس جمهور پیگیری خواهد شد که امیدواریم راهی در جهت حل مشکل بیکاری استان باشد.

نشست خبری رئیس جمهور

 او با اشاره به ضرورت توسعه پروژه راه‌آهن کرمانشاه-خسروی در جابجایی کالاهای صادراتی همچنین جابجایی زائرین حرم اباعبدلله حسین(ع)نیز گفت: توسعه چند پروژه حمل‌و‌نقل ریلی در کشور برای ما ضروری است که یکی از آتها توسعه راه‌آهن کرمانشاه به مرز خسروی است و برای این امر نیاز به تامین اعتبار از طرق مختلف داریم که اگر مشکل تامین ‌اعتبار مرتفع گردد توسعه این مسیر از اولویت‌های دولت به شمار می‌آید.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

عکس: بنفشه صالحی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۴۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان