//
کدخبر: ۳۵۸۴۴۸ //
در گفت وگو با فاطمه قبادی بیگوند مطرح شد؛

طراحی و نقاشی زبان گویای جامعه است/زیباسازی شهرها با استفاده از طرح های نقاشی

نقطه مشترک هنر این است که در تمام دنیا بعنوان یک زبان مشترک شناخته شده و از آن استفاده می شود.

طراحی و نقاشی زبان گویای جامعه است/زیباسازی شهرها با استفاده از طرح های نقاشی
به گزارش فرتاک نیوز،

هنر به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هر کدام برای درک بهتر از انتقال مفاهیم کاربردهای مختلفی دارد.اما نقطه مشترک هنر این است که در تمام دنیا بعنوان یک زبان مشترک شناخته شده و از آن استفاده می شود.
فاطمه قبادی بیگوند هنرمند ۳۳ ساله قروه‌ای است که توانسته نیمی از عمر خود را در رشته‌های هنری طراحی و نقاشی سپری کند و آثار فاخری را در این زمینه خلق کند. در ادامه گفتگوی خبرنگار فرتاک نیوز با این چهره هنری را می خوانید.

 

از چند سالگی پا به عرصه هنر گذاشتید و در چه رشته هایی فعالیت دارید؟

از سن ۱۹سالگی به صورت حرفه ای نقاشی روی دیوار را آغاز کردم و به دلیل سکونت در تهران،آموزش نقاشی کودک را نیز در همان سالهای اوایل ازدواج به دلیل احساس خاص و مادرانه ای که نسبت به کودکان داشتم آغاز کردم و اکنون نیز در رشته طراحی و نقاشی در زمینه است

 

بعنوان هنرمند در چه رشته هنری فعالیت دارید؟

با توجه به اینکه حدود ۲ دهه از فعالیت در رشته طراحی و نقاشی را سپری کردم،در زمینه انواع رشته های سیاه قلم،رنگ وروغن،اکرلیک،نقاشی های دکوراتیو،روی دیوار،روی سفال و پتینه کاری مهارت و تجربه کافی را دارم و توانستم با راه اندازی یک آموزشگاه هنری،علاقمندان فراوانی را از تجربیات چندین ساله م بهره مند سازم.

 

تا کنون چه آثار هنری را خلق کردید؟

در زمینه نقاشی رنگ روغن.نقاشی روی دیوار،سفال و چوب،نقاشی خط.طراحی سیاه قلم.دکوراتیو و طرح های دکوراتیو برجسته فعالیت های متعددی داشتم و عمده این آثار در شهرهایی مانند تهران و قروه در قالب نمایشگاه،زیباسازی شهر و... به نمایش عموم در آمده است به نحوی که این آثار مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفته و به نوعی تبادل فرهنگی میان کردستان و تهران صورت پذیرفته است.

 

چه نمایشگاه‌هایی با چه اهدافی برگزار کردید؟

نمایشگاه های متعددی برگزار کردم.نمونه آن نمایشگاه خانه همدلی در غرب تهران بود که با هدف تامین هزینه زندگی کودکان بی سرپرست بوده است و توانستم علاوه بر پاداش اخروی این کار،هنر این مرز و بوم را بار دیگر با زبان رسا نشر دهم.همچنین در یک سال اخیر چندین نمایشگاه طراحی و نقاشی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه برگزار کردم که با استقبال هنردوستان استان فرهنگی کردستان همراه بود.

 

چه برنامه هایی برای ترویج هنر در قروه دارید؟

با توجه به علافه جمعیت هنرمند شهرستان قروه،توان مربیان رشته های فرهنگی و هنری و تجربیات چند ساله خود،قصد دارم که هنر طراحی و نقاشی مدرن را به مشتاقان این رشته آموزش دهم و بتوانم نمایشگاه های متعددی را برای ایجاد علاقه و انگیزه بیشتر میان علاقمندان به هنر در شهرستان قروه ایجاد کنم.

 

هنر طراحی و نقاشی چه تاثیری در زندگی و زیباسازی مبلمان شهری بر عهده دارد؟

هنر نقاشی نوعی موسیقی است که با نگاه کردن به آن روح جلا پیدا می کند.و استفاده از طرح ها و نقاشی های متنوع برگرفته از گذشته و تاریخ این مرز و بوم در مبلمان شهری و زیبا سازی محیط می تواند مانند صفحات یک کتاب مورد علاقه مخاطب را جذب کند و انسان را از یکنواختی زندگی شهری رها کند.در این زمینه توانستم در سالهای اخیر حدود ۲۰ هزار متر مربع کار زیبا سازی فضای شهری در تهران را که سفارش شهرداری بود انجام دهم.

 

بعنوان هنرمند نقاش و طراح چه مشکلاتی پیش روی کار شما قرار دارد؟

متاسفانه هنر در مناطقی مانند قروه تجارب سازی نشده و افراد فعال در این حوزه درمان چندانی ندارند.در حالی که می توان با ایجاد کارگاه‌های هنری علاوه بر آموزش هنرجویان،آثار مختلفی را تولید و روانه بازار فروش کرد.چرا که کردستان و شهرستان قروه دارای پیشینه کهن برگفته از تاریخ ایرانی اسلامی است که می توان آنرا در قالب هنر طراحی و نقاشی به مخاطب ارائه داد.و آنرا به جهانیان شناساند چرا که هنر دارای زبان مشترک بر اساس حواس دیداری است.

 

بعنوان هنرمندچه درخواستی از مسئولان دارید؟

مسئولان فرهنگی و هنری نهادهای مختلفی مانند شهرداری ها می توانند با حمایت از هنرمندان در زیبا سازی شهرها از آنها حمایت کنند و زمینه رشد رشته مختلف هنری را فراهم کنند.که البته در این زمینه ادارات میراث فرهنگی و صنایع دستی می توانند با ایجاد بازارچه های مشترک بین استانی زمینه تولید ظروف سفالی با نقش و نگاره های هنرمندان مختلف علاوه بر ترویج هنر منطقه قروه کمک به رشد اقتصادی هنرمندان را فراهم کنند.

فاطمه قبادی بیگوند بعنوان هنرمند طراح و نقاش ساکن در شهرستان قروه می گوید:این هنر را در تهران زیر نظر استاد عباس صالحی مولف کتابهای تصویر گری کودکان واستاد سیامک شیری استاد دانشگده هنر آموختم.همچنین در اصفهان نقاشی کودک را زیر نظر استاد نواب فرا گرفتم.

گفتگو از :روح الله زرین

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۴۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان