//
کدخبر: ۳۵۵۷۸۱ //

«آه ایران» برای مردم آبادان

وحید تاج گفت قطعه‌ای به نام «آه ایران» همزمان با اتفاق تلخ ریزش ساختمان متروپل در آبادان خوانده و منتشر کرده است.


«آه ایران» برای مردم آبادان
به گزارش فرتاک نیوز،

این خوانند و هنرمند موسیقی در گفت‌وگویی، در این باره اظهار کرد: این کار دارای ۲ بخش فارسی و عربی است که شعر فارسی آن از شاعر سلیمان بختیاری و بخش عربی آن دوبیت از اشعار سعدی بود و همخوانی زیادی با روحیات، درد و غم مردم آبادان دارد.

وی در ادامه بیان: در ارایه آثار در نظر گرفتن روحیات مردم و مشکلات اجتماعی که در آن زندگی می‌کنیم برای من در اولویت است.

تاج همچنین به وضعیت موسیقی سنتی اشاره کرد و گفت: به طور کلی موسیقی به حرکت خود ادامه می‌دهد و پیش می‌رود اما معضلی که در چند سال اخیر با آن مواجه هستیم این است که موسیقی سنتی در دست فراموشی است.

 خواننده آلبوم «دمی درنگ» اظهار کرد: در رسانه‌های مختلف مثل تلویزیون، رادیو و... شاهد این هستیم که فقط سبک خاصی از موسیقی تبلیغ و پخش می‌شود و این عدم برقراری تعادل در پخش سبک‌های مختلف موسیقی اگر ادامه پیدا کند شاید در چند سال آینده شاهد این باشیم که موسیقی سنتی اصلا وجود نداشته باشد.

 وی سپس افزود: علاوه بر نبود فرهنگ‌سازی در رسانه‌ها برای حمایت از این هنر اصیل، نبود حمایت از طرف دستگاه‌های متولی فرهنگی نیز مزید بر علت شده است.

تاج خاطرنشان کرد: برگزاری کنسرت موسیقی سنتی، تبلیغ مستمر این سبک در رسانه‌ها، حمایت سازمان‌ها و نهادها و قرار دادن مکان و ابزار برای آموزش این موسیقی در ترویج این سبک و ایجاد علاقه به شعر سنتی در مخاطب می‌تواند موثر باشد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۷۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان