//
کدخبر: ۳۴۱۰۳ //

«ماه عسل» با چه خط قرمزهایی روبه‌رو است؟

عضو تیم کارگردانی و پرداخت سوژه‌های برنامه «ماه عسل» درباره انتخاب سوژه‌های امسال این برنامه و خط قرمزهایی که با آن روبه‌رو بوده‌اند، تأکید کرد: در بحث انتخاب سوژه‌ها یکسری اتفاقاتی افتاده است که ممکن است یک مجموعه را زیر سوال ببرد.

 «ماه عسل» با چه خط قرمزهایی روبه‌رو است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

عضو تیم کارگردانی و پرداخت سوژه‌های برنامه «ماه عسل» درباره انتخاب سوژه‌های امسال این برنامه و خط قرمزهایی که با آن روبه‌رو بوده‌اند، تأکید کرد: در بحث انتخاب سوژه‌ها یکسری اتفاقاتی افتاده است که ممکن است یک مجموعه را زیر سوال ببرد. ما سعی کرده‌ایم این شبهه را دور کنیم و بیشتر قصه‌هایی را انتخاب کنیم که موضوعات آن‌ها مبتلا به جامعه است و مردم قهرمان آن‌ها هستند.

عباس اختری درباره تفاوت سوژه‌های امسال «ماه عسل» با سال‌های گذشته اظهار کرد: خیلی از سوژه‌ها به «ماه عسل» پیشنهاد می‌شود و می‌آید و ما برای انتخاب آن‌ها از ماه‌ها پیش شروع به کار کردیم. بیشترین چیزی که در سوژه‌ها مد نظر ما بود این بود که مبتلابه آن در جامعه زیاد باشد یا مثلا اگر سوژه‌ای مثل بچه‌های کویر را می‌آوریم بحث تفریح و بیرون رفتن جوانان و حرف گوش نکردن آن‌ها و نگرانی پدرومادرها را در این قصه می‌دیدیم. از طرفی یکسری قصه‌ها هم هستند که موضوعات خاصی دارند و آنقدر نادر هستند که افراد کمی در جامعه می‌توانند جای آن شخصیت‌های قصه باشند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که تلاش کرده‌ایم سمت موضوعات اجتماعی و دغدغه روز جامعه برویم.

وی در ادامه درباره خط قرمزهایی که در انتخاب سوژه‌ها با آن مواجه بودند نیز اظهار کرد: سوژه‌هایی برای «ماه عسل» پیشنهاد شده است که ما ترجیح داده‌ایم آن‌ها را به جهت بدآموز و خطرناک بودن کار نکنیم همچنین در برخی از سوژه‌ها یکسری اتفاقات افتاده است که ممکن است مجموعه‌ای را زیر سوال ببرد که ما تلاش کردیم این شبهه را دور کنیم و بیشتر قصه‌هایی را انتخاب کنیم که قهرمانان آن مردم هستند و آن‌ها هستند که بلند شده‌اند و تصمیم گرفته‌اند از آن بحران عبور کنند و به گشایش برسند. به نوعی که اگر این برنامه از میان هزار نفر به یک نفر تلنگر بزند توانسته رسالت خودش را انجام دهد.

اختری سپس امید و نوع نگاه پرداختن به مشکلات جوامع، اینکه از رنج‌ها می‌شود گنج ساخت دو موضوعی برشمرد که امسال بیش از موضوعات دیگر در برنامه «ماه عسل» مورد توجه بوده است.

او در پاسخ به اینکه سوژه‌های امسال «ماه عسل» چگونه انتخاب شدند و چه تعداد هستند؟ اظهار کرد: «ماه عسل» در مرحله اول بالای هزار سوژه داشت اما مرحله به مرحله این سوژه‌ها را غربال کردیم. پس از اینکه رباط «ماه عسل» را راه انداختیم سوژه‌های بسیاری به برنامه پیشنهاد شد. با توجه به بازخوردی هم که از مخاطبان می‌گیریم پی برده‌ایم که ذائقه مخاطب با وجود شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تغییر کرده است؛ در نتیجه سعی کردیم تغییر و تحولاتی در سوژه‌ها لحاظ کنیم به نوعی که درِ اتاق فکر برای سوژه‌های جدید باز است و اگر سوژه‌ِ بهتری پیشنهاد شود، سریع روی آن کار می‌کنیم. نکته دیگر اینکه با کارشناسان قضایی و خانواده برخی مسائل، اشکالات و نواقص را برطرف می‌کنیم.

این عضو تیم کارگردانی، دکوپاژ و پرداخت سوژه‌ها، سپس گفت: سعی کرده‌ایم در یکی، دو سال گذشته حفره بزرگی برای مخاطبان در موضوعات برنامه ایجاد نشود و به سوالات مردم هم پاسخ داده شود؛ ضمن اینکه راهکارهایی درست ارائه شود.

او در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره‌ِ اینکه آیا از سوی افرادی که داستانشان سوژه‌ ماه عسل بوده، نارضایتی پس از حضور در برنامه عنوان شده است، توضیح داد: تا آنجا که می‌دانم این موضوع نادر بوده است اما اتفاق افتاده است. اینکه برخی مطرح کردند قضاوت‌های مردم در زندگی‌شان باعث بروز مشکلاتی شده است. به همین دلیل ما محکم‌تر از گذشته به سوژه‌ها فکر می‌کنیم. در این راستا با توجه به مشکلاتی که قبلا پیش آمده است ما با تیمی در قوه قضاییه همکاری می‌کنیم و مسائل را مرتب با یکدیگر چک می‌کنیم و به لحاظ موارد کارشناسی و قضایی ماجرا را پیگیری می‌کنیم تا حقوقی از افراد ضایع نشود.

اختری در پایان گفت‌وگوی خود درباره‌ی فرم شروع گفت‌وگو در برنامه اظهار کرد: امسال تغییراتی را در برنامه اعمال کردیم؛ یکی از تغییرات به لحاظ کیفیت تصویربرداری و نورپردازی بود که برای اولین بار در تلویزیون اتفاق افتاد. اینکه برای اولین بار صحنه‌های جذاب برنامه را به شکل آهسته ببینیم که این اتفاق برای واحد سیار اتفاق سختی است اما به خوبی پلان‌های اوج و حسی گرفته شده است که در تلویزیون ایران، برنامه «ماه عسل» در این زمینه پیش‌رو بوده است. از دیگر تغییرات برنامه این بود که تلاش شد کلیپ‌های تیتراژ شادتر باشد.

 

منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان