//
کدخبر: ۳۰۷۴۳۸ //

امروز بزرگداشت پروفسور مسعود گلزاری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

امروز بزرگداشت پروفسور مسعود گلزاری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

امروز دوم اردیبهشت 1400 به پاس شصت سال پاسداری از فرهنگ ایران زمین، بزرگداشت پرفسور مسعود گلزاری، استاد بازنشسته رشته باستان‌شناسی ساعت 17  نا 19 در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم محمدحسن سمسار، سیدمحمد بهشتی، احمد مسجدجامعی، سید احمد محیط‌طباطبایی، شهرام یوسفی‌فر، احسان اشراقی، علی رواقی، میثم کرمی، عبدالمجید ارفعی، بهمن نامورمطلق، سید احمدرضا خضری، میرجلال‌الدین کزازی، محمدرضا کارگر، شاهرخ رزمجو و مهدی رهبر سخنرانی خواهند داشت.

این بزرگداشت با حمایت موسسه تاریخ متون خواجه نصیرالدین طوسی، انجمن ایرانی تاریخ اسلام، موسسه فرهنگی هنری خوانش، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، کمیسیون ملی یونسکو، کمیته ملی موزه‌های ایران، برگزار می‌شود.

این مراسم روز شنبه ۲۱ مهرماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ به موزه ملی ایران، واقع در خیابان امام خمینی(ره)، ابتدای خیابان سی‌تیر، خیابان پرفسور رولن، شماره یک برگزار می‌شود.

پرفسور مسعود گلزاری، تحصیلات ابتدایى و متوسطه را در تهران، رشت و کرمانشاهان به پایان رسانید. وی بعد از اتمام تحصیلات مقدماتى، وارد دانشگاه تهران شد و در رشته باستان‌شناسى به اخذ درجه لیسانس و فوق‌لیسانس نائل آمد.

IMG_2012

گلزاری از سال ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۴۹ش در دانشسراى تربیت معلم به تدریس مشغول و در رشته‌هاى مربوطه درس داد.

در همین ایام در عین حال با هیئت‌هاى علمى باستان‌شناسى آمریکایى و آلمانى در استان کرمانشاهان و تخت سلیمان آذربایجان همکارى مى‌کرد.

وى در سال ۱۳۵۰ به عضویت هیأت علمى گروه باستانشناسى و هنر دانشگاه تهران درآمد. ضمنا به تکمیل تحصیلات خود هم در کنار کار ادامه داد و در رشته باستان‌شناسى گرایش تاریخ پیش از اسلام، به درجه دکترا نائل شد.

از سال ۱۳۵۱ هر سال به مدت ۳ ماه همراه هیأت علمى باستان‌شناسى دانشگاه تهران در قزوین (تپه‌زاغه) به کاوش علمى اشتغال داشته و حدود بیست سال در منطقه غرب ایران بررسى و پژوهش‌هاى تاریخى و باستان‌شناسى انجام داد.

وى در مجامع مختلف ایران و خارج از کشور نیز شرکت کرده و از سال ۱۳۵۶ش به بعد هم در انگلستان به ادامه تحصیل و پژوهش در امر باستان‌شناسى مشغول شد.

“سفرنامه میرزا محمدحسین فراهانی”، “سفرنامه استرآباد و مازندران و گیلان”، “گنجینه اسلام” و “کرمانشاهان باستان” از جمله آثار این پژوهشگر و ایران‌شناس مطرح است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۷۴۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان