//
کدخبر: ۳۰۰۱۹۱ //
سلامت در مشارکت است ، دولت بزرگ کافی نیست؛

عبور موفقیت آمیز از بحران‌ها در اجرای صحیح تاب آوری

دولت های بزرگ در انجام کارهای کوچک ناتوان هستند، همانگونه که دولت های کوچک از انجام کارهای بزرگ عاجزند

عبور موفقیت آمیز از بحران‌ها در اجرای صحیح تاب آوری
به گزارش فرتاک نیوز،

ضرورت اقدام جمعی در سطوح خرد به ویژه در بحران شاید به این معنا باشد که دولت‌های بزرگ در انجام کارهای کوچک ناتوان هستند، به همان شکلی که دولت‌های کوچک از انجام کارهای بزرگ عاجزند. این مسأله پذیرفتنی خواهد بود آنگاه که مشارکت مردمی همراه نباشد که از قرار مردمان می‌توانند کارهای کوچک با تأثیرات کلان انجام دهند که اغلب مسائل پیچیده راه حل ساده‌ای دارند به نام اقدام جمعی.

تاب آوری عبور موفقیت آمیز را با همین شرط اجتماعی و هماهنگ بودن اقدامات تضمین می‌کند و این جز با حکمیت و فرماندهی واحد حاصل نخواهد شد. اکنون فرصت گله مندی نیست که خدای ناکرده عزیزان این آب و خاک از دست میروند.

همراهی و مناعت بزرگ از مردمان است که با ایفای کوچکترین نقش‌های اجتماعی موفقیتی شایان را رقم میزند، بستر ایفای نقش های منفرد در ساختار اجتماعی را دولت بایستی تقویت و حفاطت کند تخطی قابل اغماض نیست.

نیروی پنهان در ماست، دولت در تسهیل، حکمیت و حکمرانی هم وظیفه و سهمی تعیین کننده دارد، تغییرات کلان دستاورد اقدامات کوچک ماست و این بمعنای نادیده انگاری نقش حکمرانی نیست.

شناسایی، تقویت و تحریک توانایی جوامع، شناسایی منابع و موانع در جوامع محلی وظیفه مشترک سازمانهای دولتی و غیردولتی است که به مهر پروردگار برآیند این نیروی پنهان موفقیت است.

انتظار میرود انجمن‌های علمی در گرایش‌های پزشکی و غیر پزشکی (علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم انسانی و بین رشته‌ای) و تشکلهای صنفی با تعهد و درخور شرایط، بیش از پیش رسالت و مسئولیت‌های اجتماعی خویش را عهده دار باشند. بحرانی فراگیر از این دست اگرچه در اقتصاد و آموزش چالش و رویش‌هایی را نیز به همراه دارد اما انتظار میرود تشکل‌های اجتماعی و انجمن‌های علمی حداقل در زمینه‌های سه گانه زیستی، روانی، اجتماعی تحت فرماندهی وزرات محترم بهداشت نقش‌های بیشتری را بپذیرند.

 

 دکتر محمدرضا مقدسی/ مدیر و موسس خانه تاب آوری

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۱۹۱ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    ناتوانی وبی کفایتی مقوله ای جدا از خیانت وبی غیرتی ووطن فروشی است. که بار آن بر شانه های ملت است. وتاسف برای بزدلی کسانی که خود را قیم ملت میدانند ولی فریب ودرو غ وخیانت ودزدی را میبینند وسکوت پیشه می کنند.ونان از جیب ملت میخورند.!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان