//
کدخبر: ۲۹۰۶۴۹ //

دانشجویان؛ سرمایه‌های بی‌بدیل فردا

یادداشت دکتر علیرضا شهرستانی استاد دانشگاه: 16 آذر به عنوان روز دانشجو در هندسه فرهنگی و سیاسی کشور متجلی بوده و سالگشت میقات علم، سیاست و شهادت در گستره مقدس دانشگاه می‌باشد.

دانشجویان؛ سرمایه‌های بی‌بدیل فردا

سرمایه اصلی هر کشور، جوانان متعهد و متخصص آن هستند، خصوصاً جوانان جویای علم که در محیط دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی شکل می‌گیرند و برای آینده‌ای نه چندان دور تربیت می‌شوند.

16 آذر به عنوان روز دانشجو در هندسه فرهنگی و سیاسی کشور متجلی بوده و سالگشت میقات علم، سیاست و شهادت در گستره مقدس دانشگاه می‌باشد و دانشجویان به عنوان مرکز ثقل برنامه‌های علمی کشور، موتور محرکه تلاش‌های فرهنگی و علمی در قاموس آینده‌نگری و قوام دانش و آگاهی می‌باشند.

برنامه‌ریزی برای جوانان و دانشجویان در گفتمان نورانی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) هویدا و آشکار است به گونه‌ای که  معظم له در بیانیه گام دوم به کرات از عنوان جوانان و ضرورت توجه به آنان یاد می‌کنند و این نشان دهنده اهمیت و تأثیرگذاری آن‌ها در جامعه است.

اهمیت دانش و پژوهش به حدی است که دشمن با صرف وقت و هزینه‌های فراوان برای ترور یک شخصیت علمی همچون دکتر "فخری‌زاده"برنامه‌ریزی می‌کند و می‌داند او از هر سلاح و موشک و بمبی برایش خطرآفرین‌تر است، هرچند غافل است که دانشجویان بصیر ما با همت والایشان، آن شهید بزرگ را الگوی خود قرار داده و با تمام توان راه او را ادامه خواهند داد.

عنوان دانشجویی و تأثیر شگرف آن بر ابعاد علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه آنقدر بالا و پر اهمیت است که شهید بهشتی دانشجو را مؤذن جامعه می‌داند: «دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود»

پس دانشجویان ما نباید از وظایف اجتماعی خود که  همانا روشنگری و آگاهی بخشیدن به مردم و مقابله با شبهه افکنی‌های دشمنان است غافل باشند.

امید که دانشجویان عزیز ما، که از پویاترین اقشار جامعه می‌باشند بیش از گذشته با بال‌های دانش و احساس مسوؤلیت، افق‌های روشن و امید واری را در آسمان کشور به نظاره بنشینند و خود نقش اصلی این موفقیت و بهروزی باشند.

                                                                                                     به امید آن روز

                                                                                                  علیرضا شهرستانی

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۶۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان