//
کدخبر: ۲۶۹۷۸۱ //
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

حوزه فرهنگ و هنر در برابر کرونا از متضررترین صنوف می‌باشد

بودجه فرهنگ و هنر و زیرساخت‌های فرهنگی هنری در کرمانشاه ناچیز است و حوزه فرهنگ و هنر در برابر کرونا از متضررترین صنوف است و 85 تا 100 درصدی پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه در حوزه فرهنگ پیشرفت داشته است.

حوزه فرهنگ و هنر در برابر کرونا از متضررترین صنوف می‌باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

 بهرام فاضلی‌زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: هفت پروژه فرهنگی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه پیشرفت ۸۵ تا ۱۰۰ درصدی دارند.

وی افزود: پارسال در مجموع 205 عنوان کتاب در تیراژ 873هزار و 850 جلد کتاب چاپ شده است ولی امسال هم در سه ماهه نخست 11 عنوان کتاب در تیراژ هشت هزار و 840 جلد کتاب چاپ شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه 21 هزار جلد کتاب به نهادها، مدارس، مساجد و مجموعه‌های متقاضی کتاب اهدا شد، گفت: تحلیل از فعالان حوزه نشر کتاب، شاعران و نویسندگان، رونمایی از 17 عنوان کتاب نویسندگان، سرکشی از پیشکسوتان و نویسندگان عرصه شعر و ادب از برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بود.

فاضلی‌زاد ادامه داد: تعداد کل ناشران استان کرمانشاه 72 نفر است که 67 ناشر در مرکز استان و پنج ناشر مربوط به شهرستان‌ها است و 300 نویسنده فعال در استان داریم .

وی افزود:حمایت‌هایی که اداره فرهنگ و ارشاد از ناشران در سال 98 داشته شامل خرید کتاب به اعتبار 62 میلیون تومان به تعداد 2651 جلد که بیش از 60 عنوان کتاب که در موضوعات مختلف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان اینکه در سال 98 تا خرداد 99 تعداد 22 نویسنده مورد حمایت بیمه تأمین اجتماعی از صندوق بیمه هنرمندان قرار گرفتند که این پروسه در طول سال ادامه دارد، گفت: در سال 98 سه نویسنده فعال مورد تقدیر قرار گرفتند.

فاضلی‌زاد ادامه داد: 240 جام باشگاه‌ کتابخوانی در شهر روستای استان فعال است و شاغلان و بنگاه‌های فاقد بیمه می‌توانند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند و از صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای فاقد کد بیمه و کارگاه تأمین اجتماعی برای دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

وی افزود: بودجه فرهنگ و هنر و زیرساخت‌های فرهنگی هنری در کرمانشاه ناچیز است و حوزه فرهنگ و هنر در برابر کرونا از متضررترین صنوف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: سینماها، تئاترها، انجمن‌ها و گروه‌های هنری ما همچنان تعطیل است و ما در تلاشیم تا مردم با آرامش بیشتری بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند. همزمان با کرونا فعالیت‌های مجازی خود را آغاز کردیم و 240 اثر تئاتری با موضوع پیشگیری از کرونا در جهت آگاه‌سازی و آموزش مردم در فضای مجازی منتشر کردیم.

فاضلی‌زاد به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد:‌ هفت پروژه از مصوبات رهبری داریم که تاکنون 50 میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است و در پارسال هم 18 میلیارد و 200 میلیون تومان برای تکمیل این پروژه‌ها تخصیص یافت و باتوجه به شرایط اقتصادی موجود برخی از پروژه‌ها پیشرفت 85 تا 100 درصد دارند.

وی با اشاره به اینکه برای مجتمع فرهنگی هنری شهر سرمست گیلانغرب تاکنون 6 میلیارد تومان هزینه شده است و اکنون هم آماده بهره‌برداری است، افزود: برای تامین نیروی انسانی آن با مشکل مواجه شدیم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم این مشکل هم برطرف شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۷۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان