//
کدخبر: ۲۶۸۴۵۹ //
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

همزمان با کرونا فعالیت‌های مجازی فرهنگ و ارشاد را آغاز کردیم

بودجه فرهنگ و هنر و بی‌عدالتی در زیرساخت‌های فرهنگی هنری در کرمانشاه ناچیز است و حوزه فرهنگ و هنر در برابر کرونا از متضررترین صنوف است.

همزمان با کرونا فعالیت‌های مجازی  فرهنگ و ارشاد را آغاز کردیم
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام فاضلی‌زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در نشست شورای معاونین اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمانشاه در بیت امام جمعه تشکیل شد، گفت: حوزه فرهنگ و هنر از متضررترین صنوف در برابر کروناست و فعالیت‌های فرهنگی هنری جز, اولین صنف‌ها بود که تعطیل شد و متاسفانه همچنان هم در تعطیلی به سر می‌برد.

157195776

وی شیوع ویروس کرونا را مانعی برای اجرای برخی از برنامه‌ها ذکر کرد و  افزود: برنامه عملیاتی سال‌جاری را در سال ۹۸ تدوین کردیم که با شیوع کرونا از اجرایی شدن برخی از برنامه‌ها بازماندیم و سعی کردیم در این فضا مسیر فعالیت‌های فرهنگی هنری را تغییر دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: سینماها، تئاترها، انجمن‌ها و گروه‌های هنری ما همچنان تعطیل است و ما در تلاشیم تا مردم با آرامش بیشتری بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

فاضلی‌زاد ادامه داد: همزمان با کرونا فعالیت‌های مجازی خود را آغاز کردیم و در همین راستا ۲۴۰ اثر تئاتری با موضوع پیشگیری از کرونا در جهت آگاه‌سازی و آموزش مردم در فضای مجازی منتشر کردیم.

وی فعالیت‌های فرهنگی هنری در کرمانشاه را به دلیل تنوع قومیتی و مذهبی متفاوت با سایر استان‌ها عنوان کرد و افزود:‌ از سال ۹۸ برنامه‌محوری را سرلوحه کار خود قرار دادیم و برهمین اساس استان کرمانشاه را به چهار منطقه همگن اورامانات ( شهرستانهای پاوه ، روانسر ، ثلاث باباجانی و جوانرود ) ، منطقه شرق استان ( شهرستان‌های سنقر، صحنه ، کنگاور و هرسین )، منطقه غرب استان ( شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب ، دالاهو ، سرپل‌ذهاب ، قصرشیرین و گیلانغرب ) و بخش مرکزی کرمانشاه تقسیم کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر مرصاد در شهرستان اسلام‌آبادغرب را یکی از برنامه‌های شاخص سال ۹۸ دانست و گفت: در این دوره ۲۸۰ هنرمند از سراسر کشور به مدت سه شبانه روز در این شهرستان اقامت داشتند.

 

فاضلی‌زاد مزایای برگزاری این نوع جشنواره‌ها در استان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر گسترش صنعت توریسم و بهبود وضعیت اقتصادی مردم، این جشنواره توانست یاد و خاطره شهدای مرصاد را زنده و خباثت گروه منافیقن را برای عموم علاقه‌مندان یادآوری کند.

وی با اشاره به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه  افزود:‌ ما هفت پروژه از مصوبات رهبری داریم که تا این لحضه ۵۰ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است و در پارسال هم ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل این پروژه‌ها تخصیص یافت و باتوجه به شرایط اقتصادی موجود برخی از پروژه‌ها پیشرفت ۸۵ تا ۱۰۰ درصد دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مجتمع فرهنگی هنری شهر سرمست گیلانغرب را که در مناطق کم برخوردار ایجاد شده بسیار ارزشمند دانست و گفت: برای این مجتمع ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و اکنون هم آماده بهره‌برداری است اما برای تامین نیروی انسانی آن با مشکل مواجه شدیم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم این مشکل هم برطرف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: اهدای ۲۸ هزار جلد کتاب، بازدید تمام شهرستان‌ها و دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و بازدید و گفت‌وگو با ۴۱۸ دکه مطبوعاتی استان دیگر اقدامات اداره ارشاد است.

فاضلی‌زاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود بودجه فرهنگ و هنر را نیم درصد از کل بودجه کشور بیان کرد و گفت: ۱۶ دستگاه فرهنگی از این نیم درصد ارتزاق می‌کنند و سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این نیم درصد فقط ۱۵صدم درصد است و این در حالی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگوی تمام مطالبات فرهنگی و اجتماعی استان کرمانشاه باشد.

وی زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی در کرمانشاه را ناعادلانه توصیف کرد و اظهار داشت:‌ به عنوان مثال زیرساخت‌های فرهنگی هنری در ضلع جنوب غربی شهرمان متمرکز شده است و بقیه نواحی از این نظر محروم هستند و امیدواریم با راه‌اندازی مجتمع فرهنگی هنری در شهرک دانش بخش از نیازهای مناطق محروم را تامین کنیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۴۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان