//
کدخبر: ۲۴۵۴۶۰ //

اکران فیلم «تومان» در سینماهای فرانسه

مرتضی فرشباف کارگردان فیلم سینمایی «تومان» از فیلم‌های رونمایی شده در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، از اکران این فیلم در فرانسه خبر داد.

 اکران فیلم «تومان» در سینماهای فرانسه
به گزارش فرتاک نیوز،

مرتضی فرشباف کارگردان فیلم سینمایی «تومان» که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، درباره زمان نمایش این فیلم گفت: در حال حاضر به این فکر می‌کنیم که فیلم را دوباره تدوین کنیم یا نه، ولی با توجه با بازخوردهای مثبت «تومان» در جشنواره فیلم فجر در پی این هستیم که با یک پخش‌کننده در ایران برای نمایش عمومی آن به نتیجه برسیم با این وجود یک پخش کننده فرانسوی به نام «واید منیج‌منت» به توافق رسیده‌ایم تا «تومان» را در خارج از ایران هم اکران کنیم.

 وی افزود: این پخش‌کننده فرانسوی، پیش از این کار پخش‌کنندگی فیلم «سوگ» را هم به عهده گرفته بود و ما سابقه همکاری با یکدیگر را داشته‌ایم از همین رو طبق این سابقه و اینکه « تومان » را خیلی دوست داشتند، حاضر به همکاری مجدد شدند. ضمن اینکه ما سعی می‌کنیم جزو فیلم‌های بخش «دو هفته با کارگردانان» در جشنواره کن هم باشیم. بعد از آن و در یک فاصله ۳ تا ۵ ماهه «تومان» را در فرانسه به نمایش عمومی می‌گذاریم.

فرشباف بیان کرد: برای پخش این فیلم در ایران هم در نظر داریم با یکی از دفاتر پخش که توانایی و امکانات لازم را دارند و می‌توانند از فیلم مراقبت کنند، به نتیجه برسیم. ضمن اینکه در نظر داریم نسخه بلندتر «تومان» را در گروه «هنر و تجربه» به نمایش بگذاریم.

این کارگردان در پایان اظهار کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که فیلم‌ها و صاحبانش زمانی را برای اکران عمومی انتخاب نمی‌کنند بلکه برای این امر انتخاب می‌شوند که دیگر فیلمسازان سعی می‌کنند فکری درباره این موضوع نداشته باشند. این مقوله به قدری پیچیده و هزارتوی اکران به قدری عجیب است که سعی می‌کنیم درباره اکران خیال‌پردازی نکنیم گویا نمایش عمومی فیلم‌ها مولفه‌هایی دارد که در کنترل ما نیست و شانس‌هایی دارد که باید سعی کنیم روی این شانس‌ها کار کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۴۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان