//
کدخبر: ۲۴۴۴۳۹ //

خسروان خراسان برای این روزهای ایران خواندند

در چهارمین شب از سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر، گروه موسیقی خسروان به اجرای برنامه پرداختند.

خسروان خراسان برای این روزهای ایران خواندند
به گزارش فرتاک نیوز،

خسروان خراسان ساعت ۱۸:۳۰ یکشنبه (۲۷ بهمن ماه) در سالن سوره حوزه هنری آواز خواندند.

«خسروان» گروهی موسیقی نواحی برآمده از استان خراسان رضوی است که از سال ۱۳۸۶ به سرپرستی احسان انوریان فعال است.

در این اجرا اعضای خسروان بعد از یک گروه‌نوازی کوتاه، قطعه «شوق نوا» - ساخته رضا انسان - را اجرا کردند که با نوای سه تار خود او همراه و در ادامه آرام آرام ضرب تنبک «ابوالفضل علی‌نیا» نیز به آن اضافه شد.

نوای سازها یکی پس از دیگری به سه تار اضافه و در ادامه این گروه، قطعه «کهربا» را که شعر آن از سروده‌های هوشنگ ابتهاج است، اجرا کردند.

بعد از اجرای دو قطعه‌سوز و آه کمانچه «ساسان تیموری» سالن را در خود فرو برد و جاهد ملک زاده، خواننده گروه با تحریرهای ظریف ناله سر داد که «دلم تنگ است و چشم حسرتم باز چراغی در شب تارم برافروز ... به جان آمد دل از  ناز نگاهت فرو ریز این سکوت آشناسوز»؛ این قطعه با نام «چنگ عشق» ساخته احسان انوریان بود که باز هم بر اساس شعری از ابتهاج اجرا شد.

دو نوازی شنیدنی سه تار و عود بخش دیگر اجرای گروه خسروان را شامل می‌شد. سپس قطعه‌های «سرمست» ساخته علی فربدنیا و «غم تو» با اشعاری از هوشنگ ابتهاج اجرا شد.

همچنین بعد از تک نوازی سنتور که یکی از جذاب‌ترین بخش های کنسرت گروه خسروان بود، قطعه «بهار من» ساخته علی فربدنیا با شعری از محمد قهرمان اجرا شد.

تماشاگران حاضر در سالن سوره حوزه هنری در این بخش شاهد همنوازی دف با نوازندگی مرجان خوش اندام و تنبک ابوالفضل علی نیا بودند که بده بستان نواها و آواهای گوش نوازی را رقم زدند.

قطعه پایانی «دل عاشق» نام داشت که شعر آن را محمد قهرمانی با گویش خراسانی سروده است.

پیش از اجرای این قطعه، احسان نریمانی - سرپرست گروه خسروان - گفت که این ترانه محلی شرح حال و روز این روزهایمان است و از تماشاچیان خواست که بیت «دل عاشق به دل خلق خدا پیونده / هر دل تیر منن سینه ما قال مره» را با گروه همخوانی کنند.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تا بیست و نهم بهمن ماه ادامه دارد. مراسم اختتامیه یکم اسفند ماه برگزار می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۴۴۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان