//
کدخبر: ۲۴۲۴۰۷ //

بنیاد سینمایی فارابی لیست حمایتی‌اش را در فجر اعلام کرد

بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت در تولید ۶ فیلم حاضر در سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر، در این دوره از جشنواره حضور دارد.

بنیاد سینمایی فارابی لیست حمایتی‌اش را در فجر اعلام کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، ۶ فیلم‌ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر که در بخش‌های سودای سیمرغ و نگاه نو پذیرفته شده‌اند با حمایت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده‌اند.

درباره سینما و تاریخ

کیوان علی‌محمدی در هم‌کاری تازه‌اش با علی اکبر حیدری فیلم «سینما شهر قصه» را به سودای سیمرغ رسانده است.

«داوود: سینما اونجوری نیست که شما فکر می‌کنید. شما هیچ‌وقت نرفتید سینما، شما از سینما فقط برای خودتون یه چیزِ سیاه کثیف ساختید. برای یه بار هم شده برید سینما و فیلم خوب ببینید. ببینید که دنیاتون چقدر عوض می‌شه، آقا اردشیر: من به فکر دنیام نیستم. به فکر آخرتمم.»

این خلاصه داستان فیلم «سینما شهرقصه» است. فیلمی مفرح در ژانر کمدی است که همزمان در یک داستان عاشقانه، علاقه و عشق آدم ها به سینما را هم می‌بینیم.

از بازیگران این فیلم می توان به حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، فرخ نعمتی، سیاوش مفیدی، رویا میرعلمی، حمیدرضا پگاه، علی اوجی، افشین هاشمی، هدیه تهرانی و مرحوم جمشید مشایخی اشاره کرد.

این فیلم به‌تهیه کنندگی علی اکبرحیدری و کیوان علی‌محمدی، محمدرضا مصباح و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تهیه شده است.

یک فیلم اجتماعی

فیلم «‌مغز استخوان» دومین اثر حمیدرضا قربانی درمقام کارگردانی است. نویسنده این فیلم علی زرنگار و تهیه کنندگی‌اش برعهده حسین پورمحمدی است.

این فیلم با مضمونی اجتماعی در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد و از بازیگران این فیلم‌ می‌توان به بابک حمیدیان، جواد عزتی، بهروز شعیبی، پریناز ایزدیار و نوید پور فرج اشاره کرد.

«‌مغز استخوان» نیز با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تهیه شده است.

امید در بزنگاه ناامیدی

انگیزه و امید دادن به بیماران آن هم در شرایطی که امیدی برای زنده ماندنشان وجود ندارد حسی انسان دوستانه و شریف است‌. سارا پرستار ۳۵ ساله و مجربی است که در فیلم «ابر بارانش گرفته» چنین شخصیتی را دارد.

«ابر بارانش گرفته» عنوان چهارمین فیلم بلند مجید برزگر در مقام کارگردان است که در بخش سودای سیمرغ سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شود. برزگر پیش از این فیلم هایی چون «یک شهروند کاملاً معمولی»، «پرویز»، «فصل باران‌های موسمی» را در کارنامه کاری خود دارد.

فیلم‌نامه این فیلم توسط مجید برزگر و آرمان خوانساریان نوشته شده و تهیه کنندگی اثر را برزگر عهده‌دار است.

این فیلم با حمایت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است.

نازنین احمدی، مزدک میرعابدینی، علی ثانی فر، ارشیا نیک‌بین بازیگران اصلی فیلم هستند.

رویارویی دونسل

رویارویی دو نسل می‌تواند حادثه بیافریند؛ در «پدران» حادثه‌ای دو نسل را رو در روی یکدیگر قرار می‌دهد. این‌ گفته‌های سالم صلواتی کارگردان فیلم‌ «پدران» است.

محمدرضا گوهری فیلمنامه «پدران» را به نگارش درآورده است و شهرام مسلخی تهیه کننده این فیلم است. سالم صلواتی از فیلمسازان کردستانی است که با فیلم «زمستان آخر» جوایز متعددی را در جشنواره‌های بین‌المللی از آن خود کرد.

علیرضا ثانی‌فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر،مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی، سعید باغبان و طالب عبداللهی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«پدران» با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است.

ماندن یا رفتن؟

«من می‌ترسم» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی بهنام بهزادی‌ با بازی بازیگرانی چون الناز شاکردوست، امیر جعفری، ستاره پسیانی، مهران احمدی، پیام یزدانی، مجید جعفری، یگانه رفتاری و پوریا رحیمی‌سام در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

در خلاصه داستان فیلم «من می‌ترسم» چهارمین فیلم بلند سینمایی بهنام بهزادی، آمده است: بدیش اینه من وسط کلی شک‌ام که می‌خوام برم یا نه... ولی بدترش اینه که صدبرابرش مطمئنم نمی‌تونم بمونم.

«من می‌ترسم» با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است.

عاشقانه‌ای در دل یک روایت خاص

باردیگر برادران محمودی عاشقانه‌ای تازه را روایت کردند. قصه چند جوان مهاجر افغان که قصد رفتن به اروپا را دارند.

«مردن در آب مطهر» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری، سوگل خلیق، علی‌رضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علی‌رضا مهران بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «هر بلایی که سر عشق می‌آید از دربه‌دری است! رونا: حامد از دریا می‌ترسی یا از هر چی بترسی بلای جونت میشه؟ حامد: نمی‌ترسم.»

«مردن در آب مطهر» نیز با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی روانه فجر ۳٨ شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۴۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان