//
کدخبر: ۲۰۵۷۰۷ //
در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه عنوان شد؛ ‍ ‍

از پیشکسوتان رسانه برای آموزش به جوانان استفاده کردیم/ برگزیده شدن قرارگاه رسانه در طول ۴ سال پیاپی

فرهاد نوری رئیس قرارگاه رسانه ای بسیج غرب کشوردر مراسم تجلیل از اصحاب رسانه گفت: از پیشکسوتان رسانه برای آموزش به جوانان استفاده کردیم.

از پیشکسوتان رسانه برای آموزش به جوانان استفاده کردیم/ برگزیده شدن قرارگاه رسانه در طول 4 سال پیاپی
به گزارش فرتاک نیوز،

 فرهاد نوری رئیس قرارگاه رسانه ای بسیج غرب کشور در آیین تجلیل از اصحاب رسانه و بزرڱداشت سالروز شهید صارمی و روز خبرنگار که به همت بسیج رسانه و باحضور خانواده معظم شهدا و گروهی از مسئولین برگزار شد گفت: قرارگاه رسانه ای بسیج غرب کشور در سال 90 با حضور سردار فضلی و فرمانده پایگاه بسیج صداوسیما کل کشور بعنوان قرارگاه رسانه ای غرب کشور کار خود را آغاز و با همان سیستم که در اختیار صداوسیما و سایر رسانه ها است کار خود را ادامه دادیم.

فرهاد نوری مقدم پیشکسوت رسانه اظهارداشت: تجربه ای که ما داشتیم این بود که نیروهایی با روحیه بسیجی را آموزش دادیم و از حضور پیشکسوتان برای آموزش به جوانان استفاده کردیم  که با قرار دادن آموزش در کنار کار خویش این طرح پایلوتی شد که سایر استان ها از ما الگو برداری کنند.

 رئیس قرارگاه بسیج رسانه ای بسیج غرب کشور گفت: سایر استانها از این طرح الگو برداری کرده و این بود که از جوانانی استفاده شد که در قید یک زمان اداری و کارمند مابی کار نکرده بلکه با روحیه بسیجی، ایثارگری وخودجوش  کار کردند که از جمله آن حضور شبانه روزی در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب بود .

 وی همچنین گفت: همین داشتن روحیه بسیجی در بین جوانان قرارگاه باعث شد که ما دو فیلم سینمایی و 52 مستند در سال گذشته تولید کنیم و چهار سال پیاپی بعنوان بهترین قرارگاه رسانه ای در کشور برگزیده شویم.

‍ ‍ در ادامه این مراسم خبرنگار رستم ترکاشوند پیشکسوت صداوسیمای مرکز کرمانشاه با بیان اینکه خبرنگاران باید از حضرت زینب(س) در کار خود الگو بگیرند،گفت: خبرنگار در مطالبی که می نویسد  بداند نقش حضرت زینب چیست؟  چرا که اگر ایشان نبود خبر کربلا در کربلا می ماند و واقعه کربلا را تا ابد در تاریخ ماندگار کرد.

 رستم ترکاشوند خبرنگار پیشکسوت صدا وسیمای مرکز کرمانشاه اظهارداشت: روز شهادت حضرت زینب (س) را باید روز خبرنگار می نامیدند چرا که اگر ایشان نبودند شهادت امام حسین (ع) و واقعه کربلا برای ما وجود نداشت و ایشان واقعه کربلا را زنده نگه داشت و تا ابد ماندگار کرد.

 وی با مروری بر خاطرات دوران دفاع مقدس، افزود: خبرنگاری حرفه ای پرمخاطره است که من بعنوان خبرنگار  در مناطق عملیاتی حضور یافته و در اواخر جنگ تحمیلی  بر خلاف کنواسیون ژنو به اسارت در آمدم.

این پیشکسوت رسانه خاطر نشان کرد: در حالی که 6 ماه بعد از جنگ تحمیلی و با اینکه جنگ عراق علیه ایران تمام شده بود من اسیر شدم که این برخلاف کنواسیون سازمان ملل و ژنو بود از اینکه غربی ها و در زندان رژیم بعث اسرای ایرانی مشقات بسیاری  را تحمل کردند.

ترکاشوند با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و از خاطرات دوران دفاع مقدس و شهدا استفاده کنیم، گفت:  من بعنوان خبرنگار آزاده پس از جنگ تحمیلی در نمایشگاه عکس شهدا بدنبال این بودم که از خاطرات شهدا استفاده کنم

پیشکسوت رادیو و تلویزیون صدا وسیمای مرکز کرمانشاه هم در این مراسم با مرور خاطرات خود از دوران دفاع مقدس گفت: در طول فعالیت خویش در مناطق عملیاتی خاطرات بسیاری دارم که حضور مقام معظم رهبری در  دوران دفاع مقدس در شهرستان پاوه  که آن زمان رئیس جمهور وقت زیباترین خاطره و افتخاری برای من است

وی اظهارداشت: خاطرات بسیاری از دوران دفاع مقدس است وقتی که بعنوان گزارشگر در مناطق عملیاتی حضور می یافتم و با مجروحی روبرو شدم که تصور میشد شهید شده است وقتی متوجه شدیم که او زنده است و فقط شش های پر از گرد و غبار شده او را بهمراه سایر مجروحان به بیمارستان رساندند و بعد از مدتی که به بیمارستان طالقانی رفتم خانواده وی گفتند که خبرنگاری او را نجات داده و نمی دانستند که آن خبرنگار من بوده ام.

8888

وی همچنین در ادامه سخنان خود گفت: خاطره دیگرم وقتی است که مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس که رئیس جمهور وقت بودند به شهرستان پاوه آمدند و پس از ضبط سخنرانی ایشان در شهرستان مفتخر به ملاقات با مقام معظم رهبری شدم و این بعنوان زیباترین خاطره افتخاری برای من است

در ادامه معاون رسانه ای دفتر حفظ نشر و آثار مقام معظم رهبری افزود: تیتر یک هر رسانه مهمترین مسئله ای است که یک‌رسانه به مخاطب نشان می دهد و اگر یک مسئله حاشیه ای باشد مخاطب را به انحراف می کشاند و همین مسئولیت ما را سنگین می کند. مهدی فضائلی اظهارداشت: کرمانشاه در حوزه مطبوعات سابقه طولانی دارد که به بیش از یک قرن می رسد و این‌نشان دهنده ریشه دار بودن حوزه مطبوعات دراین منطقه است.

 معاون رسانه ای دفتر حفظ نشر و آثار مقام‌معظم ‌رهبری با بیان اینکه تکالیف زیادی بر عهده خبرنگاران است که ‌مهمترین آنها توجه به اولویت ها در تمام مسائل اعم سیاسی؛ فرهنگی، اجتماعی و.... است

  فضائلی خاطر نشان‌کرد: یکی از اولویت های امروز فهم این حقیقت که که باید آنرا درک کنیم و آن هم تغییر در معادلات جهانی است که رخ داده و تحول بزرگی که صورت گرفته که نمی توان راحت از کنار آن عبور کرد.

 وی گفت: تا چهار دهه گذشته  کل نظام‌سیاسی جهان به دو بلوک به قطبیت اتحاد جماهیر شوری و آمریکا تقسیم‌شده بود و امروز این معادلات بهم‌ریخته است‌.

 این مسئول با بیان اینکه اگر کل دنیا ۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نظامی و دفاعی انجام داده اند و آمریکا به تنهایی به همین میزان سرمایه گذاری کرده است و هنوز قوی ترین رسانه های دنیا را  در اختیاردارد و پر نفوذ ترین به لحاظ سیاسی است، اما اتفاقی رخ داد که‌کشوری با چنین ویزگی تبدیل به کشوری شده که اراده اش راهگشا نیست.

 وی خاطر نشان‌کرد:  آمریکایی ها فاکتورهای قدرت و ابزارهای اعمال آنرا در اختیار دارند اما در کانون آن حکمتی وجود ندارد، آنها حقیقت‌هستی را کشف نکرده اندو دستگاههای محاسباتی آنها این موضوع را محاسبه نکرده است‌.

فضائلی با اشاره به اینکه آنچه امروز در عراق موجب نفوذ معنوی ایران شده این است که مقام‌معظم رهبری در دیدار با سران این کشور فرمودند ما عراق سربلند و قدرتمند  را می خواهیم و تفاوت ما با آمریکا همین است که آنها به هرجا ورود یابد موجب تحقیر مردم و چپاول آنها می شود.

 فضائلی تصریح کرد: اینکه موشک های محدود ما آنها را مرعوب کرده مصداق این است که خیر کثیر در قدرت کم و با حکمت است و صاحبان خرد این معادله را درک می کنند.

وی بیان داشت: هر ملتی با چهار ویژگی مردم‌بزرگ، آرمانهای بزرگ، دشمن بزرگ و رهبری بزرگ می تواند قله های پیشرفت را فتح کند که این‌چهار فاکتور در جمهوری اسلامی در حد اعلی وجود دارد

‍ ‍شایان ذکر است در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدای رسانه (شهیدان علی چقازردی و احمد حجتی پور و منوچهر کریمی موید تجلیل شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۷۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان