//
کدخبر: ۲۰۱۶۶۲ //

سیر تحول داوران «عصر جدید» از دور اول تا کنون

در این گزارش رفتار چهار داور مسابقه «عصر جدید» را در مرحله اول و دوم، با استفاده از عدد و رقم مورد بررسی و تحلیل قرار داده‌ایم.

 سیر تحول داوران «عصر جدید» از دور اول تا کنون
به گزارش فرتاک نیوز،

دیروز یک اینفوگرافی پر از جزئیات که توسط ماهنامه مدیریت رسانه آماده شده بود، در فضای مجازی منتشر شد که رفتار چهار داور مسابقه «عصر جدید» را در مرحله اول و دوم، با استفاده از عدد و رقم مورد بررسی و تحلیل قرار داده بود. بعضی از این اعداد و ارقام دقیقا مشابه همان تصوری است که عموم مخاطبان درباره قضاوت داوران دارند و در واکنش‌های آنان به برنامه دیده می‌شود، اما بعضی از آن‌ها هم کاملا برخلاف چیزی است که در نظر مخاطبان جا افتاده است. این اینفوگرافی را بررسی کرده‌ایم و نکات جالبی را که درباره قضاوت هرکدام از داور‌ها وجود دارد در ادامه مطلب آورده‌ایم.

امین حیایی

 در میان چهار داور «عصر جدید»، این امین حیایی بود که نسبت به سه داور دیگر، بیشتر به شرکت‌کنندگان رای سفید می‌داد و بین عموم مخاطبان به داور خوشبین مسابقه معروف بود. اما او همان طور که خودش هم به صراحت گفت، در مرحله دوم رویه‌اش را تغییر داد. او در مرحله اول بیشترین و در مرحله دوم، کمترین رای سفید را نسبت به داوران دیگر به شرکت‌کننده‌ها داده است. البته نمودار آرای منفی داوران نشان می‌دهد امین حیایی در چند قسمت پایانی فصل دوم، نسبت به قسمت‌های قبلی مسابقه، کمتر رای منفی داده و به نوعی به روال سابق برگشته است. حیایی در مرحله دوم کمترین حمایت را از شرکت‌کننده‌های خانم داشته و از ۴۹ رای سفید، تنها چهار رای را به خانم‌ها داده است. او در این مرحله نسبت به سه داور دیگر، به طور کلی توجه ویژه‌ای به گروه‌ها داشته است. جالب است بدانید امین حیایی همان طور که در زندگی شخصی خود علاقه خاصی به رشته‌های ورزشی و دستی هم در خوانندگی دارد، در هر دو مرحله مسابقه هم نسبت به رشته‌های ورزشی و در مرحله دوم به موضوع موسیقی رأی سفید بیشتری داده است.

بشیر حسینی

سیدبشیر حسینی در مرحله دوم، در چند قسمت ابتدایی «عصر جدید» بیشتر به شرکت‌کنندگان رأی مثبت داده، اما نمودار آرای قرمز داور‌ها حاکی از آن است که هرچه برنامه جلو رفته، تعداد رأی‌های منفی‌اش نسبت به اوایل این مرحله، بیشتر شده است. اعداد و ارقام می‌گویند برخلاف این تصور که سیدبشیر حسینی بیشتر از بقیه داوران به حمایت از خانم‌ها توجه می‌کند، اتفاقا او در مرحله اول کمترین حمایت را از شرکت‌کنندگان خانم داشته است، با این حال حسینی در مرحله دوم تغییر اساسی کرده و در کنار رویا نونهالی، بیشترین حمایت را از خانم‌ها داشته است. در میزان توجه بشیر حسینی به موضوعات مختلف برنامه مانند سرگرمی، ورزشی، هنری و موسیقی، تضاد و تغییری دیده می‌شود. آقای دکتر که تا به حال در صحبت‌هایش بر اهمیت موضوع سرگرمی تاکید داشته است، طبق همین نگاه در مرحله اول توجه‌اش را معطوف به رشته‌های سرگرمی کرده و کمترین توجه را به رشته‌های هنری داشته، اما در مرحله دوم کاملا برعکس عمل کرده. او ۱۰۰ درصد به موضوعات هنری توجه کرده و ۸۵ درصد آرای خود را به موضوعات سرگرمی اختصاص داده است.

آریا عظیمی‌نژاد

نقطه مقابل امین حیایی، آریا عظیمی‌نژاد است که تماشاگران او را به عنوان داور سختگیر «عصر جدید» می‌شناسند. خب آمار هم این موضوع را تایید می‌کند و می‌گوید او در مرحله اول کمتر از بقیه داوران، به شرکت‌کنندگان رای سفید داده و در مرحله دوم نیز به همراه امین حیایی، رای سفید کمتری به شرکت‌کننده‌ها داده است. او در مرحله اول برخلاف بشیر حسینی، بیشتر از همه به شرکت‌کنندگان خانم رای سفید داده، اما در مرحله دوم رویکردش را تغییر داده و تنها ۱۲ درصد از رای‌های سفیدش متعلق به خانم‌ها بوده است. در ابتدای مسابقه، مخاطبان پیش‌بینی می‌کردند آریا عظیمی‌نژاد به واسطه تخصصی که در زمینه موسیقی دارد، احتمالا بیشترین رای را به خواننده‌ها و رشته‌های مربوط به موسیقی خواهد داد، اما برخلاف این پیش‌بینی، او در مرحله اول کمترین رای را به رشته موسیقی و خوانندگی داده. البته می‌توان گفت عظیمی‌نژاد در این باره، عملکرد کاملا صفر و صدی داشته است. او در مرحله دوم ۱۰۰ درصد توجه خود را وقف حوزه تخصصی خودش کرده و به هر ۱۰ شرکت‌کننده رای سفید داده است.

رویا نونهالی

رویا نونهالی در مرحله اول مسابقه، در مقایسه با دیگر داوران بیشترین رای سفید را به گروه‌ها داده و توجه خاصی به آن‌ها داشته است. او در این مرحله کمتر از سه داور دیگر به شرکت‌کننده‌های آقا رای داده است. نونهالی در مرحله دوم، در زمینه توجه به حوزه موسیقی و خوانندگی با آریا عظیمی‌نژاد هم نظر بوده است. او دقیقا مانند عظیمی‌نژاد، توجه ۱۰۰ درصدی به این رشته داشته است و به هر ۱۰ شرکت‌کننده‌ای که در حوزه موسیقی و خوانندگی اجرا داشته‌اند، رأی مثبت داده است. نونهالی که خود از اهالی هنر است، در مرحله اول با ۵۴ درصد، در مقایسه با دیگر موضوعات، کمترین توجه را به رشته‌های هنری داشته، این در حالی است که با توجه به میزان درصد توجه این داور به موضوعات گوناگون، بیشترین توجه او در مرحله اول به رشته‌های ورزشی جلب شده است. البته رویا نونهالی در مرحله دوم کم‌توجهی به رشته‌های هنری را جبران و ۸۶ درصد به این حوزه توجه کرده است. او نیز مانند عظیمی‌نژاد، در مرحله دوم از توجه به حوزه تخصصی خود، غافل نمانده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۶۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان