//
کدخبر: ۱۹۵۰۱۰ //
پروژه‌های در حال ساخت ؛

تنور تولید سینما داغ است

هر چند تا برگزاری مهمترین رویداد هنری سینمای ایران یعنی جشنواره فیلم فجر زمان زیادی باقی مانده است اما این روزها بازار تولید در سینمای ایران داغ است.

تنور تولید سینما داغ است
به گزارش فرتاک نیوز،

به زعم بسیاری از اهالی سینما ایام فصل بهار، سینما ایران کمترین تولیدات خود را تجربه می‌کند و در عوض ماه‌های منتهی به برگزاری جشنواره فیلم فجر اوج تولید و ترافیک سینما به حساب می‌آید.

حالا هر چند زمان زیادی تا برگزاری مهمترین رویداد سینمای ایران فاصله داریم اما تنور تولید در سینما این روزها داغ شده و آثار کوتاه و بلند بسیاری در حال تولید و یا پیش تولید قرار دارند.

از پروژه‌ای قسمت دوم گرفته تا فیلم‌های کوتاه و بلند و یا کمدی و اجتماعی در میان این آثار به چشم می‌‎خورد که در ادامه با برخی از این پروژه‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

همکاری مجدد درخشانی و جمشیدی

نخستین پروژه همکاری مجدد زوج سام درخشانی و پژمان جمشیدی با پیمان قاسم خانی در «خوب، بد، جلف» است.

فیلمبرداری «خوب، بد، جلف ۲» به کارگردانی قاسم‌خانی و تهیه‌کنندگی محسن چگینی از حدود چهار روز پیش در تهران آغاز شده است.

تاکنون سام درخشانی و پژمان جمشیدی که در قسمت نخست این فیلم سینمایی نیز ایفاگر نقش اصلی بودند، جلوی دوربین این فیلم رفته‌اند.

قرار است به زودی بازیگران دیگری هم در این فیلم به ایفای نقش بپردازند.

کمدی «خوب، بد، جلف ۲» به نویسندگی و کارگردانی پیمان قاسم‌خانی دنباله‌ای بر قسمت اول این فیلم سینمایی است که در سال ۹۴ ساخته شد.

هفته پایانی «بی صدا حلزون»

فیلم سینمایی «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده نیز که بخش عمده تولید آن در سکوت خبری انجام شد، به هفته پایانی فیلمبرداری رسید.

«بی‌صدا حلزون» اولین فیلم بلند سینمایی بهرنگ دزفولی‌زاده است که در بیش از ۳۰ لوکیشن فیلمبرداری شده است.

هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی، محسن کیایی، علیرضا جلالی‌تبار، بهنوش بختیاری، بیژن بافکار و شیرین ولی‌پور بازیگران «بی‌صدا حلزون» هستند.

«بی صدا حلزون» داستان زنی است که بین احساس و منطقش در حال تصمیم‌گیری است.

پایان «دوزیست»

فیلمبرداری فیلم سینمایی «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد نیز که از اواسط فروردین آغاز شده بود بعد از ۵۰ جلسه به پایان رسید.

جواد عزتی، هادی حجازی فر، ستاره پسیانی، مجید نوروزی، لیلی فرهادپوری، الهام اخوان، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی و سعید پورصمیمی جمع بازیگران «دوزیست» را تشکیل می‌دهند.

«دوزیست» دومین همکاری سعید خانی و برزو نیک‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان بعد از فیلم «لونه زنبور» است.

در خلاصه داستان این اثر آمده است «حمید: دوزیسته دیگه، نره زیر آب که، میره زیر دست و پا له میشه.»

همکاری فرخ‌نژاد با «زنبور کارگر»

فیلمبرداری فیلم سینمایی «زنبور کارگر» به نویسندگی سعید نعمت الله و تهیه کنندگی و کارگردانی افشین صادقی اخیراً در تهران آغاز شده و همچنان در حال انجام است.

حمید فرخ نژاد در سکانس‌های اخیر جلوی دوربین این پروژه رفته است.

گروه طی روزهای گذشته در لوکیشن هایی چون بیمارستان طالقانی، پنت هاوسی در ونک و سهله کبوتران در جاده بهشت زهرا (س) مشغول فیلمبرداری بودند.

حمید فرخ نژاد، شبنم مقدمی، سعید آقاخانی، پگاه آهنگرانی، حسین مهری، علیرضا آرا، مارال فرجاد و ستایش موسوی گروه بازیگران متفاوت این درام اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

در خلاصه قصه این فیلم آمده است: بیوک که سال‌ها پیش زنش را به دلیل اهمال پزشکی از دست داده، در نزاعی کشته می‌شود. حالا دختر او درصدد قصاص قاتل است. در این میان تنها شاهد، دوست دختر قاتل است.

«زنبور کارگر» بعد از «حوالی اتوبان» و «طاووس‌های بی پر»، سومین فیلم سینمایی سعید نعمت الله در مقام سناریست به شمار می‌رود.

افشین صادقی نیز ۲ فیلم سینمایی «داشتن و نداشتن» و «مقلد شیطان» و بیش از ۳۰ فیلم تلویزیونی را در جایگاه کارگردان در کارنامه خود دارد. «مقلد شیطان» در زمان اکران در سال ۸۹ نقدهای مثبتی از سوی منتقدان گرفت.

پایان فیلمبرداری «دشنه»

فیلمبرداری فیلم کوتاه «دشنه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سامان تفرشی و نویسندگی مشترک سمیه میری و سامان تفرشی که بخشی از آن در اسفند ماه سال گذشته در لوکیشن رینه انجام شده بود در خردادماه از سر گرفته شد و طی روزهای اخیر در تهران به پایان رسید.

با پایان فیلمبرداری، مهدی حسینی‌وند تدوین این اثر را آغاز کرده است.

فیلم کوتاه «دشنه» اقتباسی از داستان زخم شمشیر نوشته خورخه لوئیس بورخس است و پیام احمدی‌نیا، کاوه خداشناس و فرید سجادی حسینی بازیگران آن هستند.

لطیفی و اکشن

محمدحسین لطیفی فیلمی سینمایی با موضوع پرچم ایران و افتخارآفرینی نوجوانان ایرانی در سطح بین‌المللی می‌سازد.

تهیه کنندگی این پروژه سینمایی را که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، پرویز امیری و نویسندگی‌اش را پیمان عباسی بر عهده دارند.

ناجی پروری و قهرمان سازی از نوجوانان ایرانی هدف اصلی این فیلم سینمایی معرفی شده است و برای جذاب‌تر کردن این پروژه از صحنه‌های اکشن و هیجانی استفاده می‌شود.

آنچه که بیش از هر چیز دیگر در این داستان پررنگ است، وجود نخبگانی از بین نوجوانان ایرانی است که با عزم و اراده خود پرچم کشورمان را به اهتزاز درمی آورند.

سازندگان این فیلم که در ژانر اکشن تولید می‌شود یکی دیگر از اهدف این پروژه سینمایی را معرفی و نمایش جاذبه‌ها، دیدنی‌ها و پیشرفت‌های موجود و واقعی نقاط مختلف کشور به ویژه کلانشهر تهران اعلام کرده‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۰۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان