//
کدخبر: ۱۷۳۸۸۴ //

مصوبه تأیید صلاحیت حرفه‌ای هنرمندان تئاتر تصویب شد

سیدوحید فخر موسوی، رئیس شورای ارزشیابی و نظارت تئاتر عنوان کرد: از جمله مصوبات جدید شورا برای سال 98 تأیید صلاحیت حرفه‌ای هنرمندان تئاترـ براساس سه ویژگی ـ برای اجرای نمایش‌های روی صحنه است.

مصوبه تأیید صلاحیت حرفه‌ای هنرمندان تئاتر تصویب شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدوحید فخرموسوی رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی عنوان کرد: ما یک سری مشکلات در عرصه قوانین تئاتر در سال‌های گذشته داشتیم که قسمتی از آنها در دوره‌های مختلف مدیریتی آقای موذن، دادویی و امینی بازنگری و پیگیری شد و منتظر هستیم بخشی از آنها در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.

وی در ادامه افزود: همین که بتوانیم از مجوزها صیانت کنیم کار بزرگی در این عرصه انجام داده‌ایم، گفت: روز گذشته ما آخرین شورای مرکزی ارزشیابی و نظارت بر تئاتر را در سال ۹۷ برگزار کردیم و مصوباتی هم داشتیم.

فخرموسوی اظهار داشت: از جمله این مصوبات بند پنجم شورا تصویب صلاحیت حرفه‌ای هنرمندان برای اجرای نمایش‌های روی صحنه است. براساس اساسنامه عمومی شانزده گانه شورا یک بخش کیفیت هنری است که ما صلاحیت هنری را هم در این بند جدید در نظر گرفتیم .

رئیس شورای ارزشیابی و نظارت تئاتر اظهار داشت: این بند بیشتر مربوط به کارگردان‌ها و از این بین هم کارگردانهایی که پیشکسوت نیستند و کمتر شناخته‌ شده اند یا به تازگی وارد عرصه تئاتر شده‌اند. از این پس کلیه کسانی که درخواست اجرای نمایش در سالن‌ها را دارند باید حتما یکی از این سه گزینه را دارا باشند: نخست داشتن مدرک تحصیلی تخصصی تئاتر و حداقل لیسانس از یکی از دانشگاه‌های معتبر تخصصی تئاتر، دوم معرفی نامه از سمت خانه تئاتر یا انجمن نمایش یا تشکل‌های صنفی تئاتری شناخته شده و سوم معرفی از سمت سه استاد پیشکسوت تئاتر که شناخته شده هستند.

وی در ادامه گفت:‌هر یکی از این سه ویژگی را کارگردانی داشته باشد، صلاحیتش تایید می‌شود ، در غیر این صورت از پذیرش کار او در سالن‌ها معذور هستیم، قبل‌تر ما چنین مصوبه‌ای نداشتیم اما الان در بند پنج اساسنامه این مصوبه تصویب شده و در سال ۹۸ همه افراد ملزم به اجرا هستند.

فخر موسوی درباره دیگر اصلاحیه‌ها و مصوبات نیز گفت: ۱۴مهر ماه نیز در شورای مرکزی مصوباتی درباره مترجمان نمایش داشتیم که روز گذشته اصلاحاتی در این زمینه هم صورت گرفت و به زودی از سوی روابط عمومی مرکز اعلام خواهد شد.

وی درباره اصل رویکردهای شورای ارزشیابی و نظارت در سال آینده گفت: بیشتر تمرکز ما سال آینده بر بحث ارزشیابی تئاتر در سالن‌ها خواهد بود، یعنی ما روندمان به این سمت است ، گرچه بحث نظارت هم مهم است. بیشتر مشکل ما در عرصه نظارت با پیشکسوتان و عوامل حرفه‌ای تئاتر نیست بلکه بیشتر مشکل نظارتی برای کار اولی‌ها و جوانانی است که سر پر شوری در عرصه تئاتر دارند و کمتر قوانین را بر می‌تابند.

فخرموسوی اظهار داشت: بنابراین قاطع می‌توانم بگویم که ۹۸ درصد مشکلات بحث نظارتی ما با پیشکسوتان و بزرگان تئاتر نیست کمااینکه سال آینده بخش اصلی کار ما ارزشیابی تئاتر خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۸۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان