//
کدخبر: ۱۷۳۱۶۶ //
آیت‌الله نوری همدانی:

هنرمندان بسیجی در دنیای مبارزه میان حق و باطل هنرنمایی کنند/ هنر در خدمت انقلاب ارزش دارد

یکی از مراجع تقلید گفت: هنرمندان بسیجی در دنیای امروز که مبارزه میان حق و باطل و انقلابی و ضدانقلابی در سطح وسیعی وجود دارد می‌توانند هنرنمایی‌های بسیاری داشته باشند.

هنرمندان بسیجی در دنیای مبارزه میان حق و باطل هنرنمایی کنند/ هنر در خدمت انقلاب ارزش دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور و جمعی از هنرمندان بسیجی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به اینکه موضوع هنر بسیار مهم و اولویت‌دار است، تصریح کرد: خدمت به حق و انقلاب با هر وسیله از عبادت‌ها و کارهای پر ارزش است.

وی اضافه کرد: هنر در اسلام دارای جایگاه بسیار بلندی است به شرط اینکه این هنر در راه تقویت حق و ایمان بکار گرفته شود.

این مرجع تقلید خطبه حضرت زهرا(س) را نشان از هنرمندی این بانوی بزرگوار دانست و عنوان کرد: خطبه حضرت زینب(س)‌ در شام نیز یکی دیگر از نمونه‌های هنر است، هنر به هر شکلی اگر در راه جذب و حرکت به سمت حق و انقلاب باشد ارزش فراوانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان بسیجی در دنیای امروز که مبارزه میان حق و باطل و انقلابی و ضدانقلابی در سطح وسیعی وجود دارد می‌توانند هنرنمایی‌های بسیاری داشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی از قرآن کریم و نهج‌البلاغه به عنوان نمونه‌های بارز هنرهای معنوی و دینی نام برد و گفت: یکی از راهکارهای پیشرفت اسلام استفاده از هنر در قالب‌های مختلف است اما در این راستا باید به دنبال استفاده از ظرفیت هنمندان متعهد و متخصص باشیم.

وی با بیان اینکه در گذشته هنر تجسمی و پیشرفت کرده را نداشته‌ایم، عنوان کرد: در گذشته هنر فقط به نویسندگی محدود بود اما امروزه هنر به مرحله تجسم رسیده و افراد می‌توانند با تصویرسازی حرکت انقلاب، شهدا و مردم به تحریک شور و حساسیت برسند.

این استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: هر چند ارائه هنر در قالب‌های شعر و نویسندگی ارزش بسیاری دارد اما امروز میزان تاثیرگذاری هنر تجسمی بسیار بیشتر از هنرهای دیگر است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۱۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان