//
کدخبر: ۱۶۵۱۴۵ //
سید عباس کشمیری:

خانه کرمانشاهیان مقیم تهران متحول می‌شود

عضو هیأت مدیره کرمانشاهیان مقیم تهران تحت عنوان خانه کرمانشاه، خبر از تحول این تشکل در تهران داد.

خانه کرمانشاهیان مقیم تهران متحول می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

خانه کرمانشاه که به همت کرمانشاهیان مقیم تهران به منظور ایجاد وحدت فرهنگی و شکل‌گیری دورهمی از کرمانشاهیان ساکن تهران برای برقراری ارتباطی دوستانه بین اعضا و تبادل تجربیات اعم از تجربیات فرهنگی، علمی، اجتماعی و مهم‌تر از همه معرفی استان کرمانشاه به عنوان گهواره تمدن به مردمان ایران زمین شکل گرفت توانسته است که طی این سال‌ها در راستای هدفی که برای آن مشخص شده، گام‌های بلندی را در راستای تعالی شهر قهرمانان و پهلوانان بر دارد.

photo_2019-02-04_08-47-15

براساس این گزارش؛ خانه کرمانشاه که به صورت رسمی و با مجوزی که در بیست و ششم بهمن ماه سال 76 توسط وزارت فرهنگ و ارشاد برای آن صادر شد، فعالیتش را آغاز و تااکنون نیز فعالیت های خود را پیرو اساسنامه و اهدافش انجام داده است.

 این گزارش حاکی است که هزینه‌های مالی فعالیت این خانه فرهنگی توسط اعضا و کرمانشاهیان مقیم تهران تامین شده و تا به امروز نیز توانسته است که در راستای اعتلای فرهنگ کرمانشاه و تجلیل از بزرگان علمی، ادبی و دینی استان کرمانشاه قدمی بزرگ بردارد.

photo_2019-02-04_08-47-30

حاجی علی علمای رئیس جدید هیئت مدیره خانه کرمانشاه هم در گفت‌وگو با خبرنگار فرتاک‌نیوز گفت: این خانه که امروزه به عنوان محفلی برای دوستداران فرهنگ غنی کرمانشاه بدل گشته است همواره مورد توجه اساتید بنامی همچون زنده یاد استاد معینی کرمانشاهی، استاد استاد جلال‌الدین کزازی و سایر نخبگان و اهالی فرهنگ کرمانشاهی بوده است چرا که این خانه به همت گردانندگان و اعضای آن نه تنها در معرفی فرهنگ، آداب و رسوم مردمان کرمانشاه نقش داشته بلکه به نوبه‌ی خود برای ارتقای فرهنگ ملی نیز سهم بسزایی داشته است.

او افزود: درب خانه کرمانشاه همواره به روی تمامی کرمانشاهیان و بخصوص کرمانشاهیان مقیم تهران باز است و اعضا این خانه به گرمی پذیرای یکایک آن‌ها خواهد بود.

رئیس جدید هیئت مدیره خانه کرمانشاه در این میان جمال زنگیشه نایب ریس خانه کرمانشاه هم در خصوص برگزاری تور گردشگردی توسط خانه کرمانشاه جهت بازدید از شهر و امکان تاریخی این استان کرمانشاه برای سال 98 خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های این خانه، امیدواریم که بتوانیم کرمانشاهیان مقیم تهران و البته دوستداران و علاقه‌مندان به فرهنگ کرمانشاه را در قالب تورهای گردشگری به استان کرمانشاه اعزام کنیم.

photo_2019-02-04_09-44-13

سیدعباس کشمیری عضو و نماینده این خانه در استان کرمانشاه در باره فعالیت خانه کرمانشاه به خبرنگار ما گفت: به علت گودبرداری غیر اصولی یکی از همسایه، ساختمان سابق خانه کرمانشاه در محله گیشا تهران تخریب و فعالیت رسمی این خانه  به  مدت دو سال متوقف شد اما به همت اعضا روز جمعه 12 بهمن ماه سال جاری طی همایشی که با حضور پر رنگ کرمانشاهیان مقیم تهران در تالار سوره برگزار شد، فعالیت مجدد آن با تقدیر از زحمات اعضای هیت مدیره قدیم و معرفی اعضا جدید کار خود را مجدد از سر گرفت.

او افزود: از زحمات و تلاش‌های آقایان؛ محمد صدیقی‌صفایی، کیومرت جمشیدی، سیدعباس کشمیری، جلال ملک‌پور و سرکار خانم مریم گویا تجلیل شد.

photo_2019-02-03_07-24-08

گفتنی است که آقایان؛ حاجی علی علمای به عنوان رئیس جدید هیئت مدیره خانه کرمانشاه، جمال زنگیشه به عنوان نایب رئیس، سید عباس کشمیری به عنوان عضو و نماینده این خانه در استان کرمانشاه، جلال ملک‌پور به عنوان دبیر و مریم ‌گویا هم به سمت عضو هیئت مدیره انتخاب شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۱۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان