//
کدخبر: ۱۶۴۱۶۰ //

نشست علمای جهان اسلام در دمشق برگزار شد

500 نفر از علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی امروز (چهارشنبه) در چهاردهمین همایش «علمای جهان اسلام» در دمشق سوریه شرکت کردند.

نشست علمای جهان اسلام در دمشق برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، محورهایی همچون «نقش علما در اصالت بخشیدن به مفهوم حمایت از میهن » و «نقش تکفیر و صهیونیسم در نابودی مفهوم میهن» در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شرکت کنندگان همچنین بر حفظ ارزش های ملی و میهن دوستی به عنوان عاملی مهم در حفظ وحدت ملت ها در مقابل تفکرات افراطی و تکفیری تاکید کردند.
«عبدالستار السید» وزیر اوقاف سوریه در نشست علمای جهان اسلام، حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از تروریست ها و همچنین تفکر تندروی تکفیری-وهابی را ریشه قتل ها و جنایات رخ داده در سوریه دانست.
وی همچنین با اشاره به تفکر اعتدالی حاکم بر سوریه از نقش کشورهای دوست همچون جمهوری اسلامی ایران برای کمک به سوری ها برای مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.
«ابوالفضل طباطبایی» نماینده ولی فقیه در سوریه هم این کشور را از گذشته های دور مهد برادری،علم، ایمان و تقریب بین مذاهب دانست و از علمای جهان اسلام خواست تا با ایفای نقش تاریخی خود به احیای مفاهیم تمدن اسلامی و ارزش های مترقی انسانی کمک کنند.
آیت الله «محسن اراکی» رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این نشست گفت، امروز پشت پرده انگیزه های آمریکا، رژیم صهیونیستی و تمامی کسانی که داعیان عرب گرایی هستند برای ملت های مسلمان و عربی هویدا شده و همگان باید با تمام توان در کنار محور مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن و عراق ایستادگی کنند.
«جواد ترک آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز با اشاره به اهمیت گسترش مفاهیمی همچون میهن دوستی، علمای مسلمان را به مقابله با تفکر تکفیری در جوامع از طریق زبان علم فراخواند.
«محمد توفیق رمضان البوطی» رییس شورای اتحاد علمای شام با حضور در این نشست گفت: کسانی که چشم طمع به سوریه داشتند امروز از این کشور خارج شده و قهرمانان واقعی که در کنار ارتش از میهن و ملت دفاع کردند با استواری در سوریه باقی ماندند.
در این نشست همچنین از تعدادی از مادران شهید، تقدیر به عمل آمد.
چهاردهمین نشست علمای جهان اسلام از سوی اداره اوقاف سوریه با مشارکت دفتر نمایندگی ولی فقیه در سوریه برگزار شد و شخصیت هایی همچون «آیت الله اراکی» رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، دکتر «عبدالستار السید»، وزیر اوقاف و امور دینی در سوریه و علمایی از مجمع جهانی تقریب مذاهب، «دبیرخانه جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری»، دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه، مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه، دانشگاه ادیان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «تجمع علما مسلمان در لبنان»، «مجلس اسلامی اعلای شیعی در لبنان»، حزب الله لبنان، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، وزارت اوقاف و شئون دینی سوریه، جامعه علمای بلاد شام در سوریه،رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق مشارکت داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۱۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان