//
کدخبر: ۱۶۳۴۷۸ //

جدیدترین آمار فروش سینمای جهان/ «شیشه» همچنان صدرنشین

آخرین وضعیت فروش و خلاصه داستان فیلم‌های اکران شده طی هفته جاری در سطح جهان را در این گزارش دنبال کنید.

 جدیدترین آمار فروش سینمای جهان/ «شیشه» همچنان صدرنشین
به گزارش فرتاک نیوز،

هر هفته گزارشی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در سطح جهان منتشر می‌شود که از فروش، اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های بزرگ در سطح جهان خبر می‌دهد. در این هفته نیز سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدید بود، که شیشه «Glass» توانست صدر گیشه فروش فیلم‌های جهان را در اختیار داشته باشد، همچنین دیگر فیلم‌های سینمایی به ترتیب در جدول فروش هفتگی قرار گرفته‌اند.

در زیر به آخرین وضعیت فروش فیلم ها، در هفته جاری اشاره شده است:

****

5) مرد عنکبوتی؛ سفر به دنیای عنکبوتی «Spider-Man: Into The Spider-Verse»

9337724_842

پس از موج آفرینی نسخه های اولیه فیلم سینمایی مرد عنکبوتی در جهان اینبار انیمیشن این ابر قهرمان پا به سینماها گذاشته است. به گفته منتقدان به نام سینمایی در جهان این فیلم موجب رنسانسی در جذب مخاطب حداکثری در سراسر دنیا شد و حالا کمپانی های مشهور به دنبال بهره برداری از این ابرقهرمان عنکبوتی در دنیای انیمیشن هستند.

انیمیشن مرد عنکبوتی جدیدترین اثر انیمیشن بلند کمپانی سونی پیکچرز به حساب می‌آید که براساس داستان شخصیت‌های کمپانی مارول کامیکس ساخته شده است.

در این انیمیشن شاهد صداپیشگی شخصیت هایی همچون : مایلز مورالز با صداپیشگی شامیک مور، پیتر پارکر با صداپیشگی جیک جانسون، گوئن استیسی با صداپیشگی هیلی استاینفلد، اسپایدرمن نوآر با صداپیشگی نیکولاس کیج، پنی پارکر با صداپیشگی کیمیکو گلن) و اسپایدرمن هم با صداپیشگی جان مولانی هستیم.

انیمیشن مرد عنکبوتی توسط دو همکار بسیار خلاق و خوش سابقه با نام‌های فیل لرد و کریستوفر میلر که نام فیلم های موفق بسیاری در کارنامه آن ها دیده می شود، تهیه و تولید شده است. کارگردانی این انیمیشن نیز بر عهده رادنی راثمن، باب پرشچتی و پیتر رمزی بوده است.

تمرکز بیشتر داستان انیمیشن مرد عنکبوتی بر روی داستان خواستگاه شخصیت مایلز مورالز و اینکه چگونه یک نوجوان دانش‌آموز مقطع دبیرستان بعد از مرگ پیتر پارکر بُعد خودش، تبدیل بهاسپایدرمن جدید می‌شود، است. برای اولین بار، یک اثر اسپایدرمنی قرار است حول محور شخصیت مهمی بچرخد که برخلاف تصور و انتظار همه، پیتر پارکر نیست.

جدیدترین سری دنباله دار مرد عنکبوتی که این بار در قالب انیمیشن سینما را در اختیار گرفته است، در هفته ششم اکران خود هم با فروش۷/۲ میلیون دلاری جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی را تصاحب کرد.

****

4)کدام بچه پادشاه شده است «The Kid Who Would be King»

9337779_281

فیلمی در ژانر ماجراجویی و فانتزی محصول کمپانی فاکس به کارگردانی جو کرنیش است. در این فیلم که بازیگرانی همچون پاتریک استوارت، تام تیلور، ربکا فرگوسن به ایفای نقش پرداخته اند، یک کودک به همراه دوستان خود به دنبال فتح قلمرو پادشاهی است. فیلم کدام بچه پادشاه شده است با بودجه ۶۵ میلیون دلاری در سال گذشته به تولید رسیده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: گروهی از کودکان شجاع و ماجراجو عازم سفری حماسی می‎شوند تا تهدیدی قرون وسطایی را خنثی کنند. اما آنها در طی مسیر سفرشان با خطرات و مشکلات فراوانی مواجه می‎شوند.

این فیلم درهفته نخست اکران خود با در اختیار داشتن ۳۵۲۱ سالن سینما توانست ۷/۲ میلیون دلار فروش کند و در رتبه چهارم جدول فروش هفتگی قرار بگیرد.

****

3) آکوامن «Aquaman»

9337725_440

فیلم سینمایی آکوامن یکی از جدیدترین آثار اکشن کمپانی برادران وارنر است که به‌دست جیمز وان تهیه‌کننده فیلم های پرفروش چند سال اخیر هالیوود به تولید رسیده است.

در این فیلم حدودا ۱۳۹ دقیقه ایی، داستان اصلی حول شخصیت آکوامن میگذرد که برای نجات یک جزیره مجبور است شخصیت های منفی فیلن را به مبارزه فرا بخواند.این ابر قهرمان فیلم که به نوعی دنباله فیلم های قهرمانان به حساب می آید با داستان مهیج اکشن توانسته همچنان پس از پنج هفته مورد استقبال مخاطبان سراسر جهان قرار بگیرد. تکنولوژی جدید کمپانی سارامونت صحنه ها و جلوه های ویژه‌ی کامپیوتری منحصر به فردی را در این به وجود آورده است.

جیسون موموآ در نقش آرتور کوری (آکوامن)، امبر هرد در نقش ملکه مرا، پاتریک ویلسون در نقش اورم ماریو (اوشن مستر)، نیکول کیدمن در نقش آتلانا (مادر آکوامن)، یحیی عبدل متین دوم در نقش بلک مانتا، تمورا موریسون در نقش توماس کوری (پدر آکوامن)، ویلم دفو در نقش نیودیس ولکو، دولف لاندگرن در نقش شاه نرئوس، لودی لین در نقش مارک، گراهام مک‌تاویش، رندل پارک در نقش دکتر استیون شین و مایکل بیچ در نقش جسی کین (پدر بلک مانتا) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم ژانر اکشن که توانسته علاوه بر آمریکا فروش قابل توجهی در جهان را به ثبت برساند، در اکران هفته گذشته خود در آمریکا ۱۰/۳ میلیون دلار فروش کرد و همچنان در بالای جدول فروش هفتگی در رتبه چهارم قرار گرفت.

****

2)وارونه «The Upside»

9337726_605

فیلم وارونه (The Upside) محصول سال ۲۰۱۷ میلادی آمریکا با بازی برایان کرنستون و نیکول کیدمن است که با اکران در ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۹ توانست از هفته اول اکران خود تا هفته سوم موفق عمل کند.

این فیلم که در ژانر کمدی است نسخه بازسازی شده فیلم غیر قابل دسترسی (The Intouchable) محصول سال ۲۰۱۱ فرانسه به حساب می آید. در سال ۲۰۱۱ و پس از موفقیت این شرکت فیلمسازی (واینستین) تصمیم به بازسازی این فیلم برای مخاطبان انگلیسی زبان جهان گرفت. پس از چندین سال تغییر در گروه کارگردانی و هنرپیشگان بالاخره در سال ۲۰۱۷ میلادی ساخت این فیلم آغاز شد.

این فیلم در ابتدا در سال ۲۰۱۷ میلادی و در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد. اما به دلیل مشکلات اخلاقی هاروی واینستین (Harvey Weinstein) و درگیری وی در پرونده‌های تجاوز که در دادگاه مطرح بود منجبر شد تا کمپین من هم با هشتگ #MeToo را رقم زد و پخش این فیلم با تاخیر روبرو شده و امتیاز آن هم به شرکت دیگری واگذار شد. در نهایت دو هفته گذشته (۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ – ۲۱ دی ماه ۱۳۹۷) به اکران عمومی درآمد.

در این فیلم کمدی نام هایی مانند برایان کرنستون،نیکول کیدمن،کوین هارت، جولیانا مارگویلیس و گلشیفته فراهانی به ایفای نقش پرداخته اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: یک مرد معلول ثروتمند (برایان کرانستون) و یک جوان بیکار (کوین هارت) که سوء سابقه نیز دارند برای کمک به یک مرد معلول استخدام شده‌اند. آن ها برای هدف دیگری دست به این کار زده اند که اتفاقات طنزی در این بین رخ می دهد.

فیلم وارونه در هفته گذشته ۱۲/۲ میلیون دلار فروش کرد و در جایگاه دوم جدول فروش هفتگی قرار گرفت.

****

1) شیشه «Glass»

9337723_874

فیلم Glass «شیشه» یکی از جدیدترین آثار اکشن، هیجان‌انگیز و ترسناک کمپانی یونیورسال پیکچرز است که به‌دست ام.نایت شیامالان، کارگردان فیلم Split (شکاف) ساخته شده است.

فیلم Glass دنباله فیلم شکاف است و سومین فیلم مرتبط با دنیای ابرقهرمان های شکست ناپذیر محسوب می‌شود. در صحنه‌ پایانی فیلم شکاف حضور غیرمنتظره‌‌ بروس ویلیس و یادآوری نقش دیوید دان در فیلم ماورالطبیعه (نشکن ها) محصول سال ۲۰۰۰، طرفداران سینما را بسیار هیجان‌زده کرد. فیلم شکاف در گیشه نیز بسیار موفق ظاهر شد و توانست با بودجه ۹ میلیون دلاری، ۲۷۶ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم هم از سوی تماشاچیان و هم از سوی منتقدان بسیار مورد تمجید قرار گرفت و توانست نام ام. نایت شیامالان کارگردان این فیلم را برجسته کند.

در فیلم شیشه بازیگرانی همچون ساموئل ال جکسون در نقش الایجا پرایس ، انیا تیلور جوی در نقش کیسی کوک،ادم دیوید تامپسون در نقش دریل و لوک کربی در نقش پیرس حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: داستان این فیلم درست پس از پایان ماجراهای فیلم شکاف آغاز می‌شود. در این فیلم شخصیت دیوید دان (با بازی بروس ویلیس) تصمیم می‌گیرد تا به دنبال و دستگیری کوین وندل کرامب (با بازی جیمز مک آووی) که به شخصیت ابرانسانی The Beast تبدیل شده، برود. اما این پایان کار نیست و در همین حال الایجا پرایس (با بازی ساموئل ال جکسون) به عنوان کسی که از رازهای بزرگ هر دو طرف آگاهی دارد به نظر می‌رسد همان کسی است که مبارزات دیوید دان و کوین کرامب را برنامه‌ریزی می‌کند و باعث مبارزه بین این دو شخصیت در طول فیلم خواهد شد.

این فیلم در افتتاحیه خود با در اختیار داشتن ۳۸۴۱ سالن سینما توانست ۱۹ میلیون دلار فروش کند و به عنوان فیلم نخست در صدر جدول فروش هفتگی سینمای جهان قرار بگیرد. البته باید اشاره کرد که این فیلم در هفته اول فروشی به مبلغ ۴۰/۵ میلیون دلار داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۴۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان