//
کدخبر: ۱۲۸۱۷ //

پیشرفت تکنیکی فیلم‌های دینی جشنواره دهم پویا نمایی

حسین مرادی داور بخش دینی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: با توجه به آثاری که تماشا کردم، مشکلات فیلم‌ها در این بخش مربوط به فیلم‌نامه و ایده بود که هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیدیم. اما در بخش تکنیک به رشد رسیدیم.

پیشرفت تکنیکی فیلم‌های دینی جشنواره دهم پویا نمایی

به گزارش فرتاک نیوز، یکی از داوران بخش دینی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: با توجه به آثاری که تماشا کردم، مشکلات فیلم‌ها در این بخش مربوط به فیلم‌نامه و ایده بود که هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیدیم. اما در بخش تکنیک به رشد رسیدیم.

حسین مرادی داور بخش دینی درباره سطح کیفی آثار افزود: معتقدم هنوز به حدی که تکنیک پیشرفت داشته، روی فیلم‌نامه‌ها کار نمی‌شود.

وی ادامه داد: مشکل اصلی اعمال نظر سفارش‌دهنده روی ایده‌ها است که تا مرحله تولید اثر دارد. این رویکرد حالت مخرب دارد و تهیه‌کننده به خصوص در کارهای دینی اعتماد لازم را به فیلم‌ساز یا انیماتور ندارد. در واقع  کار را به هنرمند نمی‌سپارد و در نهایت این اعمال نظرها باعث لطمه دیدن کار می‌شود.

داور بخش دینی جشنواره پویانمایی تهران افزود: حساسیت در کارهای دینی بیشتر است و ضروری هم به نظر می‌رسد، اما تمام این مسایل به تحقیق و پژوهش در این رابطه باز می‌گردد. ما هنوز قسمت تحقیق و پژوهش در فیلم‌نامه را جدی نگرفته‌ایم و به همین خاطر آن ایده یا فیلم‌نامه هم جدی گرفته نمی‌شود. با این حساب آثار انیمیشن هر چند از لحاظ تکنیکی رشد می‌کند اما نمی‌توانیم آن اثر را کامل و حرفه‌ای قلمداد کنیم.

مرادی که تجربه داوری آثار دوره‌های گذشته را نیز داشته، درباره کیفیت آثار امسال نسبت به سال‌های قبل گفت: طی این سال‌ها روند کارها بیشتر در زمینه تکنیک رشد داشته است تا ایده و فیلم‌نامه.

دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۸۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان