//
کدخبر: ۱۲۳۳۳۹ //
مدیر مسئول آکادمی موسیقی دانوش:

تأثیر موسیقی بر اخلاق انسان امری انکار ناپذیر است

تأثیر موسیقی بر اخلاق انسان امری انکار ناپذیر است
به گزارش فرتاک نیوز،

یونس چراغی مدیر مسئول آکادمی موسیقی خنیای دانوش در اجرای  دومین فستیوال موسیقی تکنوازی دانوش پنجشنبه هشت شهریور ماه سال‌جاری در تالار وحدت دانشگاه فرهنگ و هنر  گفت: امروزه من هم همانند بتهون دنیای موسیقی را بالاتر از هر مکاشفه و فلسفه‌ای می‌بینم با این تفسیر که موسیقی امروز می‌تواند بر اصول تربیتی و اخلاقی تأثیر شگرفی بگذارد  و از آن نتیجه خواهیم گرفت.

2

او افزود: تأثیر موسیقی بر اخلاق انسان با توجه به قدمت تاریخی کاربرد اخلاقی و تربیتی آن، امری انکار ناپذیر است.

مدیر مسئوال آکادمی موسیقی دانوش گفت: اخلاق با استقبال از موسیقی، از آن به‌عنوان ابزاری برای تربیت روح و کسب خصال خوب انسانی بهره گرفته است.

چراغی ادامه داد: البته در این دیدگاه، جایی برای موسیقی‌های غیر معتدل و معارض با خصال اخلاقی و انسانی وجود ندارد و تنها به آن نوع از موسیقی توجه شده که از نظر فرم و محتوا در جهت اعتدال و ارزش‌های اخلاقی قرار داشته است.

او افزود: گرچه به‌لحاظ منطقی، نسبت بین موسیقی و غنا عموم و خصوص مطلق است، در دیدگاه اخلاق، حساسیت‌های شدید در باب غنا جایگاه موسیقی‌های ارزشمند را نیز متزلزل کرده است.

مدیر مسئوال آکادمی موسیقی دانوش گفت: اخلاق یا ملکات نفسانی انسان از جمله معیارها و ملاک‌های سنجش کمال انسان هستند؛ بدین معنا که کثرت اوصاف پسندیده در نفس، نشانگر کمال و بلوغ روحی و شخصیتی انسان است و کثرت اوصاف نکوهیده نیز شاخصه پستی نفس اوست.

چراغی ادامه داد: ازاین‌رو بی‌اهمیت نیست که انسان برای شناخت ابزار و عواملی که مقدمه یا مسبّب تربیت نفس و اتصاف آن به فضائل یا رذائل اخلاقی هستند، حساسیت ویژه‌ای نشان دهد. «موسیقی» از آن عواملی است که از دوران باستان مورد توجه متفکران در جهت استفاده در امر تربیت و پیشبرد اخلاقی جامعه قرار گرفته است.

او افزود: لذا باید در پی آن نوع از موسیقی برآییم که از هر جهت برآمده از نوعی بازآفرینی هنرمندانه از سرمشق خود می‎باشد. نباید به کسانی گوش کرد که می‎گویند معیار موسیقی، خوشی و لذت از آن است، بلکه باید در جست‎و‎جوی آن‌گونه موسیقی برآمد که از هر جهت با سرمشق خودش همانند باشد و از زیبایی حقیقی ناشی شود.

چراغی ادامه داد: موسیقی جواب خیلی سئوالات مرا داده و امروز همه دور هم جمع شدیم تا حاصل نتیجه کار گروهی تک‌تک هنرمندان و نوازندگان آکادمی دانوش را ببینیم.

او افزود: باید اقرار کنم که اکر محمدرضا فرجی و یوسف چراغی و خود شما نبودید امروز آکادمی دانوش به این جایگاه دست پیدا نمی‌کرد ولی با تلاش و زحمات این عزیزان و سایر همکاران دیگر هست که نتیجه حاصل شده است از آن قسمت به شما واگذار شده است انتظارمان بیشتر از این است که برای دفعات بعد کمک روحی، معنوی و حمایت بیشتری از فرزندان، هنرجویان و نوازندگان از طرف شما داشته باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۳۳۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان