//
کدخبر: ۱۱۰۵۰۰ //

امیرمحمد زند: آی فیلم جزو شبکه های مطرح جهانی است

امیرمحمد زند با اشاره به این که برخورداری آی فیلم از مخاطبان بسیار در خارج از کشور، جای مباهات دارد، این شبکه را شبکه ای مطرح در سطح جهانی دانست.

امیرمحمد زند: آی فیلم جزو شبکه های مطرح جهانی است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه آی فیلم، امیرمحمد زند که این روزها نقش آفرینی اش در سریال «زمین انسان ها» در معرض دید بینندگان شبکه آی فیلم است در گفت و گو با این شبکه از ترجیحش برای حضور در هر کاری سخن گفت که از فیلمنامه جذاب و مستحکم برخوردار باشد چه در سینما و چه تلویزیون: من از هر فیلمنامه‌ای که خوب باشد و کارگردان کار و نقش خوب باشد، استقبال می‌کنم. واقعاً برای من تلویزیون و سینما فرقی ندارند چون کار بازیگر، بازی کردن است حتی در تئاتر. البته مدیوم این دو با هم فرق دارد، ولی کسی که بازیگری بلد است بازی اش را بر اساس نقشی که قراراست کار کند، تنظیم می‌کند.  

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره این مسئله که چرا در سینما کم کار می‌کند نیز توضیح داد: من با فیلم «اتوبوس شب» وارد سینما شدم و به خاطر بازی در این فیلم دیپلم افتخار هم گرفتم. ولی بعد از آن چون به کسی وصل نبودم و پارتی و مافیایی نداشتم در سینما کم کار شدم.

وی که در سال ۱۳۵۷ در تهران متولد شده و  در رشته کارگردانی در  دانشگاه La sapienza رم ایتالیا تحصیل کرده است، اولین بار در نقش کوتاهی در سریال «هزاران چشم» مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت، با بازی در سریال مناسبتی ماه رمضان «نسیم رویا» شناخته شد و بعدها نقش پررنگ و ماندگارش در  سریال «به دنیا بگویید بایستد» در حافظه ها ثبت شد. زند علاقه اش به فیلمسازی را نیز اینگونه توصیف کرد: من چند فیلم کوتاه  و یک فیلم نیمه بلند ساختم. «یک آن اشتباه» فیلم نیمه بلند من بود که یک پروداکشن حرفه‌ای داشت. عواملی که در این فیلم با من کار کردند فرشاد گل‌سفیدی، علیرضا علویان و بهشاد عبدی و ... بودند که لطف کردند و با من در این پروژه همکاری کردند. کارگردانی هم مثل بازیگری‌ست. سرمایه‌گذار نیاز دارد که مسئله سرمایه‌گذار هم به مافیا در سینما برمی‌گردد و این مسئله بسیار غم‌انگیزی ا‌ست.

بازیگر سریال «زمین انسان ها»ی آی فیلم که هم اکنون سریال «راه و بیراه» نیز با بازی او از شبکه یک سیما در حال پخش است، نقشی را که در «اتوبوس شب» بازی کرده است ، دوست دارد. او گفت: نقشی که در سریال «زمین انسان‌ها » بازی کردم و سریال «به دنیا بگویید بایستد» هم جزو کارهایی هست که دوست داشتم.من در سریال «نسیم رویا» در سال ۸۱ شناخته شدم. اولین سالی بود که تلویزیون تصمیم گرفته بود که یک سریال ماه‌رمضانی بسازد. آن زمان دو شبکه هم بیشتر در ماه رمضان، سریال نداشت . در این کار با مرحوم حسن جوهرچی و نیز با ژاله صامتی و... همبازی بودم.

زند همچنین افزود: ً پیش آمده است که نقشی را دوست داشته ام اما موفق به بازی در آن نقش نشدم.عکس آن نیز می تواند درست از آب دربیاید. در ایران به صورت کلی نقش نوشته نمی‌شود. اغلب نقش‌هایی که در ایران نوشته می‌شوند متأسفانه یا فقط مثبت اند یا فقط منفی. کمتر نویسنده‌ها و کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها به سمت نقش‌های خاکستری می‌روند. مقصودم نقش‌هایی‌ست که از نظر بازیگر برای بازی جذابیت داشته باشند. نقش‌هایی که هست چه در سینما و چه در تلویزیون اگر دقت کنید نقش‌های معمولی و دم دستی است.

وی در باره سریال «زمین انسان‌ها» و باورپذیرسازی نقشی که در آن ایفای نقش کرده است، اظهار کرد: باید بگویم این نقش م مثل همه پروژه‌ها به من پیشنهاد شد. این سریال به گمانم مربوط به ده سال پیش است. متن تعدادی از قسمت‌ها آماده بود و من متن‌ها را مطالعه کردم. از قبل با ابوالحسن داوودی آشنایی داشتم و با ایشان کار کرده بودم به علاوه آن، حضور استاد نصیریان هم باعث شد که این نقش را قبول کنم و شانس این را که کنار ایشان بازی کنم، از دست ندهم. به هرحال به شخصه بازیگری هستم که به طور توامان از تکنیک و حس برای بازی استفاده می‌کنم. بازیگری هستم که سعی دارم هم به طور تکنیکی بازی کنم و هم به طور حسی به نقش نزدیک شوم. حالا اگر این اتفاق توامان حاصل شود نتیجه کار نتیجه قابل قبولی خواهد بود.البته من همیشه خودم را موفق نمی‌دانم ولی به هرحال کار هنری طوری است که بعضی وقت‌ها درست از آب درمی آید و بعضی وقتها نه. حتی در سطح دنیا از یک کارگردان خیلی خوب هم  بین همه‌ فیلمی‌هایی که می‌سازد، سه یا چهار فیلم خوب و شاخص به جا می ماند.

زند در پاسخ به این سوال که بعضی از بازیگرها ادعا می‌کنند که برای اینکه به نقشی نزدیک شوند باید مثلاً دوره‌ای تنها باشند یا اینکه در شرایط مشابه قرار بگیرند، عنوان کرد: این حرف‌ها در حد شعار و پز است. اگر بازیگری سواد بازیگری داشته باشد هرگز از این حرفها نمی‌زند. چون استایل‌ها و سیستم‌هایی بازیگری در دنیا مشخص شده است. یا بر اساس متد استانیسلاوسکی هست، یا بر اساس متد برشت که در دنیا منسوخ شده است و یا بر اساس متد اکتینگ. در دنیای امروز بازیگران به روش متد اکتینگ کار می‌کنند، که متد اکتینگ به طور خلاصه همان تلفیق حس و تکنیک هست. این چیزها که باید در نقش ریز شد و در شرایط مشابه قرار گرفت و ... یک نوع شعار محسوب می‌شود. اگر اینطور بود که باید برای بازی در نقش یک قاتل  آدم کشت. این مسائل را قبول ندارم.

این بازیگر جای پرداخت به موضوعات بسیاری را  در فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها خالی می بیند. وی در همین باره با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل بزرگ فرهنگی و هنری در کشور ما وجود دارد، خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکلی که داریم این است که همه فکر می‌کنیم که می‌دانیم. دچار یک وهم خود دانستگی هستیم که این مسئله باعث می‌شود که به دنبال تحقیق و مطالعه نمی رویم. سرانه مطالعه در کشور ما خیلی پایین است. نمی‌گویم همه مردم ولی تعداد زیادی از ما اینطور هستیم.مثلا به هزار مورد تاریخی پرداخته می شود ولی به شاهنامه پرداخته نمی شود. من همیشه معتقد هستم اگر یک گروه متخصص و حرفه‌ای تشکیل بشود که  شاهنامه را به یک فیلمنامه تبدیل کنند قطعاً یک سریال جهانی خواهد شد. ما اساساً درامی قوی‌تر از شاهنامه نداریم ولی اینکه چرا روی آن کار نمی‌کنیم جای سوال دارد. فیلم‌های تاریخی زیادی کار می‌کنیم، البته نه اینکه پرداختن به آنها بد باشد ولی اول اگر میخواهیم برای فرهنگ‌مان کاری کنیم، باید به ریشه‌های خودمان برسیم. باید به مردم خوراک فرهنگی بدهیم. حقیقتاً من هم مانند خیلی از هنرمندان دیگر آن قدر دل پری دارم اگر واقعاً اجازه بدهند دوست دارم که فریاد بکشم. خوب که می بینم از زمانی که سریال «زمین انسانها » (برای اولین بار) پخش شده ما در موارد عمقی پیشرفت زیادی نداشته ایم.

زند هم اکنون برای بازی در سری بعدی سریال «سارق روح» با عنوان «مرگ خاموش» به کارگردانی احمد معظمی و  تهیه کنندگی ابوالفضل صفری قرارداد بسته است. درباره این سریال نیز وی اضافه کرد: این سریال ۲۵ قسمتی است و من در یکی از نقشهای اصلی بازی میکنم. سریال «ستایش» هم هست که در حال تصویربرداری است و من در ادامه نقش قبلی خودم، داماد ستایش، حضور دارم. نقش من از لحاظ طولی کم شده اما از لحاظ عرضی نقش بسیار تأثیرگذار و مهمی خواهد بود.

بازیگر «راه و بیراه» خیلی خوشحال است که شبکه‌ای مثل آی‌فیلم وجود دارد:  تا جایی که من اطلاع دارم، آی فیلم جزو شبکه‌های مطرح حتی در سطح جهانی است.مخاطبان خارج از کشور این شبکه را دنبال می‌کنند که جایی بسی مباهات دارد. پیشنهاد می‌کنم که شبکه آی‌فیلم هم تولیدات سریال  خود را گسترده تر کند نه اینکه بیشتر آثار گذشته را بازپخش کند.

با اینکه آی فیلم تولیداتی هم داشته است اما به نظر من از نظر تعداد موفق نبوده و جای کار بسیار بیشتری دارد. به نظر دیگر زمان آن رسیده که تولیدات منحصربه فردی برای آی‌فیلم داشته باشیم. چرا که جایگاه آی‌فیلم بالاتری از چیزی است که الان در آن قرار دارد. مخاطبان آی‎فیلم هم که مردم عزیز ایران هستند و من مخلص همه‌ هستم چون آنها ولی نعمت ما هستند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۰۵۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان