//
کدخبر: ۱۰۳۲۸۲ //

«تلاش های گورباچف برای رفاه مردم شوروی» به روایت شبکه پرس تی وی

مستند «رییس جمهور: آکتور سینما» (President: Actor of Cinema) در شبکه پرس تی وی به روایت تلاش های میخاییل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی جهت ایجاد رفاه برای مردم شوروی با اعتماد و اتکا به آمریکایی ها می پردازد.

«تلاش های گورباچف برای رفاه مردم شوروی» به روایت شبکه پرس تی وی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند به کارگردانی محمدرضا بورونی و تهیه کنندگی محمد باریک لو و محمدمهدی جعفریان محصول سال 2017 سازمان هنری- رسانه ای اوج است و آخرین روابط سیاسی میان ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی را به تصویر می کشد.

داستان مستند «رییس جمهور: آکتور سینما» با نمایش تصاویر آرشیوی از اوضاع بد اقتصادی در شوروی در زمان قبل از روی کار آمدن گورباچف آغاز می شود و با روی کار آمدن وی و تلاش های مصرانه اش برای از سر گیری ارتباط با آمریکا به عنوان تنها راه جدی برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور ادامه می یابد.

این مستند با نگاهی به فروپاشی شوروی، به بررسی تاریخچه مذاکرات گورباچف رهبر شوروی سابق با ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا می‌پردازد و نظر گورباچف در مورد اینکه تا زمانی که تنش های شوروی با کشورهای غربی و به خصوص آمریکا ادامه داشته باشد، رسیدن به یک اقتصاد موفق ناممکن است را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

تنش زدایی و برقراری رابطه و مذاکره با آمریکایی ها به عنوان اولویت گورباچف، وقوع فروپاشی و تجزیه به عنوان نتیجه نهایی مذاکرات و نقش بازی کردن‌های ریگان رئیس‌جمهور وقت آمریکا که زمانی بازیگر هالیوود بوده از جمله محورهایی است که در این مستند مورد اشاره قرار می گیرد.

این مستند ضمن نشان دادن این واقعیت که چگونه گورباچف با اعتماد به رییس جمهور وقت آمریکا طی چند سال کشورش روسیه را به سمت فقر و بیکاری سوق داد، تاکید می کند که سیاست کلی آمریکایی‌ها در قبال سایر کشور‌ها تغییر نخواهد کرد و عوض شدن رییس جمهور‌ها تنها تغییری ظاهری است.

مستند «رییس جمهور: آکتور سینما» در ادامه با مرور شواهد و مستندات تاریخی به سمت مقایسه مذاکرات هسته‌ای ایران با آمریکا و گروه 1+5 می رود و نگرانی نسبت به عدم پایبندی آمریکایی ها به قول و قرار‌هایشان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

این اثر در ادامه با نمایش بخشی از سخنرانی اوباما در یک کنفرانس خبری در مورد مسایل هسته ای ایران، موضوع برجام و شباهت رفتار آمریکایی ها در مورد شوروی و ایران را مورد تاکید و ارزیابی قرار می دهد. در این بخش اوباما اعلام می‌کند ما برای به نتیجه رسیدن در مذاکرات با ایران بر سر مسائل هسته‌ای باید از روش گفت‌وگوی زمان ریاست جمهوری ریگان با گورباچف استفاده کنیم.

مستند «رییس جمهور: آکتور سینما» با اشاره به خاتمه دوره ریاست جمهوری گورباچف و روی کار آمدن پوتین پایان می یابد و نشان می دهد که وی طی 15 سال شرایط کشور را بهبود بخشید آن هم با بستن‌درهای کشورش به روی آمریکا و متکی شدن به توان داخلی.

پخش مستند «رییس جمهور: آکتور سینما» در 4 قسمت 25 دقیقه ای از روز جمعه 1 تیر ماه از شبکه پرس تی وی آغاز می شود و تا روز دوشنبه 4 تیر هر روز ساعت 05:00 به وقت تهران روی آنتن می رود. تکرار این مستند نیز در ساعات 10:00 ، 16:00 ، 22:00 و 02:00 پخش خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۲۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان