//
کدخبر: ۹۴۰۹۲ //

نگاهی به مساله "بدهی جهانی و تاثیر آن بر بازنشستگان" در شبکه پرس تی وی

بدهی جهانی به عنوان تهدیدی برای حقوق بازنشستگان، عنوان موضوعی است که در برنامه این هفته "شکاف اقتصادی" (Economic Divide) در شبکه پرس تی وی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نگاهی به مساله "بدهی جهانی و تاثیر آن بر بازنشستگان" در شبکه پرس تی وی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه به تهیه کنندگی کاوه تقوایی ضمن اشاره به گزارش موسسه مالی بین المللی (IIF) پیرامون افزایش 16 تریلیون دلاری حجم بدهی جهانی در سال 2017 نسبت به 2016 و رسیدن آن به 333 تریلیون دلار، به بررسی سهم نهادهای مختلف از این بدهی می پردازد و نشان می دهد که بیشترین حجم این بدهی، متعلق به شرکت های غیرمالی، دولت ها و موسسات مالی است.

این برنامه در ادامه به بحث در مورد سهم سه کشور آمریکا، ژاپن و چین از اقتصاد جهانی و بدهی ها پرداخته و اشاره می کند که از میان 15 کشوری که بیشترین بدهی را دارند، هفت کشور اروپایی هستند و اگر از روسیه چشم پوشی کنیم، در مجموع حدود 26 درصد از مجموع بدهی های جهانی متعلق به کشورهای اروپایی است.

این قسمت از برنامه "شکاف اقتصادی" همچنین به طور ویژه به اروپا و مساله بازنشستگی می پردازد. "کمبود پول بریتانیا برای پرداخت به بازنشستگان"، "افزایش عمر بازنشستگان نسبت به پیش بینی های اولیه و افزایش امید به زندگی در آنها بین 8 تا 11 سال"، "تغییرات اقتصادی بزرگ و سرنوشت بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا" و "کسری 78 تریلیون دلاری 20 کشور بزرگ و ثروتمند دنیا برای پرداخت های بازنشستگی و چالش های ناشی از آن برای کارفرمایان، کارگران و سیاست گذاران" از جمله محورهایی است که در این خصوص مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

رابطه میان چین و آمریکا نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این برنامه است. این بخش به بررسی گزارش صندوق بین المللی پول می پردازد. طبق اعلام این صندوق، افزایش تنش تجاری میان این دو کشور، رشد اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و آن را تضعیف خواهد کرد. "کاهش نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی کشورهای دارای اقتصاد برتر تا سال 2023" و "افزایش نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی آمریکا تا سال 2023" از جمله محورهای مورد گفت و گو در این زمینه است.

ریچارد واگ، از شرکای مدیریت گروه سرمایه گذاری گابریل و لوری لیچمن، پروفسور علوم اقتصادی دانشگاه دوک کارشناسان برنامه این هفته "شکاف اقتصادی هستند و کاوه تقوایی (مجری)، علی اره چی، مهدی عرب و امیر طالبی (نویسندگان)، ماریام باباخانیانس (دستیار تهیه)، امید عبدا... زاده و رامین دزیانیان (گرافیست)، مجتبی مقامی (کارگردان هنری و تدوینگر) و علی رشید (هماهنگی) از جمله عوامل تهیه آن به شمار می روند.

برنامه "شکاف اقتصادی" ساعت 01:00 بامداد جمعه 28 اردیبهشت به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه شنبه ساعت 00:03 بامداد، یکشنبه ساعت 08:00 و 19:00 و دوشنبه ساعت 11:00 پخش خواهد شد

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۴۰۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان