//
کدخبر: ۴۵۶۲۷۷ //

راز «نفرین فراعنه» که ۲۰ نفر را به کشتن داد کشف شد

یک باستان شناس بریتانیایی می‌گوید راز «نفرین فراعنه» را که گفته می‌شود عامل مرگ بیش از ۲۰ نفر در هنگام کشف و حفاری مقبره فرعون مشهور توت عنخ آمون در سال ۱۹۲۲ بوده کشف کرده است.

 راز «نفرین فراعنه» که ۲۰ نفر را به کشتن داد کشف شد

پس از بیش از یک قرن بحث و جدل، راس فلوز دانشمند انگلیسی می‌گوید مرگ ناگهانی آن ۲۰ نفر علت بیولوژیکی داشته است.

او ادعا می کند که مسمومیت پرتوزا ناشی از عناصر طبیعی پرتوزا مانند اورانیوم و زباله‌های سمی که عمداً در داخل مقبره بسته قرار داده شده بودند، علت اصلی مرگ این افراد بوده است.

بر اساس این مطالعه، قرار گرفتن در معرض این مواد پرتوزا می تواند منجر به ابتلا به برخی انواع سرطان مانند سرطان غدد لنفاوی شود.

این همان سرطانی است که هوارد کارتر، اولین کسی که پس از بیش از ۱۰۰ سال وارد مقبره توت عنخ آمون شد، به آن مبتلا شد و در نهایت در سال ۱۹۳۹ بر اثر آن درگذشت.

لرد کارناروون، یکی دیگر از افرادی که در عملیات حفاری شرکت داشت، پس از پنج ماه از این کشف به علت مسمومیت خون درگذشت.

افراد دیگری که در حفاری‌ها شرکت داشتند نیز به بیماری‌های کشنده‌ای از قبیل خفگی، سکته مغزی، دیابت، نارسایی قلبی، ذات الریه، مسمومیت، مالاریا و قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس مبتلا شدند که اکثرشان در دهه پنجم زندگی خود درگذشتند.

این یافته‌ها تأیید می کند که این مقبره واقعاً «نفرین‌شده» بود، اما به شیوه ای بیولوژیکی و نه به خاطر نیروهای فراطبیعی که برخی از باستان‌شناسان مصر باستان می‌گفتند.

این کشف همچنین توضیح می دهد که چرا بسیاری از باستان شناسانی که در سایر محوطه های مصر باستان کار می کردند جانشان را از دست داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۲۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان