//
کدخبر: ۴۱۵۱۵۴ //
رئیس جهاد دانشگاهی:

تجارب کرمانشاه در حوزه علم و فناوری باید به دیگر استان‌ها منتقل شود

رئیس جهاد دانشگاهی گفت:تجارب کرمانشاه در حوزه علم و فناوری باید به دیگر استان‌ها منتقل شود.


تجارب کرمانشاه در حوزه علم و فناوری باید به دیگر استان‌ها منتقل شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر "حسن مسلمی نایینی" در آیین افتتاح کارخانه تولید کربن فعال از قیر طبیعی در کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای پتانسیل‌های بسیاری است و از ظرفیت دانشمندان بزرگی همچون پروفسور شمسی‌پور و پروفسور خدایی برخوردار می‌باشد که از افتخارات این استان محسوب می‌شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: استان دانشمند‌پرور کرمانشاه نمادی از استقامت و‌ پایداری در دوران دفاع مقدس است که با حفظ تجارب و استقامت خود در این دوران توانسته در حوزه علم و فناوری نیز موفقیت‌های بسیاری را کسب نماید که باید این تجارب را ذخیره و در اختیار استان‌های دیگر قرار داد.

 وی تصریح کرد: در کرمانشاه هیچگونه کمبودی در حوزه علم و فناوری ندیدم و در همه جای کشور نیز همت بلند پارک علم و فناوری کرمانشاه زبانزد است و جای تقدیر دارد.

مسلمی نائینی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که جهاد دانشگاهی را پایه‌و ستون کشور نامیدند گفت: اساس پایه‌گذاری جهاد دانشگاهی بر پایه علم و ایمان شکل گرفته است و ترکیب این دو در جهان غوغا می‌کند.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در طی دوران دفاع مقدس کارهای سخت و بر زمین‌مانده‌ را با اتحاد و باور دینی انجام داد که جای تقدیر دارد.

مسلمی نائینی از جمله صفات ویژه جهاد دانشگاهی را انجام کارهای فناورانه در راستای تسهیل امور و بهره‌مندی مدیران و سازمان‌های دولتی از دستاوردهای علمی و فناورانه عنوان کرد و بیان داشت: اگر پیشرفت کشور قابل لمس نیست باید به حوزه علوم انسانی توجه شود که با تقویت این حوزه و استفاده از ظرفیت متخصصین  کشور این پیشرفت لمس خواهد شد.

 وی در پایان تلاش ۱۵ ساله مدیر پروژه تولید کربن فعال از‌ قیر طبیعی در کرمانشاه را شایسته تقدیر دانست و افزود: فرهنگ ما در ایران  فرهنگ "ما می‌توانیم" است و طی گذشت ۴۳ از تاسیس جهاد دانشگاهی این موضوع نمایان شده است.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۱۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان