//
کدخبر: ۴۱۱۹۱۵ //

حداقل سرمایه برای خرید یک بیزنس فعال در کانادا

خرید بیزینس و راه‌اندازی یک کسب‌وکار، یکی از روش‌های محبوب و پرتقاضای دریافت مجوز کار (Work Permit) کانادا است که حتی می‌تواند متقاضیان را در مسیر اخذ اقامت دائم کانادا هم قرار دهد.

حداقل سرمایه برای خرید یک بیزنس فعال در کانادا
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از الزامات مهم خرید بیزینس در کانادا، داشتن سابقه مدیریت یا مالکیت یک کسب‌وکار به مدت حداقل سه سال است؛ اما مهم‌تر از آن، متقاضی باید سرمایه کافی برای خرید بیزینس در کانادا داشته باشد. حداقل سرمایه برای خرید بیزینس در کانادا در استان‌ها و برنامه‌های مهاجرتی مختلف متغیر است، اما در کم‌ترین حالت ممکن، متقاضیان باید بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار سرمایه برای این کار در نظر بگیرند.

حداقل سرمایه برای خرید بیزینس فعال در کانادا

پیش از آنکه به این موضوع بپردازیم، باید درباره بهترین بیزینس در کانادا نیز اطلاعات داشته باشید که در این مقاله به طور کامل به ان پرداخته شده است. از طرفی لازم است بررسی کنیم که آیا بهتر است یک بیزینس آماده و فعال خریداری کنیم یا یک کسب‌وکار را از صفر شروع کنیم؟ حقیقت این است که خرید بیزینس در حال فعالیت یا راه‌اندازی یک بیزینس از صفر، هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

یکی از مهمترین مزیت‌های خرید بیزینس فعال در کانادا این است که نیازی ندارد که از صفر راه‌اندازی شود. این بیزینس، احتمالا برای مدت زیادی در مکان کنونی خود فعالیت داشته و مشتریان خودش را پیدا کرده است.

همچنین، تمامی مجوزهایی که برای فعالیت کردن به صورت قانونی لازم است را دریافت کرده است و طبیعتا شما نباید نگران دریافت مجوز فعالیت یا مسائلی از این دست باشید. بنابراین، اگر یک بیزینس فعال خریداری کنید، می‌توانید از شناختی که نسبت به آن وجود دارد، بهره‌مند شوید.

از سوی دیگر، بزرگ‌ترین ویژگی منفی خرید بیزینس فعال، این است که هزینه زیادی دارد؛ زیرا مالک و یا مالکان تلاش زیادی برای ساخت این کسب‌وکار کرده‌اند و قطعا حاضر نیستند آن را به قیمت کمی بفروشند. یکی از تاثیرات بزرگ و مهمی که این امر دارد، این است که گاها باعث می‌شود بیزینس‌ها به قیمت بالاتری از ارزش واقعی خود به فروش گذاشته شوند.

اما راه‌اندازی بیزینس چطور؟ در این حالت، قطعا شما نیاز به تلاش بیشتری دارید؛ زیرا باید یک دفتر یا فروشگاه برای کسب‌وکار خود بگیرید که چالش‌های خاص خودش را دارد. همچنین در این حالت، کلیه مجوزهای لازم را نیز باید دریافت کنید؛ اما در نهایت هزینه کم‌تری نسبت به خرید بیزنس متقبل خواهید شد.

پس باید بررسی کنید که آیا هزینه کم‌تر، ارزش دوندگی و دردسرهای بیشتر را دارد یا خیر؟ در هر یک از این دو حالت (خرید بیزینس فعال یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار از صفر) باید تمام جوانب را در نظر بگیرید و فقط به جنبه مالی توجه نکنید. اینکه هزینه‌های شما در نهایت چقدر خواهد شد، به زمینه فعالیت کسب‌وکار، موقعیت مکانی و وسعت فعالیت‌های آن، تعداد کارمندان، میزان سودآوری و ماهیت آن بستگی دارد. در حالت کلی، دست‌کم باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار در نظر بگیرید تا یک سرمایه گذاری موفق داشته باشید.

مشکلات خرید بیزینس در کانادا با حداقل سرمایه

زمانی که قصد دارید با حداقل سرمایه یعنی مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار برای خرید بیزینس در کانادا اقدام کنید، باید با مشکلات خرید بیزینس در کانادا نیز به خوبی آشنا باشید. یکی از مشکلات خرید بیزینس در کانادا این است که در بسیاری از مواقع، به سختی می‌توان صحت سوابق و اطلاعات ارائه شده درمورد بیزینس را استعلام گرفت. بررسی مواردی از این دست، چندان ساده و راحت نیست؛ مخصوصا اگر خارج از کانادا باشید.

یکی دیگر از مشکلات خرید بیزینس در کانادا این است که احتمال دارد مدارک و سوابقی که مالک بیزینس درمورد کسب‌وکار خود ارائه می‌دهد، جعلی یا نادرست باشند و شما به سختی می‌توانید صحت آن‌ها را بررسی کنید. در این شرایط، احتمال دست بردن در مدارک و تغییر اطلاعات آن‌ها نیز وجود دارد. درخصوص سایر مشکلات خرید بیزینس در کانادا می‌توانیم اشاره کنیم که ممکن است بیزینس پیشنهادی، ارزش مبلغی که برای آن اعلام شده را نداشته باشد. 

نکات قابل توجه برای خرید بیزینس در کانادا با حداقل سرمایه

زمانی که به لیست کسب‌وکارهایی که برای فروش گذاشته شده‌اند نگاه می‌کنید، فرصت‌های تجاری وسوسه‌کننده و جذابی پیدا خواهید کرد که حتی ممکن است قیمت بسیار کمی هم داشته باشند؛ اما در اکثر این مواقع با یک کسب‌وکار جعلی مواجه هستید که پس از پرداخت مبلغ خرید آن، دیگر راهی برای جبران خسارت وجود ندارد. بنابراین، در مواردی که یک کسب‌وکار با قیمت بسیار کمی برای فروش گذاشته شده یا شرایط بیش از حد راحت و ساده‌ای برای خرید آن در نظر گرفته شده، به احتمال بسیار زیاد یک جای کار ایراد دارد.

ممکن است کسب‌وکار مورد نظر در سوددهی و فروش دچار مشکلات بزرگی باشد که حتی با تغییر مدیریت آن نیز به این راحتی‌ها وضعیت آن بهبود پیدا نکند. بنابراین، لازم است به تمام جوانب توجه کامل داشته باشید و نسبت به تصمیمات خود هوشیار باشید.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند در چنین مواردی به شما کمک کند، استخدام یک واسطه یا کارگزار تجاری است. البته، هیچ اجباری در استخدام کارگزار تجاری وجود ندارد و شما به تنهایی هم ممکن است بتوانید تحقیقات خوبی انجام دهید. این در صورتی است که کارگزار تجاری، به سبب حضور در محیط و آشنایی با قوانین و مقررات کانادا، شناخت بهتری از این مسائل دارد.

دفتر کانادای مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس که در شهر تورنتو واقع شده، می‌تواند در معرفی یک کارگزار تجاری ماهر و قابل اطمینان به شما کمک کند. کارگزار معرفی شده از طرف مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس، با شناخت کاملی که نسبت به بازار کانادا و شرایط فعالیت در آن دارد، می‌تواند به شما کمک کند تا یک کسب‌وکار معتبر و قابل اطمینان پیدا کنید.

کارگزار مربوطه، در بررسی صحت مدارک بیزینس به شما کمک می‌کند و هرگونه مشاوره‌ای که درمورد شرایط این کسب‌وکار داشته باشید، در اختیارتان قرار می‌دهد.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس با مدیریت مهیار حلاج‌پور، عضو رسمی شورای قانون‌گذاری و نظارت بر مشاوران مهاجرت کانادا ICCRC با شماره پروانه R520250، در زمینه مهاجرت به کانادا فعالیت دارد. دفتر مرکزی مجموعه کاناداپاس در شهر تورنتو (کانادا) واقع شده است و این مجموعه، تابع قوانین دولت فدرال کانادا و البته استان انتاریو است.

با توجه به سوابق مجموعه کاناداپاس، رضایت مراجعین به این مجموعه و تجربه موفقیت‌آمیز بیش از صدها پرونده مهاجرتی، شما نیز می‌توانید با خیال راحت کارهای مهاجرت خود از طریق خرید بیزینس در کانادا را به وکلای فعال در این شرکت بسپارید.

کلام آخر

با وجود اینکه خرید بیزینس یکی از روش‌های پرتقاضا برای دریافت مجوز کار کانادا به شمار می‌رود، اما نکات بسیار مهمی را باید درمورد آن مد نظر داشته باشید. یکی از این نکات، داشتن سرمایه کافی برای خرید یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار است. سرمایه مورد نیاز برای این امر، به عوامل مختلفی نظیر ماهیت کسب‌وکار، موقعیت مکانی، زمینه فعالیت آن، تعداد کارکنانی که در آن مشغول به کار هستند و عوامل مختلف دیگر بستگی دارد؛ اما با همه این اوصاف، همانطور که گفته شد حداقل سرمایه برای خرید بیزینس در کانادا بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار تعیین شده است.

ممکن است بسته به برنامه مهاجرتی که از طریق آن اقدام می‌کنید، نیاز به سرمایه بیشتری داشته باشید؛ اما مهم‌تر از هر چیز، باید به مشکلات خرید بیزینس در کانادا نیز توجه کامل داشته باشید.

درخصوص این مشکلات، می‌توان به دشوار بودن بررسی صحت و دقت اطلاعات ارائه شده درمورد کسب‌وکارها اشاره کرد. یا اینکه احتمال جعلی بودن مدارک ارائه شده نیز همیشه وجود دارد. یکی از راه‌های غلبه بر این مشکلات، استخدام یک واسطه یا کارگزار تجاری است که بتواند به سبب آشنایی خود با محیط کسب‌وکار در کانادا، بهترین و دقیق‌ترین مشاوره ممکن را در اختیار شما قرار دهد.

مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس می‌تواند در معرفی یک کارگزار مطمئن و قابل اطمینان به شما کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۱۹۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان