//
کدخبر: ۳۶۴۴۲۱ //

قابل توجه خانم های خوش استایل و شیک پوش / این اصول مهم را حتماً باید بدانید!

رعایت برخی نکات در استایل و پوشش سبب می شود ظاهر و اندام منحصربفردی را داشته باشید. ما در این مقاله تمام راز های پوشش را برای شما توضیح داده ایم پس تا دیر نشده با ما همراه شوید.

قابل توجه خانم های خوش استایل و شیک پوش / این اصول مهم را حتماً باید بدانید!
به گزارش فرتاک نیوز،

مهم نیست آقا هستید یا خانم. حتی مهم نیست کودک هستید یا جوان یا میانسال. برای شیک پوشیدن و جذاب به نظر رسیدن، نه پول اهمیت زیادی دارد و نه برند پوشی و نه حد پاساژگردی های روزانه و هفتگی و ماهانه برای انتخاب لباس های آس هر فصل!

هیچکدام تاثیر فوق العاده ای بر روی شیک پوشی و جذاب بودن ندارد. بر خلاف تصور عموم، برای شیک بودن و جذابیت افزون، باید از طرح های شلوغ و رنگارنگ که تناسب و کنتراست خاصی ندارد در سبک مد و لباس پرهیز کرد. همانطور که آرامش بصری در مشاهده خیلی از چیزها برای شما ارزشمند است، آرامش بصری در مشاهده مد و لباس یک فرد نیز بر روی ذهن شما و نظر شما و تصوری که در نگاه اول از فرد مقابل به شما منتقل می شود، تاثیرگذار خواهد بود.

ساده پوشی ، راز شیک پوشی است

بارها در مراسم هنری، ژورنال های مد و لباس از ووگ بافتنی گرفته تا بوردا و بسیاری از نشریات و درگاه های معروف مد و لباس جهان، لباس هایی را مشاهده کردید که در عین حال که بسیار شیک است، بسیار ساده است. مد و لباس، الهام بخش از دنیای هندسه و طراحی و خلاقیت است. یک برش، هر چند ساده، می تواند لباسی را فوق العاده تاثیر گذار کند و این راز لباس مفهومی است که در دنیای مخاطبان بسیار پیدا کرده است.

بنابراین برای شیک پوشی، ساده بودن را در اولویت نخست قرار دهید. برخی از مزون داران حرفه ای ایران و جهان و حتی تحلیل گرهای مشکل پسند دنیای فشن، طرح های ساده بسیاری از سلبریتی های ایرانی و خارجی را در فهرست انتخاب های مهم خود به هواداران معرفی می کنند.

اگر به لباس های عروس پرنسس های معروف یک دهه اخیر نگاه کنید، جذاب ترین آنها، ساده ترین طرح ها را جلوه گر هستند. این قضیه در لباس عروس کیت میدلتون و مگان (عروس جدید ملکه انگلیس) به وضوح مشاهده شد. بنابراین در دورانی که خیلی ها به دنبال طرح های شلوغ و رنگ بندی های جیغ و طوفانی! در لباس های شب و بیرون هستند، به ساده پوشی روی بیاورید تا قدرت انتخاب و سبک فکری مثبت و راحت خود را به رخ بازاری پسندهای امروز بکشید!

تناسب و هماهنگی

تناسب قد و وزن در شیکپوشی بسیار موثر است، شما برای شیکپوشی نیاز دارید که اندام متناسبی داشته باشید و وزن تان با قد تان هماهنگی داشته باشد. راز دوم شیک پوشی و جذاب به نظر رسیدن، توجه به اصل انتخاب لباس به تناسب قد و وزن و سن است. شما در طول روز، صدها نفر را در کوی و برزن و اداره و مدرسه و دانشگاه مشاهده می کنید که با وجود انتخاب لباسی فاخر، گران و برند، اما به دلیل نبود تناسبی منطقی بین قد و وزن و حتی سن و از همه مهم تر رنگ پوست، لباس اصطلا به تن فرد، نمی شیند و جذابیت آن جلوه گر نیست.

مهمترین نکته در انتخاب هر لباس، توجه به قد، وزن و سن فردی است که قصد دارد آن را به تن کند. ارزان ترین و ساده ترین لباس ها، وقتی اندازه و فرم تن فرد باشد، جذابیت آن و آرامش بصری و انرژی مطلوبی که به نظر افراد منتقل می کند، به مراتب بیشتر از لباسی است که گران است اما به قول عموم، به تن فرد گریه می کند!

اگر در بهار و تابستان به فکر انتخاب مانتو یا کت تک یا شلوار جین یا روسری یا شال هستید، تناسب این لباس را با فاکتورهای ۳ گانه معرفی شده در نظر بگیرید. لباسی انتخاب نکنید که شما را ۲۰ سال پیر تر یا آنقدر جوان نشان دهد که در نگاه افکار عمومی جذاب به نظر نرسد.

تکرار یک رنگ در مد و لباس می تواند تاثیر فوق العاده تری از لباس های رنگارنگ برند گران قیمت داشته باشد. همچنین، تناسب در فشن، عاملی برای انتقال سیگنالهای انرژی مثبت افراد به یکدیگر است که باید در سبک زندگی خود در نظر داشت.

برای متناسب پوشیدن، از پروهای مکرر و استفاده از نظرات مشاوران هراس نداشته باشیم.

استفاده از رنگ های شاد در استایل

لباس شما همچون فکر شما، به افراد و محیط پیرامون، انرژی میدهد. برای انرژی مثبت به نظر رسیدن و چهره ای کاریزما داشتن، حتما نیاز به سخنان فاخر با ادبیات شاخص در کلام و گفتار نیست. اگر چه این دو مقوله در زندگی و نظر مثبت دیگران به ما تاثیر فوق العاده مهمی دارد، اما بخشی از ان را می توان از طریق لباس بدست آورد.

شاد پوشیدن، ارتباط معناداری با شفاف اندیشیدن، شاد زیستن و زندگی امیدوارانه دارد. اگر غیر از این بود همه پرستاران، لباس مشکی به تن می کردند. رنگ ها، انرژی دارند و شما می توانید این انرژی موثر را از طریق سنگ و جواهرات و اکسسوری و لباس به خود و دیگران منتقل کنید و این قضیه خیلی مهمی در ارتقا روابط شما با دیگران در داخل و خارج از کشور است. چرا که ظاهر شما و استایل شما، نخستین چیزی است که در ارتباط با دیگران به چشم آمده و سریعا مغز آن ها را به سمت تحلیل و بررسی نوع نگاه و شخصیت شما بر اساس نوع ظاهر رهنمون میکند. اگر چه کتاب “ذهن فریبکار شما” که توسط نشر اختران در سال ۱۳۹۵ منتشر شد به ما گوشزد میکند که فریب اطلاعات مخدوش و گنگی که در ذهن خود درباره موضوعات مختلف است را نباید خورد تا از واقعیت، دور نشویم

شادپوشیدن، به معنای استفاده از رنگ های جیغ با طیف های خیلی روشن نیست. به معنای رنگوارنگ پوشیدن نیست. برای خیلی از افراد، نگاه اول، نگاه آخر است. چه خوشمان بیاید و چه بدمان بیاید و باید به این موضوع در طراحی لباس و استایل در فصول مختلف سال توجه کرد. حتی بهترین نت های عطر گرم و سرد از برترین برندهای جهان وقتی با استایل بد همراه شود، تاثیرگذاری خوبی نخواهد داشت.

داشتن شومیز سفید در کمد لباس

اصول قطعی استایل لباس که همه خانم ها باید بدانند یک پیراهن یا شومیز سفید جلو دکمه نه تنها یک لباس کلاسیک محسوب می شود، بلکه همیشه به روز است. چه شما به دنبال یک ظاهر سنتی ، مدرن، راحت یا پسرانه باشید ، هیچ گزینه بهتری از این مورد وجود ندارد.

این خوش آمدن یا بد آمدن های ظاهری، بر روی ذهن افراد تاثیر مثبت یا منفی می گذارد. تلاش کنیم تا با پوشیدن لباس هایی که رنگ های امیدوارانه، جذاب و انرژی مثبت دارند، چهره های باشکوه و کاریزماتیک در طول روز و زندگی خود به انها منتقل کنیم تا خود و جامعه ای شاد و شاداب را با دنیای فشن، بوجود آوریم.

بنابراین، برای شیک پوشیدن، راز رنگ ها را فراموش نکنیم.

تاثیر استایل مونوکروم و تک رنگ بر ظاهر افراد

مونو به معنی یک و کروم که از کلمه کروماتیک می آید و به معنی رنگ است. پس باید گفت که این نوع استایل در حقیقت پوشیدن لباسی از سر تا پا به یک رنگ است. شاید از نظر بسیاری پوشیدن لباس تک رنگ امری ساده به نظر برسد، اما باید بگوییم که برای آماده کردن استایل مونوکروم باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا ظاهر زیبا و جذابی را به وجود آورید. البته باید بدانید که می توان از درجات و طیف های گوناگون یک رنگ استفاده کرد تا زیبایی بیشتری برای این استایل خلق کرد.

شاید برای کسانی که با این نوع استایل آشنا نیستند در ابتدا پوشیدن لباسی با یک رنگ، جذاب به نظر نرسد. اما وقتی که این افراد بدانند که این نوع استایل، فرد را محدود به پوشیدن یک رنگ خاص نمی کند بلکه از یک رنگ با سایه ها و طیف های گوناگون نیز می توان استفاده کرد، احتمالاً نظرشان عوض می شود.

مونوکروماتیک که از دو کلمه «مونو» و «کروماتیک» تشکیل شده به معنای تک رنگ است. شاید یک رنگ بودن تمام لباس ها کمی عجیب به نظر برسد اما همانطور که گفتیم سبک مونوکروم به هیچ وجه برای شما محدودیت پوشش به وجود نمی آورد. شما می توانید از رنگ ها و تناژ های روشن و تیره رنگ مورد نظر استفاده کنید و لباس هایی آماده کنید که از استایل مونوکروم پیروی می کنند. این در حالی است که استفاده از اکسسوری هایی با همان طیف رنگی، ظاهری جذاب تر به استایل شما خواهد داد.

توجه به فرم اندام

هرکدام از ما بسیار منحصربه فرد هستیم و همین طور انداممان . بااین وجود شکل اندام ما به طور کلی به 5 دسته تقسیم بندی شده است :

گلابی شکل – مثلثی– مستطیلی – سیبی شکل – ساعت شنی

در میان اشکال فوق شما ممکن است فقط در یک مجموعه قرار بگیرید ویا ترکیبی از دودسته و یا بیشتر باشید .وقتی که شما شکل بدنتان را تعیین کردید می توانید لباسی را انتخاب کنید که با توجه به شکل اندامتان زیباتر به نظر برسید .خانم های شیکپوش و خوشتیپ به یک نکته اهمیت ویژه میدهند آن هم این است که با توجه به فرم اندام شان لباس انتخاب میکنند، مثلا اگر شما چاق و قد کوتاه هستید لباس های مدل ماهی انتخاب نکنید این مدل لباس ها برای خانم های لاغر و قد بلند مناسب اند. لباسی انتخاب میکنید نه باید گشاد باشد و نه تنگ بلکه درست اندازه تان باشد.

رنگ لباس خود را بر اساس نوع اندامتان انتخاب کنید!

آیا می دانستید رنگ لباس های ما در تیپ اندامیمان تاثیر دارند و به آسانی قادرند اندام را چاق تر و کوتاه تر یا بلند تر و لاغر تر از آنچه هست نشان دهند و حتی پوست و مو را تحت تأثیر قرار دهند؟ رنگ ها درصورتی میتوانند معایب بدن را بپوشانند و آنها را اصلاح کنند و محاسن اندام را جلوه گر سازند و فرد را زیبا تر و برازنده تر نشان دهند، که درست انتخاب شوند. برای اینکه بتوانید به راحتی رنگ متناسب با نوع اندامتان را انتخاب کنید، ابتدا باید تیپ اندامی خود را بشناسید. دومین قدم این است که با رنگ ها و همنشینی آنها کنار هم آشنا شوید.

به طور کلی رنگ های تیره برای چاق ها و رنگ های روشن برای لاغر ها مناسب تر است ولی انتخاب با شماست و ممکن است رنگ لباس مورد علاقه شما برایتان مهم تر از رنگ متناسب با اندامتان باشد. در این صورت نباید در چاق نشان داده شدن و لاغر نشان دادن خود وسواس زیادی داشته باشید و میتوانید مستقیم سراغ ست کردن لباس های خود براساس همنشینی درست رنگ ها در استایلتان بروید!

رنگ های روشن، براق، زنده و گرم بیشتر از رنگ های تیره جلب توجه می کنند و عیوب اندامی را بهتر و بیشتر نمایان میکنند. پس دقت کنید که چه نوع تیپ اندامی هستید و چه رنگهایی باید به کار ببرید تا نقص اندامی شما کمتر جلوه کند.

انتخاب صحیح اکسسوری ها

اکسسوری ها می توانند استایل شما را تکمیل کرده و زیباتر نشان دهند، البته برای استفاده و ست کردن آنها نکاتی وجود دارد که اگر رعایت نشود تیپ و استایل تان را به هم ریخته و ناخوشایند نشان می دهد. اکسسوری ها نقش مهمی در تیپ و استایل خانم ها دارد طوری که استایل آن ها را از سادگی در آورده و به آن رنگ و لعاب می بخشد، پس باید در انتخاب و استفاده از آن ها دقت کنید.

تنها جواهرات یا زیورآلات کوچک و ظریف را به صورت ست بیاندازید

برخی از خانم ها از زیورآلات بزرگ و توی چشم خوششان می آید، اگر انگشتر، گوشواره یا گردنبندی که می اندازید سنگین و بزرگ است، بهتر است که آن ها را به صورت تک استفاده کنید. استفاده از چنین زیورآلاتی به صورت ست، توی ذوق می زند. به بیان دیگر، اگر دوست دارید که از سرویس های ست استفاده کنید، تنها سرویس های ظریف را به کار گیرید.

بیش از ۳-۴ اکسسوری استفاده نکنید

حتی اگر عاشق اکسسوری هستید، نباید در این کار زیاده روی کنید. شما نباید بیش از ۳ یا ۴ اکسسوری از خودتان بیاویزید، در غیر این صورت ظاهرتان شلوغ و بهم ریخته به چشم خواهد آمد. علاوه بر آن، در صورتی که بخواهید چندین اکسسوری را با هم استفاده کنید، باید به سبک، رنگ و حتی جنس آن ها نیز دقت کنید تا با هم هماهنگی داشته باشند.

اگر لباس شب پوشیدید، دور ساعت مچی را خط بکشید

شاید این قانون را نمی دانستید، اما لباس شب با ساعت مچی هیچ تناسبی ندارد. اگر به استایل ستاره ها روی فرش قرمز نگاه کرده باشید، می بینید که هیچ کدام از آن ها با پیراهن های شبی که به تن کرده اند، ساعت نیانداخته اند. ساعت مچی، حتی ظریف ترین مدل های آن نیز استایلی اسپورت به شما می دهند، بنابراین بهتر است که آن را در کنار پیراهن های شب استفاده نکنید.

اکسسوری های رنگی را با لباس هایی به رنگ خنثی ست کنید

حتی اگر عاشق رنگ ها هستید، بهتر است که در این کار زیاده روی نکنید. اگر لباس هایی رنگی به تن دارید، اکسسوری هایتان باید رنگ های ساده ای، چون نقره ای یا طلایی داشته باشند، اما اگر می خواهید از اکسسوری های رنگی استفاده کنید باید لباس هایتان به رنگ های خنثی مانند سفید، مشکی، خاکستری، طلایی یا سرمه ای باشد، در غیر این صورت چشم را خسته خواهند کرد.

نکات قطعی در نحوه صحیح سبک استایل

سایز خودتان را بپوشید نه سایزی که دوست دارید باشید: اصول قطعی استایل لباس که همه خانم ها باید بدانند هیچ روشی برای استاندارد سازی سایز وجود ندارد. در حالی که شما برچسب شماره سایز را روی لباس را می بینید ، همه لباسی را می بینند که به تن شما تنگ است (نه شماره سایز آن را)!

به پیراهن مشکی کوتاه خود به چشم یک بوم سیاه زیبا فکر کنید.: اکسسوری های مناسب می تواند یک پیراهن مشکی کوتاه را از یک لباس ساده به لباسی مجلل تبدیل کنند. بنابراین ایده گفته شده را تجسم کنید. اگرچه همه آنها به یک لباس نمی آید. برای مثال با لباسی که عکس آن را در زیر می بینید می توان یک گردنبند بزرگ و همچنین یک کمربند زیبا افزود. کفش و کیف نیز به رنگ های متالیک، روشن و یا سیاه و سفید می تواند سریع در آن تغییر چشمگیر ایجاد کند.

از داخل خود را بسازید: مهم نیست چقدر لباس شما دوست داشتنی و زیبا است، اگر لباس زیر با سایز مناسب نپوشیده باشید ، آن را خوب نشان نمی دهد. بهتر است از پایه خوب بپوشید. هزینه ای را صرف یک لباس زیر تی شرتی و کاپ سینه کنید تا هرگونه قسمت نامناسب و نافرم بدن از زیر یک لایه پارچه نازک مشخص نشود. می توانید گوشواره های حلقه ای با سنگ های الماس را به جای مدل گوشواره های میخی امتحان کنید چرا که کمتر کسی انتظار آن را دارد وسریع صورت شما را می درخشاند.

لباس بیرون شما اولین چیزی است که مردم می بینند، بنابراین آن را مناسب انتخاب کنید.: یک بارانی کلاسیک هیچ وقت از مد نمی افتد، ولی سبکی را انتخاب کنید که کمی جزئیات خاص داشته باشد ، برای مثال آستین هایش چرمی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۴۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان