//
کدخبر: ۳۶۴۱۶۱ //
آموزش آشپزی | آشپزی | بادمجان کبابی

با بادمجان کبابی چه غذاهای خوشمزه ای میشه درست کرد / امتحان کن

در این مطلب به انواع غذاهایی را که می توان با بادمجان کبابی درست کرد می پردازیم.

با بادمجان کبابی چه غذاهای خوشمزه ای میشه درست کرد / امتحان کن
به گزارش فرتاک نیوز،

بادمجان کبابی را با چی بخوریم؟ آیا می دانید با بادمجان کبابی چه غذاهایی میشه درست کرد؟ یکی از موادی که در یخچال هر خانه دار کدبانویی پیدا می شود ، بادمجان کبابی است. بادمجان به دلیل ذائقه همه پسندی که دارد ، در بسیاری از غذاهای ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد و با اکثر طعم ها و چاشنی ها قابل ترکیب است.

در این مطلب قصد داریم به چند دستور غذایی خانگی خوشمزه با بادمجان کبابی اشاره کنیم. اگر هنوز اقدام به خرید بادمجان کبابی نکرده اید، کافیست اکنون با ما تماس بگیرید تا مرغوب ترین بادمجان کبابی را برایتان در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال کنیم تا غذاهایی که با آن درست می کنید، طعمی به یاد ماندنی داشته باشد.

چه غذاهایی با بادمجان کبابی درست می شود؟

اگر شما هم این سوال برای تان پیش آمده که چه غذاهایی با بادمجان کبابی درست می شود، کافیست ادامه مطلب را بخوانید تا تعدادی از غذاهای ناب و خوشمزه را به شما معرفی کنیم.

بادمجان کبابی شکم پر ، بهترین انتخاب برای بادمجان کبابی

اولین دستور غذای لذیذ با بادمجان کبابی ، پر کردن داخل شکم بادمجان است. در شهر های شمال کشور ، داخل بادمجان را با سبزیجات معطر پخته شده مانند خالواش و چوچاق پر می کنند. با این وجود دستور تهیه بادمجان شکم پر می تواند به صورت بادمجان شکم پر با گوشت ، پیاز ، سبزیجات و گوجه فرنگی باشد.

کشک بادمجان یک غذای خانگی معروف با بادمجان کبابی

یکی از غذاهای خوشمزه خانگی ما ایرانی ها است که با پوره بادمجان کبابی ، کشک، پیاز و سیر درست می شود و با نان سرو می شود.  برای این غذای خوشمزه ، سیر و پیاز  را پوست بگیرید و  با مقداری فلفل سیاه و زردچوبه تفت دهید سپس بادمجان له شده را اضافه کنید. حالا حرارت را کم کنید تا مواد به مرحله  روغن انداختن برسند . در آخر به اندازه دلخواهی از کشک را با مواد مخلوط کنید و سپس آن را در ظرف ریخته و با موادی مثل گردو ، نعناع داغ و پیاز داغ تزیین کنید.

ترشی نازخاتون یکی از دستورات غذایی با بادمجان کبابی

ترشی نازخاتون یک ترشی شمالی است . برای تهیه کردن این ترشی ، به سبک خانگی و محلی ، ابتدا سبزی های گشنیز ، ریحون ، نعناع و ترخون را خیلی ریز خرد کرده و سیرها را رنده کنید. فلفل سبز را هم خیلی ریز خرد کنید.

بادمجان و سبزی خرد شده، سیر ، فلفل سبز و سیاه دانه را داخل یک ظرف ریخته و به هم بزنید . سپس کمی نمک  و فلفل به مخلوط اضافه کنید. در پایان سرکه یا آبغوره را کم کم اضافه کنید تا قوام مخلوط به اندازه دلخواه برسد.

بورانی بادمجان کبابی ، یک دستور ساده اما خوش طعم

بورانی یکی از  پیش غذا های ساده است که دستور تهیه آن تنوع زیادی دارد. این پیش غذا را می توان با کدو ، اسفناج و سایر سبزیجات تهیه کرد. برای تهیه بورانی بادمجان کبابی که یکی از پرطرفدارترین بورانی هاست ،  ابتدا ماست را در ظرفی ریخته و نمک و فلفل را به همراه سیر رنده شده به آن اضافه کنید تا مزه دار شود. سپس بادمجان را به مخلوط اضافه کرده و در صورت تمایل مقداری مغز گردو خرد شده اضافه کنید. در انتها می توانید از مقداری روغن زیتون یا سبزی معطر مانند سبزی های معطر شمالی (چوچاق یا خالواش) برای طعم دار کردن بورانی خود استفاده کنید.

میرزا قاسمی یک ذائقه همه پسند یا بادمجان کبابی

برای تهیه این غذای خانگی خوش طعم و پر طرفدار ،  ابتدا بادمجان کبابی را پوره کرده سپس گوجه ها را پوست گرفته و با دستگاه له کنید. سپس سیر رنده شده را در  تابه با روغن و زردچوبه و فلفل تفت دهید و تخم مرغ ها را  به این مخلوط اضافه کنید.  در ظرفی دیگر گوجه فرنگی و بادمجان را با کمی روغن تفت دهید و وقتی مخلوط به روغن انداختن افتاد، مخلوط سیر و تخم مرغ را اضافه کنید و پخت را با اضافه کردن نمک و فلفل تکمیل کنید.

کوکوی بادمجان کبابی ، یک دستور پخت ساده و بی دردسر

کوکو ها از جمله ساده ترین غذاهای خانگی هستند که انواع مختلفی دارند. یکی از دستور پخت های کوکو ، شامل بادمجان کبابی است که می تواند همراه با نان یا برنج سرو شود. برای تهیه کوکوی بادمجان کبابی ، ابتدا بادمجان کبابی له شده را با تخم مرغ و ادویه دلخواه مخلوط کرده و در ماهیتابه چرب شده می ریزیم و به صورت کوکو سرخ می کنیم.

کال کباب شمالی ، غذای محلی خوش عطر و طعم با بادمجان کبابی

برای تهیه این غذای محلی خانگی ، ابتدا بادمجان ها را کبابی کرده و آن را پوره می کنیم. سپس سیر را رنده کرده و به بادمجان اضافه می کنیم. در ادامه سبزیجات محلی شمالی خلواش و چوچاق را به همراه کمی نعناع خرد کرده و آن را به غذا اضافه می کنیم. گردو ها را آسیاب کرده و پخت را با افزودن کمی آبغوره، نمک و فلفل سیاه تکمیل می کنیم. کال کباب را در ظرف مورد نظر ریخته و آن را با دانه های انار تزئین می کنیم. بهتر است قبل از سرو ، غذا را چند ساعت داخل یخچال بگذارید تا سفت شود و سپس با نان یا برنج سرو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۱۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان