//
کدخبر: ۳۶۳۷۸۰ //

سندرم پروکروستین؛ نفرت از افراد موفق!

سندرم پروکروستین را تا چه اندازه می شناسید؟

سندرم پروکروستین؛ نفرت از افراد موفق!
به گزارش فرتاک نیوز،

سندرم پروکروستین از رشد ما جلوگیری می‌کند، زیرا ما به جای تلاش برای رشد خود دیدگاه خود را در سطح انتقاد نگه می داریم.

تماشا و تقلید کاری که دیگران در اطراف شما انجام می دهند می‌تواند شروعی برای بهبود خود و انگیزه باشد. با این حال، زمانی که این موضوع دلیل مقایسه‌های دائمی شود، تبدیل به شکنجه می‌شود. یک فرد مبتلا به سندرم پروکروستین زندگی خود را به این شکل می‌گذراند.

سندرم پروکروستین نام خود را از یک داستان یونانی گرفته است. پروکروستس مسافرخانه‌داری بود که مسافران را در خانه‌اش پذیرایی می‌کرد و در صورت بیرون آمدن از تخت، اندام‌های بالایی یا تحتانی آن‌ها را قطع می‌کرد.

این سندرم می تواند منشأ متعددی داشته باشد. مثلاً ممکن است در دوران تربیتمان از محبت و تمجید محروم شده باشیم در حالی که خواهر یا برادرمان قهرمان صحنه بوده اند.

ویژگی های فرد مبتلا به سندرم پروکروستین

همه افراد ممکن است در مقطعی از زندگی نسبت به دیگران حسادت یا حسادت کنند. آنچه سندرم پروکروستین را مشخص می کند این است که این یک وضعیت عمومی است که به طور مداوم و حتی در مورد افراد متعدد ظاهر می شود.

همچنین برخی از ویژگی هایی که می توانیم در مورد این سندرم شناسایی کنیم به شرح زیر است:

   افراد مبتلا تمایل دارند با یک نه آسان، مخالفت کنند. یک همکار ممکن است راه حل عالی برای رسیدگی به یک موضوع ارائه کرده باشد، اما آنها پاسخ می دهند که این ایده مناسب به نظر نمی رسد یا به اندازه کافی خوب نیست. به عبارت دیگر هر بهانه ای برای بی اعتبار کردن آن به کار می برند.

   در بسیاری از مواقع باعث درگیری می شوند و با دیگران بدرفتاری می کنند . آنها معمولاً قاطعانه ارتباط برقرار نمی کنند و اخلاق بدی دارند. ابتکارات دیگران را زیر سوال می برند.  

    آنها تحمل ناامیدی ندارند. نمی توانند تحمل کنند که دیگران ممکن است درست بگویند یا ایده های بهتری داشته باشند .

    آن‌ها بر خلاف آنچه فکر می‌کنند عمل می کنند تا با فردی که به‌عنوان یک تهدید می‌بینند مخالفت کنند.

    آنها در پذیرش نظرات دیگران مشکل دارند . بنابراین، کار گروهی برای این افراد بسیار دشوار است.

    افراد مبتلا افرادی بسیار سفت و سخت هستند که در سازگاری با تغییر مشکل دارند.

علل و پیامدهای سندرم پروکروستین

    یکی از اولین دلایلی که باعث ناراحتی ما از برتری یک فرد دیگر می شود به اعتماد به نفس پایین مربوط می شود. به همین دلیل ما احساس خطر می کنیم.

 ناامنی ما را آزار می دهد و می ترسیم در سایه رها شویم . این به کار، روابط و خانواده ما نیز سرایت می کند.

 در نهایت، سندرم پروکروستین با روابط بین فردی تداخل ایجاد می کند و فرد نمی تواند به طور واقعی با دیگران ارتباط برقرار کند.

از پیامد های مضر این سندرم صرف انرژی زیاد است. همچنین سلامت روان فرد تحت تأثیر قرار می گیرد و پر از تلخی، عصبانیت و بدبینی می شود.

در محیط های کاری، سندرم پروکروستین بسیار مضر است. این امر به ویژه در مواردی که فرد پست های رهبری را اشغال می کند، مشهود است و باعث بی انگیزگی شدید در کارکنان می شود.

چگونه با سندرم پروکروستین مقابله کنیم؟

-    حرف های طرف مقابل را به خود نگیرید.

-    توافق نامه ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر در یک محیط کاری دو نفر در تدوین پروژه شرکت کرده اند، می توان پروژه را در هنگام ارائه به قسمت های مساوی تقسیم کرد. به این ترتیب از موقعیت هایی که باعث ایجاد این احساس می شود اجتناب می کنیم.

-    نقاط قوت خود را شناسایی کنید و یاد بگیرید که برای بهبود نقاط ضعف خود به دیگران تکیه کنید. مهم است که بدانیم همه افراد چیزی برای کمک به یک شغل، یک تیم یا یک رابطه دارند. در عین حال، می توانید با دیگران صحبت کنید تا یاد بگیرید که چگونه چالش های خود را حل می کنند و در موقعیت هایی که برایشان سخت است چه می کنند.

هر چه بیشتر به دیگران نگاه کنیم، کمتر به رفتارهای خود و تلاش برای بهبود آن ها کمک می کنیم.

سندرم پروکروستین برای فرد بسیار مضر است، زیرا نه تنها نگرش منفی و بدبینانه نسبت به دیگران را حفظ می کنیم، بلکه دچار انحراف نیز می شویم. ما خودمان و نقاط قوت خود را فراموش می کنیم و روی بیشتر شدن نقاط ضعفمان کار می کنیم.

به این ترتیب ما محدود می‌مانیم و جلوی رشد خود را می‌گیریم . تنها چیزی که می بینیم این است که چگونه طرف مقابل را پایین بیاوریم یا چگونه او را شرمنده کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۷۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان