//
کدخبر: ۳۶۳۷۳۸ //

میخوای بدونی از بین دوستانت کدام مثبت نگر و خوش بین هستند؟ این ویژگی ها را ببین داره یا نه

ویژگی افراد خوشبین و خصوصیات افراد مثبت نگر و انگیزه دهنده

میخوای بدونی از بین دوستانت کدام مثبت نگر و خوش بین هستند؟ این ویژگی ها را ببین داره یا نه
به گزارش فرتاک نیوز،

مثبت اندیشی یک تفکر و نگرش خوش بینانه است که بسیاری از افراد به زندگی خود دارند. افکار خوش بین توانند بسیار انرژی بخش باشند.

متأسفانه بسیاری از افراد در  جامعه ما منفی باف هستند و به همین دلیل نمی توانند زندگی خوبی داشته باشند. شما می توانید افکار مثبت را با تلقین و تمرین زیاد به ذهن خود بکشانید و کنترل افکار خود را در دست بگیرید.

فراموش نکنید که ذهن، قدرت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل است که مثبت اندیشی اثر گذاری بسیار زیادی بر روی ذهن افراد و زندگی آن ها خواهد داشت. افراد خوش بین معمولاً دارای ویژگی های زیادی هستند. ما در این مقاله 9 ویژگی افراد خوش بین و مثبت اندیش را برای شما عزیزان بیان کرده ایم. اگر می خواهید فردی مثبت اندیش باشید حتماً با ویژگی های افراد خوش بین آشنا باشید و سعی کنید آن ها را در زندگی خود به کار بگیرید.

افراد خوش بین در هر موقعیتی شاد هستند

این روال طبیعی است که در زندگی هر فردی فراز و نشیب های مختلفی به وجود بیاید. به عبارت دیگر قرار نیست تا در زندگی یک فرد همیشه اتفاق های خوبی رخ دهد. افرادی که مثبت اندیش هستند همواره با استفاده از قانون جذب سعی می کنند انرژی های مثبت و خوبی را جذب کنند. به این ترتیب آن ها در هر زمان و موقعیتی خوشحال به نظر می رسند. معمولاً این افراد دارای تمرکز بالایی بر روی ذهن خود هستند. آن ها با موفقیت های کوچکی که به دست می آورند خوشحال می شوند و روز به روز برای زندگی خود تلاش می کنند؛ تا موفقیت های بزرگ تر و بیشتری را به دست بیاورند.

افراد خوش بین نسبت به آینده خوش بین هستند

یکی از مهمترین ویژگی های افراد خوش بین این است که آن ها نسبت به آینده خود خوشبین هستند. آن ها این اعتقاد را دارند که می توانند آینده خود را سر و سامان دهند. آنها به هیچ وجه نگران آینده نیستند؛ بلکه تلاش می کنند تا آینده ای بهتر داشته باشند. یکی از ویژگی های افراد مثبت اندیش این است که آن ها تمام تلاش و تمرکز خود را به کار می گیرند تا فردای آن ها بهتر از امروزشان باشد. در واقع گذشته برای آن ها تمام شده است و هر مشکل و اتفاقی در گذشته افتاده است، نمی تواند مانعی باشد تا آینده آن ها را هم تحت تأثیر قرار دهد.

مثبت اندیشی در این افراد باعث شده است تا روز به روز پیشرفت کنند و این ناشی از ذکاوت و افکار مثبتی است که در ذهن خود می پرورانند. آنها قادر هستند در بهترین زمان از بهترین استراتژی ها و روش ها کمک بگیرند تا آینده خوبی را برای خود رقم بزنند. برای این افراد تنها زمان حال مهم است و این اعتقاد را دارند که فردا هم می تواند روز خوبی برای آنها باشد.

تاثیر خوش بینی در نگاه افراد

زمانی که یک فرد خوش بین یک روز بد را سپری می کند، نمی گوید که یک روز بد را گذرانده است. فرد خوش بین با گذراندن یک روز بد به هیچ وجه نخواهد گفت که یک زندگی بد داشته ام. او اعتقاد دارد که فردا می تواند یک روز خوب باشد تا تجربه های منفی در روز گذشته را جبران کند و آن روز بد را از بین ببرد.

افرادی که بدبین هستند بعد از یک شکست نا امید می شوند و می گویند این موضوع تنها راه کاری بود که می توانست آینده من را رقم بزند. اما افرادی که خوش بین هستند این باور و اعتقاد را دارند که راه های دیگری هم وجود دارد، تا بتوان این شکست را جبران کرد و یک آینده خوب برای خود رقم زد.

افراد خوش بین به خود اعتماد دارند

اعتماد به نفس یکی از مهم ترین تفاوت ها در افراد خوش بین و بد بین می باشد. افراد مثبت اندیش بر این باور هستند که هر مشکلی را که زندگی در جلوی پای آن ها قرار دهد، قادر هستند تا به خوبی و با اعتماد به نفس کامل آن را شکست دهند و از سر راه خود بردارند. اما افرادی که بدبین هستند دارای اعتماد به نفس نیستند و متأسفانه نمی توانند مشکلات را با اعتماد به نفس خود از جلوی راه بردارند. در واقع این افراد قربانی شرایط ایجاد شده می شوند.

اگر شما هم اعتماد به نفس ندارید ممکن است به علت بدبینی شما باشد. اگر می خواهید کاری انجام دهید ولی نسبت به انجام دادن آن بدبین هستید و اعتماد به نفس ندارید، بهتر است تا اهداف خود را تغییر دهید و سعی کنید بهتر و بهتر شوید. شما باید تعاریف خود از موفقیت را تغییر دهید و تمام تمرکز خود را بر روی موفقیت ها و اهداف خود به کار بگیرید.

افراد خوش بین به خود زور نمی گویند

متأسفانه مشکل بسیاری از افراد بدبین این است که منتقد خود هستند. آن ها به خود زور می گویند و نمی توانند خود را بپذیرند. این در حالی است که افراد مثبت اندیش معمولاً خود را همان گونه که هستند قبول دارند و بر همین اساس هم خود را ارزیابی می کنند.

به طور کلی تحقیقات و مطالعات مختلفی بر روی این موضوع انجام گرفته است. مطالعات نشان می دهند افرادی که خود را پذیرفته اند همواره می توانند زندگی بهتری داشته باشند. این افراد در دسته افراد خوش بین قرار می گیرند و می توانند آینده بهتری هم داشته باشند.

به عبارت دیگر می توان گفت افرادی که مثبت اندیش هستند، این واقعیت را پذیرفته اند که هر فردی استعداد و توانایی مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل است به هیچ وجه خود را با دیگران مقایسه نمی کنند. آن ها به شخصیت و استعداد های خود اعتماد کامل دارند و در نتیجه توجه خود را تنها معطوف به زندگی خود می کنند. به این ترتیب آن ها می توانند در زندگی و هدف خود روز به روز پیشرفت کنند.

افراد مثبت اندیش پذیرفته اند که علاوه بر خود آنها زندگی آنها هم نمی تواند بی عیب و نقص باشد. آنها عیب و نقص های زندگی را امری طبیعی در نظر می گیرند و همواره تلاش می کنند تا زندگی خود را بهبود بخشند.

افراد خوش بین معمولاً ورزش می کنند

همه ی شما از فواید ورزش آگاه هستید. معمولاً افرادی که دارای مشکلات جسمی و روحی هستند از ورزش کردن هم فرار می کنند. این افراد نمی توانند افراد خوش بینی باشند و بیشتر آن ها بدبین هستند. به طور کلی ورزش باعث می شود تا برخی از هورمون ها در ذهن انسان رشد کنند. این هورمون ها باعث می شوند تا فرد در هر موقعیتی احساس شادی داشته باشد.

افرادی که در طول روز ورزش می کنند استرس کمتری را هم تحمل می کنند. همین عامل باعث می شود تا در طول روز احساس شادی بیشتری هم داشته باشند. اگر ورزش نمی کنید بدانید که این کار به عنوان یک سم برای تک تک سلول های شما شناخته می شود. دوری از ورزش می تواند برای شما بسیار بد باشد. به طور کلی افراد مثبت اندیش و خوش بین به ورزش به عنوان یک عامل بسیار مهم در زندگی خود نگاه می کنند و همواره به تمرین می پردازند.

علاوه بر ورزش معمولاً این دسته از افراد زمانی از زندگی و وقت خود را در طول روز به تفریح اختصاص می دهند. این افراد معمولاً سعی می کنند با حضور در طبیعت سایر افکار منفی را از خود دور کنند. این موضوع باعث می شود تا انرژی مثبت در این افراد به وجود بیاید و انرژی های منفی از آن ها دور شود.

افراد خوش بین شکست را می پذیرند

همان گونه که می دانید شکست مقدمه پیروزی است. تا کنون افراد بسیار زیادی بوده اند که از شکست های خود درس گرفته اند و سعی کرده اند تا آن ها را با پیروزی جایگزین کنند. اغلب این افراد در طول تاریخ موفق هم شده اند. به طور معمول افرادی که شکست می خورند برای ادامه زندگی و هدف خود نا امید می شوند. اما باید این موضوع را بپذیرند که اولین قدم برای رسیدن به موفقیت و طی کردن ادامه مسیر، پذیرفتن همین شکست است.

افرادی که مثبت اندیش و خوش ‌بین هستند این شکست ها را می پذیرند؛ اما به هیچ وجه در مقابل آن ها تسلیم نمی شوند. آنها از این شکست ها که در طول زندگی می خورند درس می گیرند و سعی می کنند تا با کسب موفقیت ها به اهداف خود برسند.

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید به آن اشاره کنیم این است که افراد خوش بین هیچ عذر و بهانه ای را نمی پذیرند. آنها همواره سعی می کنند با حقیقت کارهای خود رو به رو شوند. آن ها شکست و مشکلات را به عنوان مشکل نمی شناسند؛ بلکه آنها را به عنوان چالش هایی در نظر می گیرند. آن ها تمامی مشکلات و سد های رو به روی خود را به عنوان یک فرصت می شناسند و همواره سعی می کنند در برخورد با این مشکلات خود را به چالش بکشانند. آنها با به چالش کشیدن خود سعی می کنند این مشکلات را از میان راه بردارند و زندگی خود را بهتر از گذشته کنند.

افراد خوش بین مسئولیت پذیر هستند

معمولاً افراد مثبت اندیش مسئولیت پذیری خوبی دارند. در طول زندگی این افراد ممکن است ناملایمات و اتفاق های خوبی رخ دهد. آنها ممکن است در به وجود آوردن اتفاق های بد و خوب نقش داشته باشند. در هر صورتی آنها مسئولیت اتفاق هایی که رقم زده اند را می پذیرند و به هیچ وجه سعی نمی کنند از زیر آن در بروند.

افرادی که بدبین هستند متأسفانه همواره عوامل بیرونی را عاملی می دانند که این اتفاق های بد را رقم می زند. این در صورتی است که افراد خوش بین آن ها را می پذیرند و همواره نسبت به آینده خود هم خوشبین هستند. آنها دائماً به سمت جلو حرکت می کنند و سعی می کنند تا پیشرفت داشته باشند.

در صورتی که یک کار خوب را انجام داده اید به آن نگاه کنید و به آن فکر کنید. شما لبخند بزنید و بگویید بله، من این کار را انجام داده ام. در صورتی که کار تلخ و اتفاق بدی را رقم زده اید باز هم به آن فکر کنید و بگویید بله، من این کار را انجام داده ام و هیچ چیزی در به وجود آمدن آن نقش نداشته است. شما باید این واقعیت ها را بپذیرید تا بتوانید در صدد جبران آن ها بربیایید. پذیرش واقعیت ها لازم است تا بتوانید اتفاق های خوب را تکرار کنید و یا حتی آن ها را بهتر از قبل کنید.

افراد خوش بین لطف های کوچک را فراموش نمی کنند

بسیاری از افراد هستند که همه چیز را سریعاً فراموش می کنند. به عنوان مثال در مقابل لطفی هر چند کوچک که به آن ها شده است، آن را سریعاً فراموش می کنند. این کار درستی نیست. معمولاً افرادی که مثبت اندیش هستند به صورت مداوم در قبال لطفی که به آن ها شده است سپاس گذاری می کنند.

این افراد معمولاً با داشتن کمترین وسایل و امکانات هم حس خوبی خواهند داشت و احساس خوشبختی می کنند. افراد بدبین معمولاً با داشتن امکانات کم احساس خوشبختی نمی کنند و حس خوبی ندارند. به همین دلیل زمانی که امکانات بیشتری هم به دست آنها برسد به احتمال زیاد احساس خوشبختی نمی کنند. اما در افراد مثبت اندیش چه امکانات کم و چه امکانات بیشتر برای آن ها احساس خوشبختی به وجود خواهد آورد. به همین دلیل همواره قدر دان و سپاس گزار هستند.

افراد خوش بین دوستان مثبت اندیشی دارند

حتما تاکنون شنیده اید که دوستان اثر گذاری زیادی در هر فرد خواهند داشت. اگر شما دارای دوستی هستید که منفی باف است، افکار او به راحتی در شما هم القا خواهد شد. این اتفاق می تواند افکار و ذهنیت شما را هم منحرف کند. افراد خوش بین باید با افرادی دوستی داشته باشند که به مانند خودشان مثبت اندیش هستند. متأسفانه بسیاری از افراد وجود دارند که مدام از هر چیزی گله و شکایت می کنند. افراد مثبت اندیش همراه سعی می کنند از این افراد و افکار آنها دوری کنند.

نتیجه گیری

افراد مثبت اندیش افرادی هستند که در زندگی خود موفق هستند. این افراد معمولاً در جامعه مورد قبول عامه هستند و در زندگی خود موفقیت های بسیار زیادی را به دست می آورند. مثبت اندیشی اکتسابی است و به همین دلیل می توانید با تمرین و تکرار ذهنی مثبت داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۷۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان