//
کدخبر: ۳۶۳۶۱۰ //
صداقت و همدلی

۴ نکته برای صحبت کردن با صداقت و همدلی

صداقت یک ارزش اساسی در رابطه با افراد دیگر است.

4 نکته برای صحبت کردن با صداقت و همدلی
به گزارش فرتاک نیوز،

همدلی بیش از حد ممکن است شما را به دروغ گفتن سوق دهد تا به طرف مقابل آسیب نرسانید. 

صحبت کردن با صداقت و همدلی آسان نیست و در عین حال هیچ کس دوست ندارد بفهمد که فریب خورده یا به او خیانت شده است. این امر به ناچار منجر به از دست دادن اعتماد به فردی می شود که دروغ گفته است.

در جوامع امروزی، فردگرایی، رقابت پذیری و تصور نادرست استقلال، همگی مهم هستند. به همین دلیل، مردم گاهی اوقات تصور می کنند که صداقت همیشه بهترین سیاست است، اما عواقبی را که گفته هایشان می تواند برای دیگران داشته باشد فراموش می کنند. پس چگونه می توانید در عین حال صادق و همدل بود؟

صداقت چیست؟

صداقت توانایی همسو کردن افکار، گفتار و اعمال شماست. به این ترتیب آنچه را که معتقدید درست است بیان می کنید و در عین حال مطابق با آنچه فکر می کنید و می گویید عمل می کنید. صداقت جایی برای دروغ یا راز باقی نمی گذارد. همچنین جایی برای حرف های پوچ یا وعده های محقق نشده باقی نمی گذارد.

انسان صادق واقعی است و حقیقت را بیان می کند حتی اگر عواقب آن برای او خوب نباشد. این یک ارزش شخصی است که ارتباط نزدیکی با صداقت و احترام به خود و دیگران دارد.

همدلی چیست؟

همدلی توانایی قرار دادن خود به جای دیگران است تا بتوانید فرآیند فکری آن ها را درک کنید و احساساتی را که تجربه می کنند شناسایی کنید. همدلی یعنی در نظر گرفتن دنیای عاطفی درونی دیگران و تلاش برای لحظه ای بیرون رفتن از خود و تلاش برای درک دیدگاه آنها.

یک فرد همدل قضاوت نمی‌کند، دروغ نمی‌گوید یا تحقیر نمی‌کند، زیرا می‌داند که چگونه این اعمال می‌تواند روی شخص مقابل تأثیر بگذارد. 

این ارزش ها چگونه به هم مرتبط هستند؟

اگرچه ممکن است در نگاه اول به نظر برسد که صداقت و همدلی مشترکات کمی با هم دارند، اما واقعیت این است که هر دو در زندگی روزمره ضروری هستند. به عبارت دیگر، هر یک از آنها بدون دیگری می تواند پیامدهای منفی داشته باشد.

با این حال همدلی بیش از حد ممکن است شما را به دروغ گفتن برای جلوگیری از آسیب رساندن به دیگران سوق دهد؛ آنچه که به عنوان دروغ های سفید شناخته می شود. اگرچه این کار ممکن است در کوتاه مدت از تعارض جلوگیری کند، اما در نهایت می تواند منجر به ایجاد احساس گناه و ایجاد احساس خیانت در طرف مقابل در زمانی که متوجه عدم صداقت می شود، شود.

از سوی دیگر، اخلاص بدون همدلی نیز کارساز نیست. اگر بدون در نظر گرفتن جنبه عاطفی، رک عمل کنید، ممکن است دیگران شما را فردی بی‌رحم، بی‌ادب یا بی‌درایت تصور کنند. در نتیجه، ممکن است طرد اجتماعی یا درگیری های بین فردی را تجربه کنید.

4 نکته برای صحبت با صداقت و همدلی

اگر می خواهید روابط بین فردی سالمی داشته باشید، صداقت و همدلی باید دست به دست هم بدهند. با این حال، استفاده از این دو مفهوم با هم همیشه آسان نیست. 

1. به دیگران احترام بگذارید.

هنگام برقراری ارتباط با افراد دیگر، باید به یاد داشته باشید که احترام امری اساسی است. احترام گذاشتن به دیگران به معنای این است که باور داشته باشید که آنها سزاوار دانستن حقیقت هستند و بنابراین باید با آنها صادق باشید. اما همچنین به معنای در نظر گرفتن احساسات آنهاست، زیرا هیچ کس عمداً به شخصی که مورد احترام است آسیب نمی رساند.

2. روی قاطعیت خود کار کنید.

ارتباط قاطعانه ضروری است. گاهی اوقات ترس از طرد شدن یا اینکه دیگران نظر شما را رد کنند ممکن است شما را به دروغ گفتن برای جلب رضایت شما سوق دهد. به همین دلیل، باید روی اعتماد به نفس خود کار کنید.

به همین ترتیب، اگر اجازه دهید پرخاشگری شما را تحت الشعاع قرار دهد و نتوانید تکانه های خود را کنترل کنید، به راحتی می توانید با کلمات خود به دیگران صدمه بزنید. به خاطر داشته باشید که برای اثبات دیدگاه خود، لازم نیست دیدگاه طرف مقابل را کوچک کنید.

3. از زبان سازنده استفاده کنید.

اگر مجبور هستید اطلاعات ناخوشایند را به شخص دیگری منتقل کنید، بهتر است از زبان سازنده استفاده کنید. این یعنی چی؟ انتخاب کلمات مناسب و پیشنهاد راه حل به جای انتقاد یا قضاوت.

4. از ارتباطات غیرکلامی خود آگاه باشید.

ارتباط غیرکلامی حتی مهمتر از کلمات در ارائه یک پیام است. جنبه هایی مانند لحن صدا، زبان بدن، یا زمان و مکانی که برای انتقال یک ایده انتخاب می کنید، می توانند در ارتباطات شما تفاوت ایجاد کنند. به خاطر داشته باشید که به این موارد توجه کنید تا طرف مقابل احساس نکند مورد حمله یا تهدید قرار گرفته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۶۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان