//
کدخبر: ۳۶۳۱۸۷ //

ترشی آبغوره سنتی با طعم بی نظیر رو این طوری درست کن

در ادامه با آموزش تهیه ترشی آبغوره همراه شما هستیم.

ترشی آبغوره سنتی با طعم بی نظیر رو این طوری درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

ترشی آبغوره یکی از انواع ترشی های خوشمزه و متفاوت است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی آبغوره در ادامه با ما همراه باشید.

1

طرز تهیه ترشی آبغوره

مرحله اول

برای تهیه ترشی آبغوره خانگی در ابتدای کار گوجه فرنگی ها را شسته و پوست شان را کاملا جدا می کنیم، سپس خرد کرده و درون غذاساز می ریزیم. در ادامه گوجه فرنگی را کاملا میکس می کنیم تا پوره شوند.

مرحله دوم

حالا پوره گوجه فرنگی را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم پوره گوجه فرنگی به مدت ۲ ساعت روی حرارت بماند تا کاملا پخته و آب اضافی اش تبخیر شود.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم پوره گوجه فرنگی کاملا خنک شود. در ادامه گل کلم را خرد کرده و می شوییم، سپس درون آبکش ریخته تا آب اضافی شان کشیده شود.

مرحله چهارم

حالا هویج را به همراه خیار و کرفس شسته، سپس درون آبکش قرار می دهیم. در ادامه سبزی ترشی (نعناع، جعفری، مرزه، گشنیز، ترخون و ریحان) را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست هویج را جدا کرده و به صورت درشت خرد می کنیم و بعد درون غذاساز می ریزیم. در ادامه چند پالس می زنیم تا هویج کاملا ریز و خرد شود، سپس درون یک لگن نسبتا بزرگی می ریزیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید تمام مواد ترشی کاملا خشک باشند، در غیر این صورت ترشی کپک می زند. حالا گل کلم را درون غذاساز ریخته و به اندازه هویج به صورت ریز میکس می کنی، سپس به لگن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه خیار و کرفس را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به لگن می افزاییم، سپس سبزی ترشی را به همراه سیر به غذاساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا مخلوط سبزی کاملا پوره و یکدست شود.

مرحله هشتم

حالا فلفل سبز تند را به صورت ریز خرد کرده و به همراه پوره گوجه فرنگی به لگن می افزاییم. در ادامه مواد ترشی را کاملا مخلوط کرده تا یکدست شوند، سپس زردچوبه، گلپر را به همراه مقداری نمک به لگن می افزاییم.

مرحله نهم

در این مرحله سرکه را به همراه آبغوره به لگن افزوده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند. حالا ترشی را درون شیشه درب بسته ریخته و درب آنرا محکم می بندیم، سپس در یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۱۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان