//
کدخبر: ۳۶۳۱۷۸ //

هونجوک، هنر زندگی در تنهایی

هونجوک یک سبک زندگی یک نفره است

هونجوک، هنر زندگی در تنهایی
به گزارش فرتاک نیوز،

هونجوک یک تنهایی برگزیده است و به این معناست که فرد برای شناخت خود و پرورش دنیای درونی اصیل خود زندگی در تنهایی را انتخاب می کند.

هونجوک یک سبک زندگی انفرادی است که در دهه گذشته در کره جنوبی به عنوان راهی برای مقابله با فشارها و هنجارهای اجتماعی کره جنوبی متولد شد. این هنجارها اغلب جوانان را به ازدواج و تشکیل خانواده سوق می دهد.

این هنجارها حکم می کند که مردان باید حرفه ای های موفقی باشند که کارشان به آنها اجازه می دهد خانواده خود را حمایت کنند. از سوی دیگر، زنان باید مراقبت از خانواده را در اولویت قرار دهند، حتی اگر دارای پیشینه تحصیلی گسترده و مهارت های لازم برای عملکرد در دنیای کار باشند.

در این زمینه، جوانان کره جنوبی بیشتر و بیشتر (و بیشتر زنان) فرار از این الگوهای فرهنگی مردسالارانه را انتخاب می کنند و تنهایی را به عنوان راهی برای زندگی انتخاب می کنند. 

هنجوک چیست؟

اصطلاح هنجوک بازی با کلمات است که از دو مفهوم تشکیل شده است: هون به معنای تنها و جوک که به قبیله اشاره دارد و این به قبیله تنها ترجمه می شود.

این جنبش در پایان دهه گذشته در کره جنوبی ظهور کرد، به عنوان پاسخی به فشارهای فرهنگی مردسالارانه که تعیین می کند مردان و زنان باید از قبل کدام نقش را ایفا کنند. با این حال، این مفهوم به یک تنهایی انتخابی اشاره دارد : فرد آگاهانه زندگی در تنهایی را انتخاب می کند تا خود را بشناسد و دنیای درونی اصیل خود را پرورش دهد.

برای طرفداران این جنبش، خلوت ناشی از هنجوک فاقد مفاهیم منفی است که اغلب به تنهایی نسبت داده می شود . این به این دلیل است که این یک شکل انتخاب شده از تنهایی است. افرادی که این سبک زندگی را اتخاذ می کنند از انجام فعالیت های انفرادی لذت می برند.

علاوه بر این، مزایای خاصی برای آنها به همراه دارد، مانند موارد زیر:

- امکان در دسترس داشتن پول بیشتر.

- توانایی شناخت عمیق ترجیحات و علایق خود.

- جایگزین هایی برای مدل سنتی خانواده کره جنوبی، که در آن مفهوم خانواده بهترین خیر است.

تنها بودن با احساس تنهایی یکی نیست

تنهایی پدیده ای است که اغلب به آن مفهوم منفی نسبت داده می شود. با این حال، باید یاد بگیریم که تنهایی تحمیلی (زمانی که با وجود محاصره شدن توسط افراد احساس تنهایی می کنیم یا توسط دیگران طرد می شویم) را از تنهایی انتخابی (زمانی که تنها بودن را برای پرورش دنیای درونی خود و لذت بردن از فردیت خود انتخاب می کنیم) تشخیص دهیم.

در همین راستا، فرانسی هیلی، روان درمانگر آمریکایی، نویسنده کتاب هنجوک: هنر تنهایی، بیان می کند که تنهایی را می توان فرصتی برای با خود بودن و کشف معنا در زندگی مان دانست. نویسنده بر این باور است که اگرچه ممکن است در ابتدا تجربه‌ای ناراحت‌کننده باشد، اما هنجوک  راهی به سوی خودآگاهی است.

زندگی در تنهایی: هونجوک

انواع هونجوک، راه هایی برای لذت بردن از تنهایی انتخاب شده:

رشد جنبش هونجوک به طور فزاینده ای در کره جنوبی محبوب شده است، تا جایی که سه نوع برای آن ظاهر شده است:

- لذت بردن از صرف غذا در رستوران بدون توجه به ظاهر یا نظرات دیگران 

- رضایت از انجام فعالیت های اوقات فراغت به تنهایی. این دسته شامل تنها رفتن به تئاتر، رفتن به سینما، خرید و یا سفر به تنهایی است.

- عمل نوشیدن به تنهایی 

مزایای تنهایی انتخاب شده

افزایش خودشناسی

یک راه عالی برای شناخت خودمان تنها بودن است . در این لحظات است که می‌توانیم نگاه خود را به سمت درون معطوف کنیم و بیشتر در موهبت‌ها، ترس‌ها، محدودیت‌ها و منابع خود کاوش کنیم.

خودکفایی بیشتر

تنها زندگی کردن به ما می آموزد که خودکفاتر باشیم. ما یاد می گیریم بدون وابستگی به دیگران مسئولیت ها را به عهده بگیریم . این باعث ایجاد رضایت و احساس موفقیت می شود.

تقویت عزت نفس

تنها زندگی کردن به ما این امکان را می دهد که عزت نفس خود را تقویت کنیم،  زیرا از وابستگی به نظر دیگران دست می کشیم و شروع به عمل بر اساس ترجیحات و نیازهای واقعی خود می کنیم. به عبارت دیگر، ما خود را در اولویت قرار می دهیم.

زندگی اجتماعی سالم تر

به نظر می رسد که یادگیری تنها بودن به ما کمک می کند تا به فردیت خود و دیگران اهمیت دهیم. این برای روابط سالم ضروری است.

خلاقیت بیشتر

تنهایی به بیان ایده ها و حالت های خلاقانه کمک می کند . همچنین، همانطور که با خودمان ارتباط برقرار می کنیم، می توانیم دنیای درون را بیان کنیم. برای مثال، ممکن است این کار را از طریق نقاشی، نوشتن یا موسیقی انجام دهیم.

چگونه می‌توانیم هنجوک را در زندگی خود به کار ببریم؟

تنهایی انتخابی می تواند چالش برانگیز باشد ، حتی برای کسانی که نمی خواهند انتظارات اجتماعی ازدواج و تشکیل خانواده را برآورده کنند.

در این راستا، فرانسی هیلی توصیه می‌کند که از کارهای کوچک شروع کنید و چند دقیقه در روز را صرف کارهای ساده کنید، مانند توجه به تنفس، پرورش خلاقیت، و ایجاد عادات مختلف که تنوع بیشتری را برای ما به ارمغان می‌آورد ( مثلاً مدیتیشن یا ذهن آگاهی).

او همچنین توصیه می کند که افکارمان را یادداشت کنیم . این فعالیت‌ها به ما کمک می‌کنند تا بیشتر فکر کنیم و روی خودآگاهی کار کنیم، مخصوصاً زمانی که از استرس یا اضطراب رنج می‌بریم.

نکته کلیدی این است که این فعالیت ها فقط یک سرگرمی نیستند، بلکه به اولویت تبدیل می شوند.

به خاطر داشته باشید همانطور که ارتباط با دیگران ضروری است، داشتن فضایی برای خود، حتی در زندگی یک زوج یا خانواده، ضروری است.

بنابراین، چه تمایل به تشکیل خانواده داشته باشیم یا نه، این ضروری است که یاد بگیریم تنها باشیم. این مسیری است که خودشناسی، عشق به خود و روابط سالم را تضمین می کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۱۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان