//
کدخبر: ۳۶۲۱۸۸ //
اسانس چوب سدر

آنچه باید در مورد اسانس چوب سدر بدانید

اسانس چوب سدر دارای فواید بسیاری است که آنها باید بدانید .

آنچه باید در مورد اسانس چوب سدر بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

اسانس چوب سدر را می توان از طریق روش های مختلفی از جمله تقطیر با بخار آب، تقطیر دی اکسید کربن و پرس سرد استخراج کرد. 

فواید روغن چوب سدر

اجزای موجود در روغن چوب سدر شامل سدرین، سدرول و توژوپسن است که دارای خواص زیر می باشند:

• ضد عفونی کننده

• ضد التهاب

• ضد اسپاسم

• ادرار آور

• حشره کش

• ضد قارچ

روغن چوب سدر برای ریزش مو

آلوپسی بیماری است که باعث می شود سیستم ایمنی به فولیکول های مو حمله کند و منجر به ریزش مو شود. چوب سدر یکی از چندین روغن ضروری است که می تواند رشد مو را بهبود بخشد.

افراد مبتلا به آلوپسی با ماساژ روزانه پوست سر با روغن‌های ضروری چوب سرو، آویشن ، رزماری و اسطوخودوس همراه با روغن حامل، می توانند رشد موی قابل توجهی را تجربه کنند. 

روغن چوب سدر برای پوست سر

ماساژ پوست سر با مخلوطی از روغن چوب سدر و روغن حامل می تواند به کاهش و تسکین خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر کمک کند. این می تواند برای درمان شوره سر و اگزمای پوست سر مفید باشد.

همچنین می توانید چهار تا پنج قطره روغن چوب سدر را مستقیماً به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید.

روغن چوب سدر برای پوست

روغن چوب سدر دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. این می تواند برای بیماری های پوستی مانند آکنه مفید باشد .

به عنوان مثال، می تواند ظاهر اسکارها را کاهش دهد ، زخم های جزئی را درمان کند، درد آرتریت را کاهش دهد و علائم اگزما را تسکین دهد.

اسانس چوب سدر برای خواب

هنگامی که به عنوان یک درمان آروماتراپی استفاده می شود، روغن چوب سدر می تواند ویژگی های آرام بخش داشته باشد و برای کاهش بی خوابی های گاه به گاه نیز مفید باشد. سعی کنید از روغن چوب سدر به عنوان یک درمان آروماتراپی استفاده کنید یا قبل از رفتن به رختخواب چند قطره آن را به حمام آب گرم اضافه کنید.

روغن چوب سدر برای اضطراب

سدرول موجود در روغن چوب سدر می تواند اثر تسکین دهنده ای بر خلق و خو داشته باشد و آن را برای اضطراب و کاهش استرس مفید می کند.

نحوه استفاده از اسانس چوب سرو

روش های مختلفی برای استفاده از اسانس چوب سرو وجود دارد.

روغن چوب سدر به عنوان یک درمان آروماتراپی

روغن ضروری چوب سدر را مستقیماً از بطری استنشاق کنید یا مقدار کمی از آن را روی یک حوله یا پارچه بپاشید و آن را زیر بالش خود قرار دهید.

همچنین می‌توانید روغن چوب سدر را به یک بطری اتومایزر اضافه کنید و آن را روی گل‌های خشک یا لامپ اسپری کنید تا خانه‌تان را به آرامی معطر کنید.

روغن چوب سدر را با رایحه های تسکین دهنده دیگر مانند اسطوخودوس مخلوط کنید.

روغن چوب سدر به عنوان ادکلن

رایحه تسکین دهنده و چوبی روغن چوب سدر، آن را به یک عنصر محبوب در ادکلن ها و افترشیو تبدیل کرده است.

اگر می خواهید از اسانس چوب سدر به عنوان عطر شخصی خود استفاده کنید، روغن رقیق شده را به آرامی پشت گوش یا روی مچ دست یا زیر بغل بزنید. همچنین می توانید چند قطره از آن را به محصولاتی که در حال حاضر استفاده می کنید اضافه کنید.

روغن چوب سدر به عنوان درمان آکنه

می توانید از روغن چوب سدر به عنوان درمان لکه‌های جوش، سرسیاه یا سر سفید استفاده کنید. روغن را رقیق کنید، آن را با استفاده از یک سواب یا پنبه روی پوست خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی محل مورد نظر بماند.

روغن چوب سدر به عنوان دافع کک و پروانه

روغن چوب سدر به صورت موضعی به دفع کک، کنه و پروانه از پارچه، افراد و حیوانات خانگی کمک می کند. اگر روغن را روی پوست خود می‌مالید یا روی حیوان خانگی خود استفاده می‌کنید، حتماً آن را رقیق کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که برخی از روغن های ضروری برای حیوانات خانگی خطرناک هستند. قبل از استفاده از آن بر روی گربه، سگ یا حیوانات دیگر، حتما با دامپزشک مشورت کنید.

سایر کاربردهای موضعی روغن چوب سدر

روغن چوب سدر را می توان با روغن حامل مخلوط کرد و برای ماساژ پوست سر و نواحی دیگر استفاده کرد. همچنین می توان آن را به ماسک ها و اسکراب های صورت، لوسیون ها و شامپوها اضافه کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۱۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان