//
کدخبر: ۳۵۹۳۹۳ //
شادی

چطور زندگی شادی داشته باشید/ این موارد را جدی بگیرید

استراتژی هایی وجود دارند که فقط شادی شما را بهبود نمی بخشند. بلکه شما را به فرد بهتری تبدیل خواهند کرد.

چطور زندگی شادی داشته باشید/ این موارد را جدی بگیرید
به گزارش فرتاک نیوز،

وقتی در مورد شادی صحبت می‌کنیم، معمولاً چیزهایی در نظرمان می آید که لذت فوری را برای ما به ارمغان می‌آورند؛ شادی را شاید یک وعده غذایی کم ارزش، یک کتاب مورد علاقه یا یک روز آرامش‌بخش در ساحل. این شادی ها خوشبختی می‌آورند، اما موقتی هستند. مطالعات اخیر نشان داده است که شادی واقعی یا رضایت از زندگی، کمی متفاوت می باشد.

افراد بر اساس اینکه چگونه شادی را دنبال می کنند، به سه گروه دسته بندی می شوند:

زندگی دلپذیر: افرادی که به دنبال زندگی خوشایند هستند با جستجوی کارهای لذت بخش به دنبال خوشبختی می روند. آنها در لذت بردن از لحظه ها و ماندگار کردن لذت هایشان عملکرد خوبی دارند و اغلب به عنوان هیجان جویان توصیف می شوند.

زندگی درگیر: افرادی که به دنبال زندگی درگیر هستند با سخت کوشی بر روی علایق خود به دنبال خوشبختی هستند. آنها چنان خود را در کار غرق می کنند که گاهی اوقات سرد و بی توجه به نظر می رسند. اما برای آن ها این زمان است که اهمیت دارد و اگر زمانشان را از دست بدهند فرد خوشحالی نخواهند بود.

زندگی پرمعنا: افرادی که به دنبال زندگی معنادار هستند، از نقاط قوت خود استفاده می کنند تا به سمت هدفی پیش روند که به آن معتقدند و می دانند در صورت رسیدن به آن خوشبختی و شادی کامل را تجربه خواهند کرد.

عادات افراد شاد و هدفمند:

1. خوشبختی خود را خلق کنید؛ نشستن و منتظر بودن فایده ای ندارد. هر ثانیه ای را که در انتظار شادی تلف می کنید، ثانیه ای است که می توانستید برای خلق آن استفاده کنید. شادترین افراد خوش شانس ترین، ثروتمندترین یا خوش قیافه ترین افراد نیستند. شادترین مردم کسانی هستند که برای شاد بودن تلاش می کنند. اگر می خواهید شادی خود را بسازید، باید با اولویت قرار دادن آن شروع کنید. بیشتر افراد همیشه سعی می کنند که دیگران را از خود راضی نگه دارند، اما به این موضوع دقت نمی کنند که این کار اغلب به بهای از دست رفتن خوشبختی و شادی خودشان تمام می شود.

2. اطراف خود را با افراد مناسب احاطه کنید؛ خوشبختی مسری است. احاطه کردن خود با افراد شاد باعث ایجاد اعتماد به نفس و تحریک خلاقیت می شود و این شروع یک موفقیت است. افراد منفی نگر هدفشان این است که با ایجاد حس ترحم در اطرافیان خود احساس بهتری در خود به وجود بیاورند. حال آنکه با این کار فکر و زندگی شما را به مشکلات خود مشغول کرده و بخش بزرگی از مشکلات و افکار منفی خود را به شما منتقل خواهند کرد. برای مثال زمانی که در کنار فردی می نشینید که سیگار می کشد، مجبورید در تمام مدت دود ناشی از سیگار او را استنشاق کنید و این به شما آسیب می رساند.

3. خواب کافی داشته باشید؛ هنگامی که می خوابید، مغز شما به معنای واقعی کلمه شارژ می شود و پروتئین های سمی را که در طول روز به عنوان محصولات جانبی فعالیت نورونی طبیعی تجمع می یابند، از بین می برد. رعایت همین نکته کوچک هوشیاری مغز شما را تضمین می کند. انرژی، میزان دقت و حافظه شما زمانی کاهش می یابد که به اندازه کافی با کیفیت نخوابید. کمبود خواب همچنین سطوح هورمون استرس را افزایش می دهد، حتی بدون وجود یک عامل استرس زا. افراد شاد خواب را در اولویت قرار می دهند، زیرا باعث می شود احساس خوبی داشته باشند.

4. در لحظه زندگی کنید؛ تا زمانی که یاد نگیرید در زمان حال زندگی کنید، نمی توانید به پتانسیل کامل خود برسید. احساس گناه نمی تواند گذشته را تغییر دهد و همینطور اضطراب نیز تاثیری در تغییر آینده شما نخواهد داشت. غیرممکن است که خوشحال باشید اگر دائماً فکر شما در جای دیگری باشد و قادر به پذیرش کامل واقعیت (خوب یا بد) در همین لحظه نباشید. برای کمک به زندگی در لحظه، باید دو کار انجام دهید:

- اول، گذشته خود را بپذیرید؛ اگر با گذشته خود صلح نکنید، هرگز شما را رها نمی کند و با این کار آینده شما را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.

- دوم، عدم قطعیت آینده را بپذیرید؛ نگرانی شما تفاوتی در آینده ایجاد نمی کند. فقط لحظه حال شما را از بین می برد. همانطور که مارک تواین می گوید: نگرانی مانند پرداخت بدهی است که ندارید.

5. یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید؛ بسیاری از ما با تعجب از ویژگی های خوب دوستان خود یاد می کنیم، اما قدردانی از ویژگی های خودمان را فراموش کرده ایم. یاد بگیرید که آنچه هستید را بپذیرید و از نقاط قوت خود قدردانی کنید.  

6. قدر آنچه را دارید بدانید؛ وقت گذاشتن برای قدردانی در مورد چیزی که دارید، می تواند صحیح ترین کار ممکن باشد. این کار خلق و خوی شما را بهبود می بخشد، زیرا هورمون استرس کورتیزول را تا 23 درصد کاهش می دهد.

7. ورزش کنید؛ فعالیت بدنی به مدت حداقل 10 دقیقه روزانه باعث آزاد شدن GABA می شود؛ این یک انتقال دهنده عصبی است که به مغز شما احساس آرامش می دهد و شما را تحت کنترل تکانه های خود نگه می دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۳۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان