//
کدخبر: ۳۳۸۷۷۷ //
در قالب طرح احرار سازمان بسیج حقوق‌دانان انجام گرفت؛

آزادی ۱۰۰ زندانی در ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)

۱۰۰ زندانی در قالب طرح احرار سازمان بسیج حقوق‌دانان در ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) آزاد شدند

آزادی ۱۰۰  زندانی در ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)
به گزارش فرتاک نیوز،

دهمین مرحله طرح احرار و نهضت آزادسازی زندانیان معسر، محکومین مالی، بدهکاران و جرائم غیر ‌خطرناک در زندان نسوان و کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا برگزار شد، مدیر کل زندانهای استان کرمانشاه در سخنانی ضمن تقدیر از زحمات و پیگیری‌های سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه در ادامه طرح احرار اظهار داشت: در این مرحله بسیج جامعه پزشکی نیز با گروه جهادی پزشکان بسیجی نیز حضوری فعال داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

photo_2022-01-23_16-25-40

وی افزود: این زندانیان بعد از آزادی به گونه‌ای رفتار کنند که دیگر گرفتار زندان نشده و باعث آزار و اذیت خانواده‌هایشان نشوند.

وی همچنین افزود: از وقتی که مسئولیت زندانهای استان را بر عهده گرفته‌ام ،  سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه از روز اول در کنار ما و همراه ما بودهاند و در تمامی امور کمک حال ما هستند.

در ادامه این مراسم مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه نیز در سخنانی با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: به همین مناسبت دهمین مرحله طرح احرار و نهضت آزاد سازی زندانیان با آزادی ۱۰۰ نفر از زندانیان معسر، محکومین مالی، بدهکاران و جرائم غیر خطرناک همه زندان های استان برگزار گردید که ما با توجه به تقارن آن با روز زن و روز مادر، تعدادی از زندانیان آزاد شده از بانوان زندانی هستند.

رسول بهرامی پور با بیان اینکه این مرحله از طرح احرار با همکاری دستگاه قضایی، سازمان زندان ها و اقشار بسیج برگزار شده است، از نقش‌آفرینی بسیج جامعه پزشکی که به صورت ویژه در این مرحله با کمک های مالی و حضور گروه جهادی پزشکان بسیجی یاری‌گر این برنامه بوده اند صمیمانه تشکر کرد.

مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه در خاتمه اظهار داشت: به لطف الهی در اسفندماه و در آستانه ورود به سال جدید، یازدهمین و آخرین مرحله طرح احرار در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه از ابتدای این طرح تاکنون ۱۱۰۰ نفر آزاد شده‌اند ، امیدوار هستیم تا پایان سال این عدد را به ۱۴۰۰ نفر برسانیم.

در ادامه این مراسم،دکتر منصوری رئیس بسیج جامعه پزشکی استان نیز در سخنانی اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی در هر جا که احساس نیاز بوده است از ابتدای انقلاب تا به امروز، پای کار بوده است.

وی با اشاره به مثال‌هایی از خدمات بسیج جامعه پزشکی، افزود: شرکت در اجتماعات سیاسی، حضور در بحران ها مثل سیل و زلزله و اعزام ۲۷۴ تیم پزشکی به مناطق زلزله زده که هر تیم بالغ بر حدود ۲۶ نفر از متخصصین بودند، ایجاد بیمارستان های ثابت و سایر و حتی عمل جراحی رایگان،  کمک به خانواده زندانیان و غیره از جمله اقدامات بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه بوده است. 

وی افزود اخیراً یکی از مسائلی که همکاران ما ورود کردند، بحث متکدیان و زباله گردها بوده که یک کار گروهی را تشکیل داده‌ایم و قرار است در قالب یک شکواییه و از کسانی که در این امر کوتاهی کردند ورود کنیم.

 وی در خاتمه از دست اندرکاران طرح احرار و سازمان بسیج حقوق دانان  قدردانی کرد.

همچنین در این مراسم آقای رحیمی معاون دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: امروز با تلاش دادگستری و سازمان بسیج حقوق دانان طرح احرا و نهضت آزادی زندانیان در حال برگزاری است که جا دارد از اقدامات جهادی سازمان بسیج حقوق دانان در همراهی با دستگاه قضایی و سازمان زندانها تشکر کنیم.

photo_2022-01-23_16-21-43

رحیمی در ادامه از عزم دستگاه قضایی،رئیس کل محترم دادگستری و دادستان محترم عمومی و انقلاب استان برای گره گشایی از مشکلات حقوقی و قضایی زندانیان گفت و اظهار داشت: ان شاالله زندانیانی که آزاد می شوند هم خود دیگر مرتکب جرم نشوند و به زندان بر نگردند و هم اینکه عاملی باشند برای عدم ارتکاب جرایم در سطح جامعه و خانواده خود که امیدواریم شاهد تحقق چنین امری باشیم.

در پایان این مراسم گروه سرود شهید سردار سلیمانی به اجرای سرود پرداختند و به تعدادی از زندانیان احکام آزادی آنها اهدا شد و نیز به تمامی زندانیان زندان نسوان و کانون اصلاح و تربیت از سوی سازمان بسیج حقوق دانان کارت هدیه اهدا شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۷۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان