//
کدخبر: ۳۳۷۸۲۴ //

اولویت دولت سیزدهم برقراری عدالت آموزشی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: فراهم کردن نصیب برابر آموزشی و عدالت ترمیمی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است که با نگاه ویژه به نقاط محروم و مرزی انجام می‌شود.

 اولویت دولت سیزدهم برقراری عدالت آموزشی است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، یوسف نوری امشب در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آموزش و پرورش بعد از معدن، بالاترین ارزش افزوده را دارد، اظهار داشت: از کل جمعیت جامعه دانش‌آموزی ۸۰ درصد در دانشگاه تحصیل می‌کنند و ۱۵ درصد جذب بازار کار می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هرچه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم ضرر نخواهیم کرد، گفت: توجه به نقاط مرزی و حاشیه کشور و محرومیت‌زدایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بر اجرای دقیق قانون شوراهای آموزش و پرورش و پیگیری همه مؤلفه‌های حاکم بر این قانون و بهره‌گیری از ظرفیت همه نهادهای جامعه برای کمک به دستگاه تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: فراهم کردن نصیب برابر آموزشی و عدالت ترمیمی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است که با نگاه ویژه به نقاط محروم و مرزی انجام می‌شود.

نوری بر ضرورت کارایی هنرستان‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: هنرستان‌ها با هدف بهره‌برداری صحیح از این بستر برای توسعه اشتغال و اشتغال‌زایی بین دانش آموزان باید در جوار کارخانجات و ظرفیت‌های اقتصادی استان مکان‌یابی و راه‌اندازی شوند تا امکان آموزش عملی نیز برای دانش‌آموزان فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش بر بهره‌گیری از ظرفیت عظیم مجموعه‌های خیریه تاکید کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش ظرفیت خوبی است که می‌تواند شرایط موجود را روشنگری کند و مصوباتی داشته باشد که تسهیل کننده جریان و فرآیندهای آموزشی، تربیتی و تجهیزاتی باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدیران آموزش و پرورش باید خود را راهبر، کارشناس و متولی پرداختن به امور در سطوح مختلف بدانند، بیان کرد: واکسیناسیون و آموزش‌های حضوری را در مسیر توسعه عدالت آموزشی مهم بدانید و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۸۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان