//
کدخبر: ۳۲۹۰۰۱ //

دایر بودن مدارس حداقل یک روز در هفته الزامی است

سرپرست آموزش و پرورش گفت: مدارس باید حداقل یک روز در هفته باز باشند و امکان ندارد مدرسه‌ای خودش تصمیم بگیرد که آموزش‌هایش را به طور کامل در فضای مجازی ادامه بدهد.

دایر بودن مدارس حداقل یک روز در هفته الزامی است
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا کاظمی صبح امروز ۶ آبان ماه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های آموزشی منطقه ۱۸ شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره ساماندهی نیروی انسانی به ویژه در پایتخت اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی از معضلات همیشگی وزارت آموزش و پرورش است. امسال با افزایش ضریب اشتغال نیروهای موجود و افزایش ماندگاری نیروهای بازنشسته، ساماندهی نیروی انسانی انجام شد.

وی افزود: در شهر تهران از حدود ۸۰۰۰ نیروی مشمول بازنشستگی حدود ۵۰۰۰ معلم استمرار خدمت دارند که باید از آنها تشکر کرد. بخشی از کمبودها را هم با خرید خدمات جبران کردیم، اما نگرانی‌ها در این باره برای سال آینده زیاد است و باید برای سال آتی طراحی دقیق‌تری داشته باشیم که بخشی را با خرید خدمات جبران کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره کم و کیف بازگشایی حضوری مدارس ابتدایی گفت: پیشنهادها درباره بازگشایی مدارس ابتدایی ارائه و در کمیته مربوط به ستاد ملی کرونا مطرح شده است. چون هنوز در ستاد تصویب نشده و ممکن است نظرات دیگری داشته و با پیشنهادهای ما متفاوت باشد. اجازه دهید جزئیات را روز شنبه پس از تصویب در ستادملی کرونا اعلام کنیم.

کاظمی افزود: پیشنهاد ما در قالب همان الگوی بازگشایی قبلی است. در طراحی‌هایی که انجام دادیم بازگشایی را به واکسیناسیون دانش آموزان گره نزدیم، که البته با اقدام ارزشمند وزارت بهداشت، ضریب امنیت با واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال بالا رفته است. تا کنون ۷۵ درصد دانش آموزان، ۸۵ درصد معلمان و ۱۰۰ درصد کارکنان واکسن زده اند که ضریب سلامت را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه مطالعات نشان می‌دهد در هیچ کجای دنیا واکسن برای مقطع ابتدایی تجربه و توصیه نشده، ضمن آنکه ابتلاء در این رده سنی بسیار کم مشاهده شده است گفت: پیشنهاد ما این است که همانند دیگر مدارس، به سمت بازگشایی مدارس ابتدایی هم برویم و فرایندی را طراحی کنیم که بتوانیم از اول آذر آنها را نیز بازگشایی کنیم. این پیشنهاد ماست ولی اینکه ستاد ملی چه تصمیمی بگیرد تابع آن هستیم.

کاظمی درباره نظارت بر مدارس و همچنین علت فعال بودن برخی مدارس ابتدایی اظهار کرد: مدارس فعال ابتدایی در پایه‌های اول و دوم آموزش‌های حضوری دارند که با رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود. نظارت‌ها از سه طریق دنبال می‌شود، نخست نظارت خود وزارت بهداشت، دوم نظارت آموزش و پرورش از طریق سامانه‌های خودش و دیگری نظارتهای میدانی است.

وی افزود: نحوه رعایت پروتکل‌ها قبل از بازگشایی سنجیده می‌شود. باید همه کمک کنیم که پروتکل‌ها رعایت شوند. طبیعتاً در ابتدای بازگشایی ممکن است با چالش‌هایی مواجه شویم، اما مطمئنم حضور دانش آموزان منجر به افزایش مهارت خودمراقبتی می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره رویه بازگشایی مدارس غیردولتی نیز گفت: ما مدارس دولتی و غیردولتی را تفکیک نکردیم. تمام مدارس غیردولتی هم مشمول قواعد بازگشایی می‌شوند. اگر مدرسه‌ای نتواند فاصله اجتماعی را رعایت کند باید دانش آموزان را به دو و سه گروه تقسیم کند. الگوی بازگشایی ما از ۱۵ آبان به بعد الگوی ترکیبی است که بستگی به ظرفیت مدرسه دارد. مدارس باید حداقل یک روز در هفته باز باشند و امکان ندارد مدرسه‌ای خودش تصمیم بگیرد که آموزش‌هایش را به طور کامل در فضای مجازی ادامه بدهد. باید حداقل ارتباط با مدرسه برقرار باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۰۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان