//
کدخبر: ۳۲۳۱۰۰ //

آخرین وضعیت اعزام زائران اربعین و سهمیه احتمالی ایران

معاون فرهنگی و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات آخرین وضعیت اعزام زائران اربعین حسینی و سهمیه احتمالی اختصاصی عراق برای زائران خارجی اربعین را تشریح کرد.

 آخرین وضعیت اعزام زائران اربعین و سهمیه احتمالی ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

یوسف افضلی درباره آخرین وضعیت اعزام زائران اربعین اظهار کرد: در این باره همچنان منتظر تصمیم و اعلام نظر دولت عراق هستیم و هنوز تصمیمی از سوی بغداد به کشورهای متقاضی حضور در راهپیمایی اربعین اعلام نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه راهپیمایی اربعین از شهرهای جنوبی عراق آغاز شده است، دیگر امکان حضور و فعالیت موکب‌های عزاداری و خدماتی ایرانیان در مراسم اربعین امسال وجود ندارد.

افضلی در پاسخ به این سؤال که آیا نهادهای عمومی و مردمی همانند سال‌های قبل در بحث تجهیز و لجستیک راهپیمایی حضور خواهند داست یا نه؟ گفت: متأسفانه امسال هم مانند سال گذشته به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، هیچ ارگان ایرانی در فرایند برگزاری راهپیمایی مشارکت نخواهد داشت.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: کشورهای متعددی همانند جمهوری اسلامی ایران به دولت عراق درخواست داده‌اند که با حضور زائران اربعین در عتبات عالیات موافقت کند که هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است اما احتمال داده می‌شود که به هر یک از کشورهای متقاضی حدود 3 هزار سهیمه ویزای زیارت اربعین اختصاص داده شود.

وی در ادامه از تکمیل طرح توسعه حرم امام حسین(ع) تا پایان سال جاری و نیز تکمیل مقام حضرت زینب(س) تا اربعین حسینی در ماه آینده به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد و تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات به منظور تأمین رفاه بیشتر زائران اربعین چندین سرویس بهداشتی عمومی را در شهر کربلا آماده بهره‌برداری کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۱۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان