//
کدخبر: ۳۱۲۶۰۶ //

اعلام زمان برگزاری آزمون استخدام فرزندان شاهد و جانباز بالای ۷۰ درصد

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به موافقت رئیس‌جمهور با جذب ۱۶ هزار نفر، آزمون استخدام فرزندان شاهد و جانباز بالای ۷۰ درصد در دوازده تیر برگزار می‌شود.

اعلام زمان برگزاری آزمون استخدام فرزندان شاهد و جانباز بالای ۷۰ درصد
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمود پاکدل ظهر امروز دوازدهم خردادماه در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان، از برگزاری آزمون استخدام فرزندان شاهد و جانباز بالای ۷۰ درصد در دوازده تیر خبر داد و گفت: بر اساس بند ج ماده ٨٧ قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به موافقت رئیس‌جمهور با جذب ۱۶ هزار نفر، آزمون استخدام فرزندان شاهد و جانباز بالای ۷۰ درصد در دوازده تیر برگزار می‌شود.

پاکدل با بیان این‌که ۲۷۰ هزار نفر واجد شرایط متقاضی برای استخدام در بین خانواده ایثارگران وجود دارد، افزود: بایستی سازوکارهایی تعریف شود که موضوع کارآفرینی و خوداشتغالی توسط این افراد صورت گیرد.

وی با اشاره واگذاری خودرو به جانبازان واجد شرایط گفت: دستور معاون اول رییس‌جمهور به وزارت صمت جهت واگذاری خودرو به جانبازان واجد شرایط ابلاغ شده است. بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای این دستور تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت صمت و دو خودروساز ایران‌خودرو و سایپا منعقد کرده که برابر توافقات انجام‌شده بنیاد شهید و امور ایثارگران اولویت‌های واگذاری خودرو به جانبازان و همچنین نوع خودرو را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است.

وی تأکید کرد: در همین راستا وزارت صمت موظف شده خودروها را با تقسیط ۵ ساله در اختیار افراد واجد شرایط قرار دهد.

پاکدل با اعلام اینکه بیمه دی ۹۰۰ نمایندگی، ۴۸ شعبه و ۷۵۰ میز خدمت در ساختمان‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور دارد، اضافه کرد: امسال یک برنامه جامع بسیار خوب در بیمه دی طراحی شده است که پایلوت این برنامه در سال ۱۴۰۰ در اصفهان اجرا می‌شود و طی آن هزینه‌های درمانی عزیزان جامعه ایثارگری درب منازل ایشان تسویه می‌شود. از دیگر اقدامات خوب بیمه دی ارائه خدمات بیمه‌های مختلف، به‌صورت اقساطی و با لحاظ کردن تخفیف ویژه ایثارگران است که با استقبال خوب جامعه ایثارگری همراه شده است.

وی همچنین با اشاره به پرداخت هدیه ازدواج فرزندان جامعه ایثارگری، بیان کرد: متأسفانه این هدیه از سال ۹۴ پرداخت نشده است ولی مقرر شده تا پایان تیرماه این ارقام پرداخت شود. همچنین افراد واجد شرایط می‌توانند در ازای عدم دریافت این مبلغ از سفرهای سیاحتی زیارتی کوثر برخوردار شوند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه عنوان کرد: در طول دو سال گذشته اقدامات مؤثری توسط دولت در راستای تبدیل وضعیت و استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران صورت گرفته است.

کاظم خبازی یادآور شد: تاکنون ۶ برنامه توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته‌ایم که متأسفانه اشتغال فرزندان شاهد به خوبی محقق نشده است اما اقدامات دو سال اخیر در ارتباط با تأمین مسکن، تبدیل وضعیت، استخدام و معیشت بسیار ارزنده است.

وی خاطرنشان کرد: مسکن و اشتغال از دغدغه‌های اساسی خانواده شهدا و ایثارگران است. امید داریم با اجرای اقدامات و برنامه‌ها شاهد حل بخش عمده‌ای از این دو مسئله باشیم.

مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور ایثارگران نیز در این جلسه بر ضرورت توجه به مشکلات ایثارگران در بحث اشتغال، مسکن و درمان تاکید کرد.

علی پیام افزود: توجه به ایثارگران مصداق بارز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۶۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان